Beantwoord

Digitenne onterecht foutcode E016-0

  • 6 December 2020
  • 14 reacties
  • 191 keer bekeken

Reputatie 1

Goedemiddag,

 

Heel bizar, sinds afgelopen dinsdag (1dec) kan ik alleen nog maar ned 1,2 en 3 ontvangen..?

Alles is netjes betaald maar ineens staat m'n basis abonnement: op nee in de receiver.

Alles al geprobeerd en in "mijnkpn" kom ik ook niet veel wijzer. Daar geeft ie aan dat m'n basis abonnement aan staat. Kan ook niks aanpassen op fox sports of meiden van Holland na..

Ik verneem graag hoe we dit kunnen oplossen... 

 

Gr Figgz

icon

Beste antwoord door Figgz 10 December 2020, 02:58

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Figgz ,

Dan heeft jouw ontvanger een activatiesignaal gemist. Dat kan handmatig verstuurd worden. 

Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

  • Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.
Reputatie 7
Badge +15

@Figgz Welkom op het forum. 

Ik zie dat @Noordzee al heeft uitgelegd wat de reden voor deze melding kan zijn. Zou je inderdaad je forumprofiel kunnen invullen met de gegevens die @Noordzee heeft aangegeven? 

Dan kan ik voor je aan de slag! 

Reputatie 1

Fijn van de snelle reactie Noordzee, Rutger.

Thnx🤗

Persoonlijke gegevens zijn ingevuld, hopelijk kunnen jullie wat wijzer worden.

Alvast bedankt.

Gr Figgz.

Reputatie 7
Badge +15

@Figgz Ik heb een heractivatie van de ontvanger gedaan. Heb je een mogelijkheid om de ontvanger even uit te schakelen, en opnieuw aan te zetten. 

Als het goed is zijn dan alle zenders weer zichtbaar! 

Reputatie 7
Badge +28

@Figgz

Zet de ontvanger dan op NPO 1. Waarschijnlijk ontvang je dan binnen enkele minuten ook beeld op de andere zenders. 

Als dat toch niet lukt, dan kun je het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken

  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)

  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. De kanaalnummers verschillen per regio en staan hieronder.
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

Zodra er beeld is op CNN, dan weer uitgebreid zenders zoeken. 

 

We zijn benieuwd of het gelukt is en of je weer beeld hebt, dus laat het vooral aan ons weten in een reactie. :blush:


Hierboven staat een procedure van handmatig zenders zoeken. Wat betreft de genoemde frequenties : Dit is de huidige indeling.

25 : Friesland, Drenthe en Groningen
27 : Limburg, Zuid-Holland, Noord-Holland-Zuid en Utrecht
28 : Gelderland, Noord Brabant (midden en oost), regio Venlo
31 : Texel
35 : Zeeland en regio Roosendaal/Breda
44 : Flevoland, Noord-Holland-Noord en Overijssel

Aangezien jij net op de grens woont van jouw regio, zou het voor jou zowel kanaal 27 als kanaal 28 kunnen zijn. 

Reputatie 1

Beste Rutger en Noordzee,

 

Helaas... 😑

Meerdere malen geprobeerd op bovenstaande manier maar zonder succes.

Om het even uit te sluiten…

Ik sta op kanaal 30 van CNN:

-zenders zoeken.

-h.matig zoeken.

-RF kanaal 27/28.

-start zoeken.

 

Wellicht doe ik het fout want ik ben niet zo bekend met de term NTS4 (bouquet 5) 😅

 

Hij vindt alle kanalen in no-time, ontvangst:90-100% maar hij blijft foutcode E016-0 aangeven.

 

Gr Figgz

Reputatie 7
Badge +28

Vervelend @Figgz ,

Weet je zeker dat het CAS-ID in jouw profiel klopt ? 

Wil je dan nogmaals uitgebreid zenders zoeken ? 

En dan de ontvanger aan laten staan op NPO 1.

De TV kan eventueel uit. 

Dan kan een moderator nogmaals het activatiesignaal sturen.  

 

 

Reputatie 7
Badge +28

@Rutger_ 

Zou je nog een nieuwe poging willen wagen? 

@Figgz : Zet jouw ontvanger aan op NPO 1.

 

 

Reputatie 7
Badge +15

@Noordzee en @Figgz Ik heb het nogmaals geprobeerd, zou je kunnen laten weten of het nu wel lukt?

Reputatie 1

Oh mijn god jongens 😱

Het is gelukt 🥳🥳

 

1e poging weer niks…

Bijna huilend ga ik dat CAS-ID maar dubbelchecken, zie ik in dat venster ook RF-Kanaal staan 🧐

Op 32 wel te verstaan.... 🤔🤔

Ik nogmaals bovenstaand zoekproces gelanceerd maar dan op RF-Kanaal 32 ipv 27/28 en met succes 🎰

 

Jullie rocken m bigtimes 🎸🏆

Heel erg bedankt voor het "resetten", het meedenken en de moeite die jullie hebben genomen om dit op te lossen 🙏

 

Gr Figgz

 

 

Reputatie 7
Badge +28

Ah, wat fijn:ok_hand_tone4:  En graag geholpen natuurlijk…..

 

 

Ook problemen, net over de grens (Uelsen, D)in chalet nadat het enkele weken goed werkte. Nu krijg ik die foutcode E016-0, bij o.a. RTL8 en vele andere zenders. Bij Basisabonnement staat Nee en mijn CAS-nummer is ****-***-***-* Wat kan ik doen om dit op te (laten) lossen?

Reputatie 1

Ik heb met hulp van bovenstaande heren uitstekende hulp gehad.

Lees aandachtig die stappen door en probeer het…

Wellicht dat ze nog een nieuw signaal moeten sturen maar ik hoop dat je eruit komt Marco.

 

 

 

Het is gefixed!  Danke sehr!