Beantwoord

Digitenne, ontvang alleen Nederland 1,2 en 3

  • 21 September 2023
  • 41 reacties
  • 213 keer bekeken

Reputatie 1

Ik krijg de melding E016-0, ik kan alleen de zenders 1, 2, 3 ontvangen de rest helaas niet. KPN gebeld volgens hun kunnen ze mij niet helpen omdat mijn digitenne niet in het systeem stat. Digitenne heeft het altijd gedaan. Het CAS nr. is ***************** Deze digitenne staat bij onze ARBNB heeft het altijd gedaan en facturen zijn betaald daar ligt het niet aan. Monteur wil niet komen dus….vandaar mijn vraag in dit forum.

 

Admin: gegevens verplaatst naar profiel.

icon

Beste antwoord door Maja van KPN 28 September 2023, 10:03

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

41 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Gravyra,

Lukt het je om hier een foto te plaatsen van de sticker die op je ontvanger zit? Een CAS ID kan niet beginnen met 66, dus ik heb het vermoeden dat het daar ergens fout gaat. Ik kom 2 ontvangers tegen bij je abonnement maar die hebben beide een CAS ID dat ook helemaal niet lijkt op het nummer dat jij nu door hebt gegeven. Ik hoop dan ook dat een foto van de sticker ons meer duidelijkheid kan geven!

Reputatie 1

Hoi Maja,

Dat is ook het vreemde dat zegt diegene ook die ik aan de telefoon heb gehad. Ik ga als ik thuis ben een foto maken maar het nummer klopt. 

Wat ik ook raar vindt is dat ik 100% beeld heb van Digitenne en 36 zenders dat staat ook op de TV waar het misgaat weet ik niet maar wij hebben een ARBNB in dit huis en wat ik van mensen weet speelt dit al sinds 4 september. Wij hebben al een jaar hetzelfde kastje hier staan daar is niks aan veranderd en ook dezelfde antenne. Het beeld is er ook alleen krijgen wij niet van jullie de zenders. De facturering gaat automatisch. Ik heb zelf het vermoeden dat jullie iets moeten vrijgeven zodat het weer werkt.

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Gravyra ,

Ook ik ben benieuwd naar de foto.

 

Maar als je het juiste KPN-ID hebt gevonden, kun je het wellicht ook zelf via internet oplossen. Want KPN heeft daar nu iets nieuws voor: (klik op de groene letters) 

De nieuwste innovatieve servicetool is de Digitenne Manager.

 

Reputatie 1

 

Reputatie 1

 

Reputatie 1

Dit zijn de foto's de eerste is wat op TV staat en de tweede op het Digitenne kastje.

 

Reputatie 7
Badge +28

@Gravyra 

Het basis-abonnement staat op Nee, dat is de reden dat de commerciële zenders het niet doen. 

Via een activatiesignaal kan het Basis abonnement naar Ja springen. 

Dat kan @Maja_ regelen, maar als het goed is lukt het ook via de servivcetool: 

Hallo @Gravyra ,

Ook ik ben benieuwd naar de foto.

 

Maar als je het juiste KPN-ID hebt gevonden, kun je het wellicht ook zelf via internet oplossen. Want KPN heeft daar nu iets nieuws voor: (klik op de groene letters) 

De nieuwste innovatieve servicetool is de Digitenne Manager.

 

 

Laat in ieder geval de ontvanger continu aanstaan op NPO 1. De TV kan eventueel uitblijven.  

Want anders kan jouw ontvanger het activatiesignaal niet oppikken. i

 

Reputatie 1

Dit is de foutcode die ik krijg bij alle zenders vanaf rtl 4

 

Reputatie 1

Ik heb de TV nu aanstaan op 1.

De Digitenne manager werkt bij mij niet deze geeft aan dat ik geen digitenne heb en daarna kom ik uit op de factuur.

Reputatie 1

@Gravyra

Het basis-abonnement staat op Nee, dat is de reden dat de commerciële zenders het niet doen. 

Via een activatiesignaal kan het Basis abonnement naar Ja springen. 

Dat kan @Maja_ regelen, maar als het goed is lukt het ook via de servivcetool: 

Hallo @Gravyra ,

Ook ik ben benieuwd naar de foto.

 

Maar als je het juiste KPN-ID hebt gevonden, kun je het wellicht ook zelf via internet oplossen. Want KPN heeft daar nu iets nieuws voor: (klik op de groene letters) 

De nieuwste innovatieve servicetool is de Digitenne Manager.

 

 

Laat in ieder geval de ontvanger continu aanstaan op NPO 1. De TV kan eventueel uitblijven.  

Want anders kan jouw ontvanger het activatiesignaal niet oppikken. i

 

De Digitenne manager werkt bij mij niet en de TV heb ik nu aanstaan

Reputatie 7
Badge +28

Laat in ieder geval de ontvanger aanstaan. De TV mag eventueel uitblijven. 

Reputatie 1

Ik heb Digitenne aanstaan het moet echt vandaag lukken ik krijg nieuwe mensen in de arbnb

Reputatie 7
Badge +28

Ik heb een moderator een seintje gegeven. 
 

Reputatie 7
Badge +20

Ah, een 46 CAS ID dus, hier kan ik wat mee @Gravyra 😊

Deze is niet gekoppeld aan je abonnement, hoe dat kan weet ik niet, aangezien je aangeeft dat hij het wel altijd gedaan heeft 🤔 Het opnieuw koppelen kan alleen als we weten welk van de 2 CAS ID's die ik nu zie staan, ten onrechte aan je abonnement gekoppeld is. 

Zou je ook een foto kunnen maken van de sticker van de ontvanger die wél werkt? Dan weet ik welke van de 2 CAS ID's die er nu geregistreerd staan onder je abonnement ik kan verwijderen om deze toe te voegen zodat het allemaal weer gaat werken. Nu je een kloppend CAS ID hebt, kan je er ook voor kiezen om met 0800 - 0402 te bellen, dan is het direct gefixt aangezien mijn collega's daar óók de mogelijkheid hebben om 1 CAS ID te deactiveren en deze er in de plaats van toe te voegen. 

Reputatie 1

Sorry daar staat geen nummer op staat alleen op “one for all.

Maar het heeft het altijd gedaan wil je aub het zometeen direct regelen. De vorige keer dat ik heb gebeld kwamen ze er ook niet uit en gaven ze aan dat ik dit niet van de KPN heb maar het heeft het altijd gedaan.

Reputatie 7
Badge +28

@Maja_ 

Kun je niet één van de twee Cas-ID-nummers verwijderen als test? (Die dan wel ergens noteren voor als je de verkeerde hebt vervangen)

Reputatie 1

Ik heb de factuur nog nagekeken en ik heb een Antenne V6 met artikelnr 845036. Geeft ook aan 100% goed signaal daar ligt het ook niet aan geeft ook aan 36 zenders alleen dat moet vrijgegeven worden door jullie dat staat niet goed. Ik ga niet bellen dat heb ik gedaan maar ik kwam niet verder, ik heb zelfs gevraagd om een monteur maar dat doen jullie niet heeft ze gezegd.

 

Reputatie 7
Badge +28

Sorry daar staat geen nummer op staat alleen op “one for all.

 

One for all is de antenne. Je moet op zoek naar de tweede ontvanger. 

 

Reputatie 1

Ok, ik ga direct kijken

 

Reputatie 7
Badge +20

@Maja_

Kun je niet één van de twee Cas-ID-nummers verwijderen als test? (Die dan wel ergens noteren voor als je de verkeerde hebt vervangen)

Ik kan er op de gok 1 kiezen maar doe het liever direct goed 😉

Ok, ik ga direct kijken

 

Ik hoop dat je hem snel vind zodat ik dit kan regelen!

Reputatie 1

Ik heb de vorige keer al een foto gestuurd van het digitenne kastje die bij de TV staat.

Voorop het kastje staat ZXV7200

Reputatie 1

Het CAS nr, achter op het kastje staat 4637-695-627-5 zie mijn vorige foto's van gisteren

Reputatie 7
Badge +28

@Gravyra

Als het goed is, heb jij ergens anders nog een tweede Digitenne-ontvanger in gebruik. BV in de slaapkamer of in een ander B&B-verblijf. We zijn op zoek naar het CAS-ID-nummer van die tweede ontvanger.  

Reputatie 1

De vrouw van de KPN die ik vorige keer aan de telefoon had zei dat dit niet klopte van het kastje maar ik kan het niet anders maken, dit zijn de nummers en wij hebben niks veranderd vanaf augustus 2022

 

Reputatie 7
Badge +28

@Gravyra 

Jij hebt toch twee Digitenne-ontvangers in jouw abonnement? 

Klopt dat? 

Het CAS nr, achter op het kastje staat 4637-695-627-5 zie mijn vorige foto's van gisteren

Deze is bekend, we zoeken het nummer van een tweede Digitenne-ontvanger.Â