Beantwoord

Digitenne ontvanger

  • 13 January 2020
  • 2 reacties
  • 91 keer bekeken

  • Deelnemer
  • 7 reacties

Digitenne ontvanger ZXV7200   voor radio alleen 

Om te weten waar je naar luistert moet de TV aan. lekker zuinig  alweer even korter douchen?

Kan al niet want ik vlieg ook al eens ..

Je ziet even kort de zendernaam voorbij komen.  Daarna  een super  primitive “screen saver”  

Waar is het kanaal overzicht   van Radio  101  tem 129  dan kan ik die uit 

Kan de Digitenne ontvanger een display met meer informatie dan alleen een nummer hebben

Waar is RDS  Zendernaam ??  deze ZXV7200  is wel heel primitief met alleen een nummer

 

icon

Beste antwoord door Noordzee 13 January 2020, 17:23

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @JC ,

Ik begrijp jouw grieven, mijn persoonlijke mening is dat een Digitenne-ontvanger niet echt het handigste apparaat is voor radio-ontvangst. Het is leuk dat het mogelijk is, maar het allemaal wel wat omslachtig. 
 

Er is inderdaad geen zendernaam zichtbaar op de ontvanger, ik verwacht ook niet dat dit gaat komen in de toekomst. 
 

Mijn advies aan jou is om een aparte DAB+-radio te kopen. Daar zitten wel allerlei leuke extra-tjes op zoals de zendernaam. Daarnaast kun je ook meer zenders mee ontvangen. En vaak kun je een via sneltoetsen een aantal favoriete zenders programmeren. 
 

Als een aparte DAB-radio geen optie is, zou je eventueel ook jouw ontvanger  via de audio-uitgang aan de achterzijde kunnen aansluiten op een versterker. Maar dan blijft het nog steeds behelpen aangezien je alleen maar een nummer op het displaytje ziet staan. 

Het overzicht van de 28 radiozenders via Digitenne vind je hier:

https://www.kpn.com/televisie/zenders/digitenne-zenderoverzicht.htm

Reputatie 7

Hey @JC, leuk dat je ons hier een vraag stelt. Welkom op het KPN forum. 

Kan de Digitenne ontvanger een display met meer informatie dan alleen een nummer hebben

Waar is RDS  Zendernaam ??  deze ZXV7200  is wel heel primitief met alleen een nummer

Dat zal waarschijnlijk niet gaan veranderen, helaas. Iedereen is zo vrij om onze apparatuur zo op zijn eigen manier in te zetten. Maar je moet je afvragen of het gebruik van alleen de radio handig is met Digitenne tuner. Daarnaast ook nog eens vrij prijzig. Met een eenmalige investering van goede DAB+ radio, ben je denk ik een stuk gelukkiger. Ik sluit me daarom volledig aan bij Noordzee zijn advies.  

Reageer