Beantwoord

Digitenne ontvanger omruilen tegen CI+ module (in 2022)

  • 20 October 2021
  • 7 reacties
  • 869 keer bekeken

Reputatie 6
Badge +7

Beste KPN moderators,

Kunnen jullie navragen of bij de invoering van de CI+ module het mogelijk wordt om bijvoorbeeld de soms slecht functionerende ZXV7200 om te ruilen voor een CI+ module. Die moet dan in een eigen gekocht ontvangst kastje of TV geplaatst worden.

En niet dat er weer heel moeilijk gedaan wordt net zoals om een ZXV7200 om te laten ruilen voor een Rebox2800.

Is er ook al zicht op wanneer eea bekend gaat worden, prijs, start levering?

Alvast bedankt!

Admin: Titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

icon

Beste antwoord door Noordzee 20 October 2021, 16:29

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 6
Badge +7

Voor meer informatie zie trouwens het topic

 

Komen er ook andere tv ontvangers voor digitenne?Of blijft het bij de zxv7200?

Reputatie 6
Badge +7

Er zouden straks 3 ontvangst mogelijkheden moeten komen, 2 kastjes (zxv7200 en Rebox2800) en de nieuwe CI+ module.

Je op dit moment alleen kiezen voor een kastje waarbij je meestal een ZXV7200 krijgt. Er is daar geen keuze mogelijkheid (zal er denk ik ook niet komen). Het gaat er mij om of KPN al rekening houdt met mensen die om wat voor reden dan ook hun kastje willen omruilen voor een CI+ module.

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @waltervl ,

KPN gaat daar nu nog niets over vertellen. Ze gaan pas meer vertellen over de mogelijkheden zodra het medio 2022 geïntroduceerd wordt. 
 

Ook over de kosten zal dan pas een uitspraak volgen. 
 

Ik kan jou dit wel vertellen aangezien ik inmiddels na een paar jaar op dit forum wel weet hoe KPN communiceert met de klanten. Het is dat Totaal TV hierachter gekomen is, anders was dit verhaal ook niet uitgebreid bekend geworden. 
 

Ik heb wel een paar eigen aannames. Let op : Ik ben geen KPN medewerker. 
Ik verwacht dat klanten hun ontvanger kunnen omruilen voor een CI+-moduul. 
Ik verwacht dat de huur van zo’n moduul net zo duur is als een ontvanger. 
 

Maar dat zijn dus slechts speculaties. 
 

Verder is het goed om te realiseren dat je een moderne TV met DVB-T2 met HEVC (h.265) moet hebben. DVB-T2 met h.264 gaat niet werken. Of een DVB-T2 (h.265) ontvanger met een CI-slot. En daar zijn er nu nog niet heel veel van. KPN zal de werking in eigen apparatuur ook vast niet garanderen. Dat is nu bij andere providers ook niet zo. Gebruik je eigen apparatuur? Dan geen garantie vanuit de provider……,

Reputatie 5
Badge +4

Wat wordt er moeilijk gedaan over de CI moduul, in duitsland is er al vanaf het begin van DVB-T2 keuze uit goede ontvangers en een CI moduul. Waarom weer een nieuw (krom Wiel) uitvinden, ga kijken bij de buren!

Reputatie 6
Badge +7

Ik ben het helemaal eens met je @Noordzee  Ik heb dezelfde verwachtingen. Maar wil het graag van KPN zelf horen. Niet geschoten is altijd mis :-)

 

@sailorbobby Er wordt niet moeilijk gedaan over CI module, ze zijn alleen wat laat met introduceren. Ik wil alleen weten wat de mogelijkheden worden voor bestaande gebruikers met kastjes.

Reputatie 7
Badge +30

Noordzee slaat de spijker wel aardig op z'n kop. Er is op dit moment nog niets concreets te melden over CI+ module.

Maar, als we dit gaan aanbieden, dan is het een keus die je kunt maken: ontvanger of CI+ module. En dan zul je, verwacht ik, ook gewoon een bestaande ontvanger kunnen inwisselen voor een CI+ module. 

Meer informatie volgt als die er is.