Beantwoord

Digitenne schakelt van hdmi af

  • 16 November 2020
  • 7 reacties
  • 177 keer bekeken

Hallo.

Al enige tijd doet mijn digitenne het niet meer.

Alles goed aangesloten en tv op de goede source gezet (hdmi1). Als ik de digitenne box aanzet dan zie ik een paar seconden het digitenne logo op de tv. Kort daarna is dat verdwenen en zegt mijn tv dat er geen signaal (meer) is. De digigenne box start wel goed op (er verschijnt 'good' op de display) en ik kan een andee kanaal kiezen en zie dan het kanaal nummer op de box verschijnen... De tv blijft geen signaal ontvangen. 

 

Digitenne box ZXV7200

CAS 4637-782-619-6

Klantnr.************

Alvast bedankt,

Rob Kuijpers

icon

Beste antwoord door Noordzee 16 November 2020, 21:53

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Ik heb beide nu verbonden met audio/video kabel en dan is er verbinding.

Hoe krijg ik de box ingesteld dat hij het beeld via hdmi doorgeeft? Ik kan in de menu opties hier niets over vinden.

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Rpmk ,

Als de TV eerst het Digitenne-logo geeft en daarna ‘niet ondersteund’ betekent doorgaans dat de uitvoer te hoog staat voor je televisie. Je hebt waarschijnlijk nog een HDready tv.

Terwijl dL op het scherm staat geeft ie 720p, ook dat werkt op HDready. Daarna geeft ie de ingestelde resolutie. Standaard is dat 1080p50 en dat werkt niet op een HDready.

Je kunt  in jouw ontvanger de uitvoer op 1080i of lager zetten. Daar kan een HDready tv mee overweg.

Kun je de ontvanger niet met scart op 1080i of 720p zetten dan kan het alleen met een Full HD tv. Bij buren bv even of je woonkamertv? Antenne is daarvoor niet nodig. Als je een van deze instelling erin hebt, dan kan de ontvanger weer op je HD-ready tv aangesloten worden.

 

Reputatie 7
Badge +28

@Rpmk 

Is het nu gelukt na het aanpassen van de resolutie?

 

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Rpmk ,

Als de TV eerst het Digitenne-logo geeft en daarna ‘niet ondersteund’ betekent doorgaans dat de uitvoer te hoog staat voor je televisie. Je hebt waarschijnlijk nog een HDready tv.

Terwijl dL op het scherm staat geeft ie 720p, ook dat werkt op HDready. Daarna geeft ie de ingestelde resolutie. Standaard is dat 1080p50 en dat werkt niet op een HDready.

Je kunt  in jouw ontvanger de uitvoer op 1080i of lager zetten. Daar kan een HDready tv mee overweg.

Kun je de ontvanger niet met scart op 1080i of 720p zetten dan kan het alleen met een Full HD tv. Bij buren bv even of je woonkamertv? Antenne is daarvoor niet nodig. Als je een van deze instelling erin hebt, dan kan de ontvanger weer op je HD-ready tv aangesloten worden.

 

@Rpmk 

Is het nu gelukt na het aanpassen van de resolutie? 

Hallo,

Dit was idd de oplossing

Bedankt!

Reputatie 7
Badge +28

Mooi zo.:thumbsup_tone4:  En graag gedaan natuurlijk…. 

Reputatie 7

Goed om te lezen, Rpmk. Bedankt voor je bericht. Een hele fijne jaarwisseling! :)