Beantwoord

Digitenne signaalfunctie 0,0 na verhuizing

  • 24 April 2024
  • 16 reacties
  • 110 keer bekeken

Reputatie 2

Recent verhuisd van Gouda naar Middelburg. In Gouda werkte digitenne als een trein, hier in Middelburg blijft de signaalfunktie 0, wat ik ook allemaal probeer. Mijn tweede televisie staat op zolder (= 2e verdieping). Het lampje op de antenne brandt. Ik krijg geen enkele beweging in de signaalfunktie.

icon

Beste antwoord door Noordzee 25 April 2024, 11:07

Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hallo @Chrima heb je al opnieuw naar zenders gezocht? Ik denk dat er in de omgeving van Middelburg van een andere frequentie gebruik wordt gemaakt dan in Gouda.

Ook van belang: Waar staat de antenne? Is deze gericht op een (gewapend) betonnen muur? Dan komt er sowieso geen signaal binnen. Voor het raam of buiten is het beste. Desnoods eventjes proberen met het raam open om te zien of dat verschil maakt.

Je bent naar een andere regio/provincie verhuisd. Dan is het noodzakelijk de zenders opnieuw op te zoeken. Gebruik het best “uitgebreid zoeken”.

De zenders zoals ingesteld in Gouda werken niet in Middelburg.

Jaha, dat dus en/maar, Je zit daar veel verder van de zender af, die staat in Goes, kun je niet missen als je er in de buurt bent.
Het je daar vanuit huis enigszins “zicht“ op, zit je met de antenne aan de goede kant van het huis, met een beetje hoogte en geen ander gebouwen op de route ?
Ga anders eerst met het hele spulletje naar een hogere verdieping om te zien of het daar werkt.

Er is tegenwoordig ook een zenderopstelpunt in Zoutelande, @KeesYagi . Dat is daar veel dichter bij en haalt Middelburg makkelijk.

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Chrima ,

Probeer eerst eens het volgende: 

1/ Zet de antenne op een mooie hoge plek. Het liefst voor een raam.

2/ Ga in het menu eerst eens terug naar de fabrieksinstellingen. 

3/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken. 

4/ Draai de richting van de antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu. 

 

Ik had wel gedacht aan de extra zender in die hoek, maar minder vermogen, maar nu ik op de kaart kijk zie ik dat die idd dichter bij Middelburg  staat ( dan ik dacht ).

Het afstand verschil en vermogens verschil zal in Middelburg globaal een gelijke signaal sterkte geven en dan hangt het er dus van aan welke kant van Middelburg de vraagsteller woont en hoe “het zicht” daar is in de richting van de masten.

Ik ben benieuwd.

Reputatie 2

Al het bovenstaande heb ik al uitgeprobeerd, dus uitgebreid zoeken, zeeland, de antenne bij het dakraam gehouden, en zelfs buiten gehangen. Ik woon in Middelburg west, dus aan de kant van Koudekerke. De antenne blijft halsstarrig op 0% signaalfunktie staan. Zou de verhuizing een slechte invloed op m hebben gehad?

Reputatie 7
Badge +28

Wat voor type antenne heb je in gebruik? 

 

Reputatie 2

Ik heb de Funke V3.

Reputatie 7
Badge +28

Ik heb de Funke V3.

Aha, daar zal de oorzaak in liggen. 

Tegenwoordig wordt de Funke V6 gebruikt. Die antenne presteert duidelijk beter dan de oude V3. 

Ik adviseer je om vandaag te bellen naar 0800-0402. Vraag daar om een vervangende Funke V6-antenne. Die wordt jou dan gratis opgestuurd. 

Het zou fijn zijn als je de antenne buiten kunt plaatsen, dat kan best wel eens nodig zijn in Middelburg. Vraag dan ook om de ophangbeugel en om de tien meter lange antennekabel. 

Reputatie 2

OK, je antwoord klinkt heel logisch. De Funke V3 heb ik al jaren in bezit, dus kan ik me voorstellen dat er ondertussen wel iets nieuws en beters op de markt is verschenen. Ik ga ermee aan de slag, bedankt alvast!

Oh, de v3 was dat wankele schuin staande dingetje die steeds omviel. En bovendien de slechtste antenne die kpn had. Hier maar zeer kort gebruikt. Nog geen maand. Toen weer de eerste versie gebruikt (nog altijd de beste). Inmiddels een tv met v5. De huidige v6 staan bij mij opgeborgen. Had op één plek ook geen ontvangst terwijl andere antennetypen het op dezelfde plek wel doen.

Hier 2 x de v1 (uit 2006) en 1 x de v5 in gebruik.

Reputatie 2

Nou, daar kan ik het mee doen! Ik weet inmiddels wat mij verder te doen staat. Dank voor de reacties. 

Nou vraag ik me toch echt af, wie of wat zette dit nu weer op “beantwoord” ?/!
Ik zie nog geen reactie van de vraagsteller dat het werkt, ik denk dat de  antenne nog maar net binnen is, misschien.

Reputatie 2

Ik ga ermee aan de slag, d.w.z. ik ga de v6 aanvragen, want de v3 krijg ik met geen mogelijkheid aan de praat. Ik hoop dat de ellende dan is opgelost!

Nou vraag ik me toch echt af, wie of wat zette dit nu weer op “beantwoord” ?/!
Ik zie nog geen reactie van de vraagsteller dat het werkt, ik denk dat de  antenne nog maar net binnen is, misschien.

Dat was ik.   Er is een goed advies gegeven en de TS bedankt voor het advies. 

@KeesYagi : Het gaat bij het beste antwoord in veel gevallen niet om het individuele issue maar of de meelezer er iets aan heeft. En ik vind dat dit een nuttig advies is, aangezien de antenne behoorlijk verouderd is.   Mocht nou blijken dat het niet de oplossing is, zet ik hem net zo makkelijk weer van beste antwoord af. Ik hoop dat het nu duidelijk is. 

Reageer