Beantwoord

Digitenne tijdelijk stopzetten ivm gebruik alleen op camping/corona

  • 12 May 2020
  • 10 reacties
  • 1266 keer bekeken

Is het niet mogelijk om het abonnement van digitenne tijdelijk stop te zetten zonder het te moeten terugsturen en weer opnieuw aanvragen.

Ik gebruik Digitenne alleen op de camping, dus maximaal 5 maanden per jaar, en niet in de wintermaanden.

Stopzetten kan wel volgens jullie maar dan moet je alles terugzenden en weer aanvragen en opnieuw inloggen etc.etc.

Ik wil een abonnement van bv. 6 maanden.

Graag een oplossing.

BertKruis

icon

Beste antwoord door Noordzee 13 May 2020, 08:04

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @BertKruis ,

Als je nu een Digitenne-only abonnement hebt (Nu nog 17 euro per maand), dan zit je minimaal een jaar aan dit abonnement vast. Na een jaar kun je het opzeggen, maar dan moet je inderdaad alles wel terugsturen naar KPN. Een abonnement van zes maanden voor Digitenne-only is niet mogelijk. 

Heb je een abonnement van 5 euro per maand (naast een interactieve TV-ontvanger voor thuis dus)?, dan kun je wel maandelijks opzeggen. Maar ja, ook dan moet je de boel terugsturen na het tijdelijk stopzetten van jouw abonnement.

De reden hiervoor is dat je de apparatuur huurt van KPN, het is niet jouw eigendom.

Blij met een antwoord? Geef een like! Is een bericht het beste antwoord op je vraag? Markeer het dan als oplossing.

Nee dus.

1 blijft geld kosten, terug zenden weer aanvragen etc.etc.

2 materiaal verspilling.

3 ik weet dat kpn gemakkelijk digitaal de digitenne aan en uit kan zetten cq. kan zien of je kijkt of niet.

4 Apparaat blijft nu dan maar 6 maanden bij mij in de kast liggen a 30 euro.

Reputatie 7
Badge +28

Ik snap heus jouw reactie wel, maar ik leg alleen de door KPN gehanteerde regels uit. Ik begrijp ook dat het jaarlijks terugsturen en opnieuw weer aanvragen van de apparatuur best wel een gedoe is. 

Als je in de winter de apparatuur thuis hebt liggen, zou je het mogelijk nog in de slaapkamer kunnen gebruiken of elders in huis.

Ik weet ook wel wat jij uitlegt, maar ik blijft het vinden zoals aangegeven, terwijl het kpn niets uitmaakt of hij aan of uit staat. Alleen geld innen voor iets dat ze NIET leveren, maar dat doen ze al jaren met al hun producten en diensten.

En ik gebruik mijn slaap kamer waarvoor hij nodig is, en ik ben s'morgens wel wakker en ik hoef niet in heel mijn huis heel de dag verbonden te zijn, IK LEEF NOG GEWOON. 

Ik wens je verder een prettige dag.

Bert

Reputatie 7
Badge +24

Als KPN het zou accepteren dat apparatuur ongebruikt bij mensen thuis zou blijven zonder dat daar voor betaald word, dan zou KPN heel veel extra kastjes moeten hebben om dezelfde inkomsten te genereren. Tevens zal het er toe lijden dat er in de praktijk veel apparatuur zoek raakt. Het word opgeborgen ergens in een kast onderin een doos en een paar maanden later weet men niet meer waar het is.

Reputatie 7

Stel nu dat KPN de mogelijkheid zou creëren om de Digitenne ontvanger administratief in "sleepmode" te kunnen plaatsen zodat daarmee alleen nog maar de FTA zenders ontvangen kunnen worden. En als daarbij de maandhuur dan van €5,- naar bijvoorbeeld €1,50 teruggezet zou worden, dan zijn er misschien wel twee winnaars.

Is niet helemaal waar. Als ik terug zend krijgt kpn ook geen inkomsten, wel extra werk want ik vraag als klant weer voor 5 euro per maand weer na 6 maanden weer een kastje. Ja dat sommige mensen niet weten waar ze hun spullen laten is juist, maar dat komt omdat de mensheid tegenwoordig Te gemakkelijk aan spullen kan komen en nergens waarden aan hechten. Maar dat zal wel weer een nadeel zijn van die OUDJES, die het in deze tijd toch altijd hebben gedaan of juist niet doen.

De groetjes.

 

 

Stel nu dat KPN de mogelijkheid zou creëren om de Digitenne ontvanger administratief in "sleepmode" te kunnen plaatsen zodat daarmee alleen nog maar de FTA zenders ontvangen kunnen worden. En als daarbij de maandhuur dan van €5,- naar bijvoorbeeld €1,50 teruggezet zou worden, dan zijn er misschien wel twee winnaars.

Dat zal een mogelijkheid kunnen (of moeten zijn) zijn. 👍👍

Reputatie 7

Hoi Bert, welkom op het forum. Ik begrijp je wens, maar helaas kan ik niets anders dan de reactie die  Noordzee al geeft als antwoord bestempelen. Het is niet mogelijk om je Digitenne abonnement tijdelijk stop te zetten zonder dat alles teruggestuurd moet worden en vervolgens weer opnieuw aangevraagd als je het weer wilt activeren.

@Deerhunter1198. Ik denk dan dat je Digitenne er op de ‘verkeerde’ manier bij hebt genomen.

Niet via digitenne.nl/telfort maar ‘gewoon’ via digitenne.nl.

Neem dan even contact op met Telfort via 0900 9596 (standaard belkosten). Dan kan dat mogelijk wel worden omgezet.

De thuisabonnementen van Telfort vallen nog niet onder de KPN administratie dus via dit forum kunnen de KPN-ers niks voor je doen.

B.T.W. Telfort heeft ook een forum, maar je kunt m.i. beter even bellen.