Beantwoord

Digitenne via HDMI ingang laptop

  • 23 September 2019
  • 18 reacties
  • 1352 keer bekeken

Ik heb mijn digitenne type ZXV7200 aangesloten op de HDMI ingang van mijn laptop maar dit werkt kennelijk niet. Wat moet ik doen om het probleem te verhelpen??
icon

Beste antwoord door Nick83 23 September 2019, 18:29

Bekijk origineel

18 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Laptops hebben doorgaans geen HDMI ingang. Die HDMI poort die je hebt is een HDMI uitgang. Je kunt dus een grotere monitor aansluiten, zodat het beeld wat op het scherm van je laptop getoond word dan op die monitor getoond word.
Reputatie 5
Badge +6
Het kan wel maar dan heb je een HDMI grabber nodig. die hdmi omzet naar usb,
zodat je laptop het ziet als video input.
Reputatie 7
Badge +24
Het kan wel maar dan heb je een HDMI grabber nodig. die hdmi omzet naar usb,
zodat je laptop het ziet als video input.


Dat is dus een los apparaatje wat je op een USB poort aansluit?
Reputatie 5
Badge +5

Het kan wel maar dan heb je een HDMI grabber nodig. die hdmi omzet naar usb,
zodat je laptop het ziet als video input.
Dat is dus een los apparaatje wat je op een USB poort aansluit?

Dat klopt, maar voor dit doel zou ik eerder naar een goedkope (tweedehands) monitor kijken.
Reputatie 7
Badge +20
Hallo@Zeeruis Welkom hier en goed om te zien dat je al flink op weg bent geholpen door de verschillende Forum-leden. Kun je er mee uit de voeten?
De hdmi op een laptop is geen ingang. Dat gaat dus zo niet werken.

Dit lijkt me de beste optie:
voor dit doel zou ik eerder naar een goedkope (tweedehands) monitor kijken.
Met hdmi ingang dus.

Oeps... dan kun je net zo goed een (klein) tv-tje kopen.
Oeps... dan kun je net zo goed een (klein) tv-tje kopen.
En dan daar je digitenne kaartje instoppen ?/!
De vraag is natuurlijk waarom de vraagsteller dit vraagt, het zou kunnen zijn om een zo'n compact mogelijke opstelling te hebben, wellicht voor onderweg cq mee-neembaar.
Kan de vraagsteller daar iets over toelichten ayb.

Een DVB-T ontvanger in de USB poort is ook een mogelijkheid, ware het niet dat de kans dat het goed werkt nmi niet hoog is en je hebt dan alleen NPO + regionaal.

Oeps... dan kun je net zo goed een (klein) tv-tje kopen.En dan daar je digitenne kaartje instoppen ?/!

Die bestaan niet meer, Kees!

Bij een abonnement krijg je ontvanger.
Kijk je alleen NPO dan kun je de DVB-T2 HEVC in een tv-tje gebruiken.
Reputatie 5
Badge +4
De vraag is natuurlijk waarom de vraagsteller dit vraagt,

Het kan zijn dat @Zeeruis op die manier uitzendingen op kan nemen.
Reputatie 7
Badge +24

De vraag is natuurlijk waarom de vraagsteller dit vraagt,Het kan zijn dat @Zeeruis op die manier uitzendingen op kan nemen.

Hmmm... kan dat überhaupt wel? Als je er een ander apparaat voor zo hebben, een recorder ofzo, zou dat dan überhaupt kunnen? Is dat HDMI signaal niet versleutelt ofzo?


Oeps... dan kun je net zo goed een (klein) tv-tje kopen.En dan daar je digitenne kaartje instoppen ?/!
Die bestaan niet meer, Kees!

Bij een abonnement krijg je ontvanger.
Kijk je alleen NPO dan kun je de DVB-T2 HEVC in een tv-tje gebruiken.


Dat is mij zeer bekend (maar dat dacht je al mag ik aannemen).

Een TV is (nmi) een monitor met ingebouwde ontvanger, als je dan de ingebouwde ontvanger niet kan gebruiken daneuh . . ? Is het weer een monitor 🙂
Maar wel met ongebruikte toeters en bellen die geproduceerd zijn en mogelijk onnodig energie gebruiken.
Hallo @KeesYagi ,
Een TV is (nmi) een monitor met ingebouwde ontvanger, als je dan de ingebouwde ontvanger niet kan gebruiken daneuh . . ? Is het weer een monitor 🙂
Maar wel met ongebruikte toeters en bellen die geproduceerd zijn en mogelijk onnodig energie gebruiken.

Daarom is een dure smart tv waar je een KPN-decoder op aansluit ook eigenlijk onzin, daar de TV eigenlijk puur als monitor gebruikt wordt. Dus je kunt eigenlijk goedkoper een goede monitor kopen en alles toch via de decoder van KPN loopt.
Tot die conclusie was ik in 2013 ook al gekomen :
https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/welk-scherm-bij-settop-box-126050
Sindsdien kijken we naar een monitor, met een "vintage" geluidssetje er bij.
Reputatie 5
Badge +5
In mijn vorige reactie doelde ik op een monitor voor een PC met niet al te grote diagonaal. Die zijn voor een zacht prijsje te koop. Of een hdmi aansluiting gangbaar is in dat segment weet ik niet, ik volg die markt al een aantal jaar niet meer. Als je nu een nieuwe monitor koopt met eenzelfde diagonaal als een TV (40 inch en meer), is die duurder dan een TV van dezelfde grootte.
Ik volg die markt ook totaal niet maar ik was ook ooit tot dezelfde ontdekking gekomen. Meer voor minder, merkwaardig genoeg.
Daarom heb ik toen een 55cm diagonaal monitor gekocht en die doet het prima.
Spanning er op en dan komt er beeld, zonder nog de aanraak toetsen te hoeven bezweren.

NB, op de plek waar ik nu zit heb een scherm van 11cm diagonaal en daar kan ik ook alles prima op volgen.
Is een PAL monitortje voor (bv) een achteruit rij camera.
Reputatie 7
Badge +24
Een 24 inch pc monitor kost ongeveer 100 euro. Nieuw. En HDMI is behoorlijk standaard, daar hoef je echt niet ver voor te zoeken.
Reputatie 5
Badge +5
Ik volg die markt ook totaal niet maar ik was ook ooit tot dezelfde ontdekking gekomen. Meer voor minder, merkwaardig genoeg.
Daarom heb ik toen een 55cm diagonaal monitor gekocht en die doet het prima.
Spanning er op en dan komt er beeld, zonder nog de aanraak toetsen te hoeven bezweren.

Het valt mij juist op dat een monitor duurder is dan een TV met dezelfde diagonaal. Buiten dat vind ik de keuze voor een monitor wel begrijpelijk; voor het televisiekijken gebruik ik de iTV decoder en grotendeels de bijbehorende afstandsbediening. Van de smart-functies van de TV alleen nog Netflix, andere apps die ik gebruikte worden niet meer geupdate.

Reageer