Beantwoord

Digitenne wil zenders vrijgeven

  • 8 February 2020
  • 5 reacties
  • 122 keer bekeken

Ik heb eind december 2019 digitenne aangeschaft, betaald en geinstalleerd.

Nu ( 8 februari) wil ik op de slaapkamer gaan kijken. Desillusie - ik krijg alleen NED 1, NED 2 en NED 3.

Bij de andere zenders komt de vermelding dat mijn digitenne nog niet is geactiveerd (???????) Ik moet de instructies opvolgen van KPN.COM/digitenneaanmelden

Deze site bestaat niet….

 

KPN help mij ……….

icon

Beste antwoord door Tycha 8 February 2020, 15:58

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +11

Welkom @Peter Scotland 

Waarschijnlijk foutmelding E-017 ?

Deze foutmeldingen komen vaker voor. Is alleen door een moderator op te lossen. 

Deze foutcode geeft aan dat er administratief iets niet helemaal goed gaat met het CAS-ID nummer. Om dit op te lossen, heeft de moderator enkele gegevens nodig. Wil je jouw Forum profiel willen aanvullen met postcode + huisnummer, naam, klantnummer en CAS-ID nummer (kan bij persoonlijke opmerkingen)? En hier een seintje geven als je dat gedaan hebt? Dan helpt een moderator je zo snel mogelijk verder!

Het is ook mogelijk om direct even contact op te nemen met de telefonische klantenservice via 0800-0402.

Laat je het nog even weten?

Reputatie 7
Badge +28

Op het moment dat je jouw gegevens hebt ingevuld en je hier een seintje gaat geven, Doe dan ook even dit : 

Dan kun je het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. De kanaalnummers verschillen per regio en staan hieronder.
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

Hierboven staat een procedure van handmatig zenders zoeken. Wat betreft de genoemde frequenties : Dit is de huidige indeling.

25 : Friesland, Drenthe en Groningen
27 : Limburg, Zuid-Holland, Noord-Holland-Zuid en Utrecht
28 : Gelderland, Noord Brabant (midden en oost), regio Venlo
31 : Texel
35 : Zeeland en regio Roosendaal/Breda
44 : Flevoland, Noord-Holland-Noord en Overijssel

Zet jouw ontvanger dan op CNN (niet zappen), En zodra er beeld is op CNN, dan weer uitgebreid zenders zoeken.  

Reputatie 7
Badge +21

Hi @Peter Scotland, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Niet fijn dat je op het moment geen televisie kan kijken met je Digitenne ontvanger! Indien het om de foutcode gaat die hierboven genoemd wordt, ontvang ik graag je gegevens zodat ik dit kan verhelpen! Mocht het al opgelost zijn, dan hoor ik dat natuurlijk ook graag :slight_smile:

Reputatie 7
Badge +28

 

KPN help mij ……….

 

@Peter Scotland 

Wil je dan jouw Forum profiel aanvullen met postcode + huisnummer, naam, klantnummer en CAS-ID nummer (kan bij persoonlijke opmerkingen)? En hier een seintje geven als je dat gedaan hebt?

Reputatie 7
Badge +28

@Peter Scotland 

 

Heb je nog onze hulp nodig of heb je het b.v. telefonisch geregeld? 

 

Reageer