Beantwoord

Digitenne wisselt traag van kanalen

  • 4 August 2023
  • 13 reacties
  • 133 keer bekeken

Reputatie 1
  • Deelnemer
  • 6 reacties

Onze Digitenne ontvanger wisselt heel traag van kanalen, als je van bv 4 naar 6 zapt duurt het lang en blijft hij een aantal keren heen en weer springen tussen de zenders voordat hij uiteindelijk op de gekozen zender blijft staan.  Dan duurt het ook even voordat het geluid terug is.
 

Gereset zonder effect, ontvangst signaal is 100%

 

Wat zou ik hier nog meer aan kunnen doen ?
 

 

 

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 12 August 2023, 08:14

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @jcg ,

Dit is niet normaal. Ik adviseer een moderator om jouw ontvanger (gratis) om te ruilen voor een nieuw exemplaar.

Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

  • Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

Hoi @jcg . Hoeveel digitenne tuners hebt jij? Meedere? Zo ja, doet die andere het wel goed?

Heb je ook de batterijen van de afstandsbediening even vervangen? Dat automatische heen en weer gezap herken ik niet. 

Reputatie 1

Bedankt voor de snelle reactie. Wij hebben 1 ontvanger in gebruik in onze stacaravan.

a.s zaterdag 12/8 ben ik daar weer en zal het  CAS-ID nummer toevoegen.

Ook zal ik de batterijen even vervangen en katen weten wat het effect is.

 

Volgens mij heb je er vandaag lekker weer bij. Ik lees het wel. Maandag ben ik weer aan het werk dus mocht het issue er nog steeds zijn, zal ik het dan oppakken. 

Reputatie 7
Badge +28

Bedankt voor de snelle reactie. Wij hebben 1 ontvanger in gebruik in onze stacaravan.

a.s zaterdag 12/8 ben ik daar weer en zal het  CAS-ID nummer toevoegen.

Ook zal ik de batterijen even vervangen en katen weten wat het effect is.

 

En @jcg ,

Hoe gaat het nu met de ontvanger? 

Nog steeds niet goed? Dan adviseer ik jullie om een omruil te proberen. 

Reputatie 1

Door omstandigheden ben ik morgenavond pas weer daar ipv gisteren :-(

Ik laat het weten !

Reputatie 3

Volgens mij heb je er vandaag lekker weer bij. Ik lees het wel. Maandag ben ik weer aan het werk dus mocht het issue er nog steeds zijn, zal ik het dan oppakken. 

13 augustus 2023,

Beste Erwin,

Welke versie van de ZXV7200 wordt momenteel uitgeleverd?

Versie 2020, 2021, 2022 of 2023?.

Recentelijk versie 201906 als laatste uitgeleverd gekregen en alle herkenbare problemen blijven. Zoals, traagheid en haperingen. Alle reset en instellingen ten spijt. Zie mijn topic vanaf 21 juli 2023.

 

 

 

 

Reputatie 1

Batterijen van de afstandsbediening gewisseld zonder effect, probleem blijft hetzelfde.

 

Cas-id. heb ik toegevoegd.

 

Zou de ontvanger aub omgewisseld kunnen worden ?

 

 

 

 

Reputatie 1

Wordt er een nieuwe ontvanger geleverd? De problemen zijn er nog steeds.

Ik ga er nu mee bezig, @jcg .  Maar waar moet straks de nieuwe tuner naartoe?  Zit jij ver van je normale adres af? 

Reputatie 1

Ik ga er nu mee bezig, @jcg .  Maar waar moet straks de nieuwe tuner naartoe?  Zit jij ver van je normale adres af? 

Beste Erwin,

Bedank alvast, blij om te horen 😁

Ja, ik zit een goede 100 km van mijn huisadres af en ben hier nu ook voor vakantie.  Zou het naar mijn adres hier gestuurd kunnen worden ? De adres gegevens heb ik aangevuld bij mijn persoonlijke tekst.

 

 

@Fred NL Ik heb je berichten verwijderd.  Mocht je vragen hebben wil ik je adviseren om zelf een topic aan te maken.
Ik zie wel dat je actief bent in een topic van mijn collega @Bart_Z .  En als ik het goed lees heeft hij daar geen oplossing voor het issue wat je noemt. 

Maar algemene/andere vragen over Digitenne kun je uiteraard in een nieuwe topic stellen. 

 

@jcg : De nieuwe tuner komt jouw kant op. Als PostNL meewerkt ligt ‘ie er morgenmiddag na 14:30.  Fijne vakantie!!

Reputatie 1

 

@jcg : De nieuwe tuner komt jouw kant op. Als PostNL meewerkt ligt ‘ie er morgenmiddag na 14:30.  Fijne vakantie!!

Beste @Erwin_ ,

De nieuwe ontvanger is vandaag geleverd, oude is retour.  Geïnstalleerd en de software uitgevoerd, deze werkt perfect !

Bedankt en nog een goed weekend 😁

Kees