Beantwoord

Digitenne zenders

  • 2 May 2020
  • 6 reacties
  • 2535 keer bekeken

Ik heb mijn digitenne al een jaar of 2 maar heb hem het laatste jaar niet gebruikt. Maar betaal er nog wel steeds voor. Nu wilde ik hem vanavond gebruiken en krijg alleen 1,2 en 3 en voor andere zenders krijg ik foutmelding en staat geen abonnement. Hoe kan dit? Heb dit bij laatste gebruik nooit gehad en hij deed het prima.

icon

Beste antwoord door Noordzee 5 May 2020, 18:00

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Leetje1976 ,

Dit probleem komt vaker voor. Jouw ontvanger heeft een activatiesignaal gemist.

Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.
 

Reputatie 7
Badge +21

Hi @Leetje1976, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Oh hmm, dan heb je hem een tijdje niet gebruikt! Ik kan kijken of ik hem weer aan de praat kan krijgen, maar dan heb ik zoals hierboven gezegd wordt wel wat meer gegevens nodig. Zou je het kunnen aanvullen en me een berichtje kunnen sturen als dat gelukt is? :wink:

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Leetje1976 ,

De oplossing van dit probleem gaat in drie stappen


Stap 1) Vul jouw gegevens in in je profiel
Postcode, huisnummer, klantnummer en CAS-nummer invullen in je Forum profiel. 
Het CAS-nummer vind je op de onderkant van het Digitenne kastje, op de doos of in het menu-scherm abonnement.

  • Een KPN Moderator wil je graag helpen en is daarvoor het CAS-ID of CAS-nummer nodig van het Digitenne kastje. Zonder dit nummer kunnen zij (helaas) niets voor je betekenen.
    Nadat de moderator jouw abonnement weer heeft geactiveerd, doen de zenders het over het algemeen binnen één uur weer.

Stap 2) Geef een seintje!  
Laat de moderators in een reactie op dit topic weten dat jij een activatiesignaal wilt ontvangen.


Stap 3) Geef de activatie een zetje  

  • Handmatig zenders zoeken: 
    • Ga naar [menu] en kies [ZENDER ZOEKEN]
    • Kies [HANDMATIG ZOEKEN], als je dit niet ziet staan druk je op de [BLAUWE KNOP]
    • Ga naar [RF KANAAL] (een van de pijlen eromheen < OF >)
    • Vul het kanaalnummer voor jouw regio (zie staan hieronder)
    • Ga dan naar [START ZOEKEN] en druk op [ok] van de afstandsbediening
    • Zet jouw ontvanger op CNN (niet meer zappen) en laat de ontvanger aanstaan. Jouw TV kun je eventueel uitzetten.

RF kanaal voor jouw regio:
25 : Friesland, Drenthe en Groningen
27 : Limburg, Zuid-Holland, Noord-Holland-Zuid en Utrecht
28 : Gelderland, Noord Brabant (midden en oost), regio Venlo
31 : Texel
35 : Zeeland en regio Roosendaal/Breda
44 : Flevoland, Noord-Holland-Noord en Overijssel

 

 

Reputatie 7
Badge +28

@Leetje1976 

Werken alle zenders weer? Zo niet, volg de instructie van hierboven.

Dank jullie wel.  Hij doet het opeens weer 🤗

Reputatie 7
Badge +28

Graag gedaan !

Reageer