Vraag

Digitennekastje doet soms niets meer, ZXV7200

  • 13 October 2021
  • 14 reacties
  • 319 keer bekeken

Heb een digitenne kastje ZXV7200 deze doet af en toe nog wat maar merendeel geen ontvangst nu heb ik die andere erop gezet dat is een rebox en deze is wel goed op de zelfde antenne hoe kan dit.

Kan ik misschien de ZXV7200 OMRUILEN VOOR DE REBOX


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Reputatie 6
Badge +7

Hoe kom je aan die Rebox? Omruilen van een ZXV7200 naar een Rebox kan alleen in uitzonderingsgevallen.

Heb je je forum profiel al ingevuld en voorzien van het CAS ID van de zxv7200  in het veld opmerkingen? Het cas id staat onderop het kastje. Dan kan een moderator alvast de omruiling naar een nieuwe zxv7200 die het hopelijk beter doet gaan regelen.

 

Ondertussen kan je ook eens proberen de zxv7200 terug te zetten naar fabrieksinstellingen en dan opnieuw zenders zoeken maar dan niet regio zoeken maar uitgebreid zenders zoeken. Dat helpt vaak ook.

 

Hoe kom je aan die Rebox? Omruilen van een ZXV7200 naar een Rebox kan alleen in uitzonderingsgevallen.

Heb je je forum profiel al ingevuld en voorzien van het CAS ID van de zxv7200  in het veld opmerkingen? Het cas id staat onderop het kastje. Dan kan een moderator alvast de omruiling naar een nieuwe zxv7200 die het hopelijk beter doet gaan regelen.

 

Ondertussen kan je ook eens proberen de zxv7200 terug te zetten naar fabrieksinstellingen en dan opnieuw zenders zoeken maar dan niet regio zoeken maar uitgebreid zenders zoeken. Dat helpt vaak ook.

 

Eigenlijk kan je niet de rebox krijgen of het duurt maaaanden.(eigen ervaring)Ik zou de moeite niet meer nemen.....

Reputatie 6
Badge +7

En anders eea even afwachten want in Januari moet KPN een CI+ module gaan aanbieden die je in een geschikte TV of eigen ontvanger kan stoppen. Als je een moderne tv hebt met een dvb T2 HEVC tuner kan je beter die gaan aanvragen. Indien je geen moderne TV hebt kan je zelf een goede tuner kopen en daar de CI+ module in stoppen.

En anders eea even afwachten want in Januari moet KPN een CI+ module gaan aanbieden die je in een geschikte TV of eigen ontvanger kan stoppen. Als je een moderne tv hebt met een dvb T2 HEVC tuner kan je beter die gaan aanvragen. Indien je geen moderne TV hebt kan je zelf een goede tuner kopen en daar de CI+ module in stoppen.

Oh,Dat is wel een fijne verbetering!!Heb je een bron?Ik heb het namelijk nog nooit gehoord.

Reputatie 6
Badge +7

Bron:

 

Reputatie 7
Badge +28

Heb een digitenne kastje ZXV7200 deze doet af en toe nog wat maar merendeel geen ontvangst nu heb ik die andere erop gezet dat is een rebox en deze is wel goed op de zelfde antenne hoe kan dit.

Kan ik misschien de ZXV7200 OMRUILEN VOOR DE REBOX

Hallo @Gre1938 ,

Probeer eens het volgende : 

1/ Zet je antenne zo hoog mogelijk

2/ Ga in het menu terug naar de fabrieksinstellingen.

3/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken.

4/ Draai de antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu. 

En ja : De Rebox is een betere ontvanger dan de ZTE ZXV. Wees vooral zuinig op die Rebox ! 

 

 

Heb 3 kastjes op mijn naam staan 2 maal rebox en 1 maal die andere maar met de rebox heb je veel betere ontvangst en het beeld daarvan is veel en veel beter.

Snap niet dat ze je alleen maar de rebox geven dan heeft niemand meer problemen

 

Heb een digitenne kastje ZXV7200 deze doet af en toe nog wat maar merendeel geen ontvangst nu heb ik die andere erop gezet dat is een rebox en deze is wel goed op de zelfde antenne hoe kan dit.

Kan ik misschien de ZXV7200 OMRUILEN VOOR DE REBOX

Hallo @Gre1938 ,

Probeer eens het volgende : 

1/ Zet je antenne zo hoog mogelijk

2/ Ga in het menu terug naar de fabrieksinstellingen.

3/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken.

4/ Draai de antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu. 

En ja : De Rebox is een betere ontvanger dan de ZTE ZXV. Wees vooral zuinig op die Rebox ! 

 

 

heb alles al geprobeerd maar helaas werkt niks zelf het kast zowel thuis als op de camping geprobeerd maar helaas niks werkt als ik daar de rebox plaat doet alles het perfect en zegt de antenne zelfs 100 procent

Reputatie 7
Badge +28

OK @Gre1938 ,

Dit gaat uitdraaien op een vervanging van jouw ZTE-onvtanger.

 

Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer (van de ZTE !) kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

  • Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

 

Snap niet dat ze je alleen maar de rebox geven dan heeft niemand meer problemen

 

Vrijwel zekere is ZTE(Chinees) goedkoper dan het Europese rebox.

ja en kpn geeft niks toe moet het er maar doen, ze zeggen dat je de rebox niet krijgt die hebben ze niet zeggen ze ze hebben alleen deze nog maar geloof het niet allemaal

 

Reputatie 7
Badge +28

@Gre1938 

Probeer in ieder geval een nieuwe ontvanger. 
 

Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer (van de ZTE !) kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

  • Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.
Reputatie 7
Badge +28

ja en kpn geeft niks toe moet het er maar doen, ze zeggen dat je de rebox niet krijgt die hebben ze niet zeggen ze ze hebben alleen deze nog maar geloof het niet allemaal

 

@Gre1938 

En hoe nu verder? 

Reputatie 7
Badge +28

Heb een digitenne kastje ZXV7200 deze doet af en toe nog wat maar merendeel geen ontvangst nu heb ik die andere erop gezet dat is een rebox en deze is wel goed op de zelfde antenne hoe kan dit.

Kan ik misschien de ZXV7200 OMRUILEN VOOR DE REBOX

@Gre1938 

Zolang je jouw forumprofiel niet vult, gebeurt er niets. Graag dus alsnog jouw forumprofiel vullen.Â