Dit is mijn nieuwe TV-ontvanger

  • 21 March 2019
  • 40 reacties
  • 3511 keer bekeken


Toon eerste bericht

40 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Ik zit er inderdaad ernstig over te denken om deze te kopen 

Reputatie 7
Badge +16

Zijn er liefhebbers hier die interesse hebben in mijn VU+ DUO2 satelliet tuner met DVB-S2 en DVB-T2 kaart, 1TB harde schijf? Verder heeft deze tuner alles wat je maar kan wensen, draadloos of bedraad binnen je netwerk met 1Gbit verbinding en zeer veel mogelijkheden.

Apparaat is 100% goed, met de nieuwste update van VTi, laatste scan voor FTA zenders van 13E, 19.2E, 23.5E en 28.2E, alsmede Digitenne zenders. De tuner heeft geen h.265 dcoder aan boord voor beeld weergave (wel geluid) van HEVC zenders maar deze kunnen wel opgenomen en weeregegeven via de gratis VLC player en mogelijkheid dit weer te geven via Chromecast Ultra. Dus ook de FTA 4K zenders op de satelliet zijn mogelijk.

Afstandsbediening is matig, zoals alle VU+ afstandsbedieningen uit deze tijd. Voor nog geen €15 koop je een nieuwe.

Dit vlaggenschip van VU+ kwam in 2012 op de markt en is nog steeds op HD gebied een van de beste satellietontvangers en is eigenlijk alleen maar ingehaald door 4K en HEVC.

Ik bied hem aan voor €150 ex verzendkosten.

Meer informatie van deze tuner is te vinden op http://vuplus.com/sub/sub0104.php

Reputatie 7
Badge +28

Op verzoek van @PeterG hierbij een kort lijstje met mijn huidige zenderlijst. 
 

1 NPO 1 

2 NPO 2 

3 NPO 3

4 NPO 2 Extra 

5 TV Drenthe 

6 TV Oost 

7 Omroep West 

8 Omroep Flevoland 

9 RTV Noord 

10 RTV Utrecht 

11 RTV Rijnmond 

12 Omroep Zeeland 

13 L1 HD 

14 BVN TV 

15 Eurosport Deutschland

16 Das Erste HD 

17 Phoenix HD 

18 Arte HD 

19 NDR HD 

20 WDR HD 

Dit zijn de twintig zenders die ik het nu het meeste kijk. Verder staan ook alle internationale nieuwszenders in HD in de lijst. Alsmede alle BBC en ITV zenders. 
 

Tenslotte nog een speciale vermelding voor de volgende muziekzenders: 

192 NOW 70s

193 NOW 80s

194 NOW 90s

 

 

 

Ha ha, ieder zijn meug. :smiley: Maar deze vind ik nou onlogisch, met de regionale zenders vooraan waar je (in mijn geval) alleen naar kijkt als er aanleiding toe is, een gebeurtenis. Brand, ongeval e.d.

Kijk je echt al die regionalen regelmatig (= in mijn optiek zeker 2 x per week). Wat krijg je er trouwens veel. Ik heb TV NH, TV West en Rijnmond via de ether.

NOTA BENE: Zit TV Gelderland niet op sat? Die zou ik dan ook instellen in onderstaande aangezien mijn moeder daar woont.

Mijn volgorde met jouw zenders zou zijn, zeker ook m.b.t. mijn woonplaats:

1, 2, 3 NPO
4 TV NH
5 TV West
6 NPO 2 Extra (voor zolang als beschikbaar, dat is vooralsnog nog steeds tijdelijk)
6 Eurosport

En dan nog héél misschien Duitse. Maar een film of tv serie Duits nagesynchroniseerd is niks.

Verder zou ik toch enkele programma's missen bij de RTL en Talpa groep.

Mijn TV is geschikt voor schotel (sat f-connector), maar vind dat vooralsnog niet nodig. Ik hoef ze niet per sé FTA. Jij kennelijk wel anders had je wel een Duitse prepaid kaart voor satelliet.

Overigens, TWEE OF MEER ontvangers op één tv zit ik niet mee. Ik had ITV, Digitenne én een kabeltuner op de tv. Die laatste is 24 maart vervallen; signaal afgesloten helaas.

Voor radio ook al 15 jaar niet meer via FM (kabel / ether). Maar digitaal. Kabel, nu kpn en sinds een jaar of 2 ook DAB+.

Reputatie 7
Badge +28

Ok @PeterG ,

Ik luister naar jouw advies. 

Het werd ook wel eens tijd voor wat verandering. 
 
Ik heb de regionale zenders 8 t/m 13 nu verplaatst naar hogere posities. 
 
En de opengevallen plekken in de eerste twintig nu opgevuld met Engelse zenders: 

15 BBC 1 

16 BBC 2 

17 ITV 

18 Channel 4 

19 NOW 70s

20 NOW 80s

Maar even kijken hoe dit bevalt. 😉

Ha! Dat ziet er al beter uit idd. :relaxed: . Voor mij dan i.g.g. :grinning::grin: . Hopelijk bevalt het je.

Overigens zou ik wel de ‘eigen’ regionaal redelijk vooraan zetten. Maar de overige hoeven daar niet bij “omdat het regionalen zijn”.

Ik keek naast TV NH tot de wijziging bij kpn (juli 2017) ook veel TV Gelderland gekeken. Als een eigen nummering had gekund hadden die bij mij bv. op 19 en 20 gestaan…. 

Meest gebruikte vooraan zou het voor mij zijn.

Reputatie 7
Badge +8

Even nieuw lezen inblazen…

Werkt de Digitenne CI+ module nu wel of niet @Noordzee ? In een andere thread over dit onderwerp wordt namelijk beweerd dat VU+, CI+ modules niet ondersteund. En zo ja, is het mogelijk de zendervolgorde aan te passen?

Welke image draait op jouw VU+? 

 

We hebben nog geen meldingen gehad dat het werkt op een VU+, @Berteman .

Er loopt een recenter topic ( 4 juli 2022 ) op het juiste board van Digitenne.

 

Reputatie 7
Badge +8

Ahh, oké, Bedankt @PeterG.

Er is de dus werk aan de winkel voor de ontwikkelaars van de images. Afwachten dus nog.

Reputatie 7
Badge +28

Even nieuw lezen inblazen…

Werkt de Digitenne CI+ module nu wel of niet @Noordzee ? In een andere thread over dit onderwerp wordt namelijk beweerd dat VU+, CI+ modules niet ondersteund. En zo ja, is het mogelijk de zendervolgorde aan te passen?

Welke image draait op jouw VU+? 

 

Ik was op vakantie @Berteman , dus vandaar nu pas een reactie van mij. 

Zoals PeterG al schreef, werkt het CI+-module nog niet in de VU+-ontvangers. 

In mijn ontvanger kun je wel de NPO-zenders ontvangen en daar zelf de zendervolgorde regelen.

Dat instellen van de zendervolgorde kan ook met mijn Xoro-ontvanger waarin het CI+-module wel werkt.    

Zelf heb ik sinds enkele maanden een nieuwe TV waarin het CI+module werkt zonder externe ontvanger. Leuk natuurlijk, maar het nadeel daarbij is dat je bij mijn Philips TV de zendervolgorde van de Digitenne-zenders niet kunt aanpassen. Zo zou ik Eurosport graag bij de eerste 10 zenders willen zetten, want die zender zit nu veel te hoog in de zenderlijst.    

En ik heb Vti draaien op mijn VU+-ontvanger. Op Sat4all kun je meer teruglezen over de pogingen om het CI+-module werkend te krijgen. Wat ik ervan begrepen heb, is het een licentiekwestie. VU+ heeft niet de benodigde licentie voor de laatste versie (1.4) van het CI+-module gekocht. Geen idee of die info juist is, maar dat werd gesteld op het Sat4All-forum.    

Reputatie 7
Badge +28

Even nieuw lezen inblazen…

Werkt de Digitenne CI+ module nu wel of niet @Noordzee ? In een andere thread over dit onderwerp wordt namelijk beweerd dat VU+, CI+ modules niet ondersteund. En zo ja, is het mogelijk de zendervolgorde aan te passen?

Welke image draait op jouw VU+? 

 

En er is goed nieuws @Berteman. Sinds vandaag heb ik het CI+-module van Digitenne werkend in mijn ontvanger. Dit heb ik te danken aan een aantal mensen, maar @KeesYagi in het bijzonder. Hij heeft vandaag OpenPLli 9.0 op mijn ontvanger gezet en na het overwinnen van de nodige puzzeltjes kregen we Digitenne werkend op de VU+ DUO 4K. Het is wel noodzakelijk dat je het programma "ci_plus_helper-openpli8.x_3_all.ipk " op de ontvanger installeert.

Het antwoord op jouw tweede vraag is dat je de zendervolgorde zelf kan bepalen. Sterker nog: Mijn zenderlijst bestaat nu uit 32 Digitenne-zenders in de door mij gewenste volgorde, daarna voorlopig even een kleine 100 satellietzenders en tenslotte vele tientallen streams waaronder alle regionale zenders.  

Reputatie 7
Badge +28

Speciaal even voor @Piet van der Vooren : 

Ik ben onlangs overgestapt van BBC One East naar BBC One Yorkshire. De reden hiervoor is dat deze editie het sterkste signaal heeft en dat is aan de oostgrens van ons land wel handig bij slecht weer. 
 

Dit zie je dan op het display staan: 

Ik plaats het even hier, omdat dit topic inmiddels gesloten is:

 

Reputatie 7
Badge +28

Voor de liefhebbers: bv @Giant2000 @KeesYagi @Berteman @Piet van der Vooren @PeterG 

 

In Frankrijk zijn ze al een stuk verder. Daar worden de belangrijkste zenders gratis via UHD doorgegeven via DVB-T2.

France 1 UHD is al een tijdje in de lucht. France 2 UHD gaat morgen van start en France 3 UHD volgt in de zomer. 

https://www.fransat.fr/actualites/tous-a-la-tnt-uhd/

(Die zenders zou ik via mijn ontvanger kunnen ontvangen als die ontvanger in Frankrijk stond.)

 

Reputatie 7
Badge +16

De huidige situatie in Nederland is dat KPN van digitenne een verplicht bijproduct heeft gemaakt. En dat is jammer want hoe mooi zou het zijn dat we net als bij de radio ook de commerciële zenders FTA zouden worden aangeboden, zoals we in heel veel landen om ons heen zien.

Maar wie weet, als de generatie 60+ die nu nog lineair kijkt uitgestorven is digitenne over een jaar of 20 vrij komt.

Reputatie 1
Badge

Voor de liefhebbers: bv @Giant2000 @KeesYagi @Berteman @Piet van der Vooren @PeterG 

 

In Frankrijk zijn ze al een stuk verder. Daar worden de belangrijkste zenders gratis via UHD doorgegeven via DVB-T2.

France 1 UHD is al een tijdje in de lucht. France 2 UHD gaat morgen van start en France 3 UHD volgt in de zomer. 

https://www.fransat.fr/actualites/tous-a-la-tnt-uhd/

(Die zenders zou ik via mijn ontvanger kunnen ontvangen als die ontvanger in Frankrijk stond.)

 

Ik hoop dat de radiozenders via DVB-T2 in de toekomst ook beter gaan klinken.

Reageer