Beantwoord

E033-0

  • 21 March 2020
  • 11 reacties
  • 57 keer bekeken

E033-0 foutcode en nu? 

icon

Beste antwoord door Noordzee 22 March 2020, 11:57

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @GeDe ,

 

Heb je het CAS-IS-nummer al in jouw profiel gezet? 

Dan kun je het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. Voor jou is dat kanaal 27.
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

 

Laat de ontvanger op CNN staan. ( niet zappen). De TV kan evt.uit. Het kan even duren, want een moderator moet een activatie versturen. Zodra er beeld is op CNN, dan weer uitgebreid zenders zoeken.

Hallo @GeDe ,

 

Heb je het CAS-IS-nummer al in jouw profiel gezet? 

Dan kun je het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. Voor jou is dat kanaal 27.
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

 

Laat de ontvanger op CNN staan. ( niet zappen). De TV kan evt.uit. Het kan even duren, want een moderator moet een activatie versturen. Zodra er beeld is op CNN, dan weer uitgebreid zenders zoeken.

Ik heb mijn CAS id achtergelaten in mijn profiel bij opmerkingen.

Hallo @GeDe ,

 

Heb je het CAS-IS-nummer al in jouw profiel gezet? 

Dan kun je het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. Voor jou is dat kanaal 27.
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

 

Laat de ontvanger op CNN staan. ( niet zappen). De TV kan evt.uit. Het kan even duren, want een moderator moet een activatie versturen. Zodra er beeld is op CNN, dan weer uitgebreid zenders zoeken.

Ik heb mijn CAS id achtergelaten in mijn profiel bij opmerkingen.

En vervolgens de hele nacht de tv op CNN laten staan maar helaas geen beeld

Opnieuw zenders gezocht maar helaas.

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @GeDe ,

Alleen op CNN zetten is niet voldoende . Je moet eerst handmatig zenders zoeken. Daarna gaat een moderator een activatie versturen. 
 

De instructie voor jou:

Dan is het nu tijd voor stap twee. 

Dan kun je het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. Voor jou is dat kanaal 44.
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

 

Last de ontvanger op CNN staan. ( niet zappen). De TV kan evt.uit. Het kan even duren, want een moderator moet een activatie versturen. Zodra er in de loop van de middag beeld is op CNN (kan een uur duren), dan weer uitgebreid zenders zoeken.

 

Hallo @GeDe ,

 

Heb je het CAS-IS-nummer al in jouw profiel gezet? 

Dan kun je het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. Voor jou is dat kanaal 27.
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

 

Laat de ontvanger op CNN staan. ( niet zappen). De TV kan evt.uit. Het kan even duren, want een moderator moet een activatie versturen. Zodra er beeld is op CNN, dan weer uitgebreid zenders zoeken.

Ik heb mijn CAS id achtergelaten in mijn profiel bij opmerkingen.

En vervolgens de hele nacht de tv op CNN laten staan maar helaas geen beeld

Ik had de zender inderdaad handmatig gezocht en toen de tv uit en de ontvanger aangelaten

Reputatie 7
Badge +28

Klopt vast wel, ik geloof je meteen. Maar moderator Lisa werkt niet 's-nachts. Zometeen om 11.00 begint ze weer en ik verwacht dat je voor 12.00 beeld hebt. (Want zij kan jou een activatiesignaal versturen.) 

Reputatie 7
Badge +28

@Lisa   Check PB    

Reputatie 7
Badge +17

@GeDe Welkom hier! Noordzee heeft je al een eind opweg geholpen zie ik. Ik heb een activatiesignaal naar je gestuurd. Zou je de stappen van Noordzee nogmaals willen doorlopen? Als het goed is hem je met één uur weer beeld op de buis. :rofl:

Hij doet het weer!! Super bedankt voor alle moeite. Lisa en Noordzee

Reputatie 7
Badge +28

Wat fijn ! :thumbsup_tone3: , Graag gedaan. 

 

Reageer