Beantwoord

ESPN Compleet bij TV+ abonnement, ESPN 2 en 3 op Digitenne gratis?

  • 5 March 2024
  • 22 reacties
  • 249 keer bekeken

Reputatie 6
Badge +6

Ik zou graag een bevestiging willen hebben op het volgende:

Als je thuis KPN TV+ hebt met ESPN Compleet / Disney+ (combi pakket) en je hebt Digitenne op dezelfde klantnummer. Alles staat dus op dezelfde naam.

Dan is ESPN 2 en 3 toch ook inbegrepen bij je Digitenne abonnement? Daar hoef je toch niet apart voor te betalen? Dat zou toch dubbelop zijn?

Ik heb verschillende medewerkers van de klantenservice aan de lijn gehad en ze konden mij dit niet direct zeggen. Na bij mekaar een uur bellen heeft een medewerker ESPN geactiveerd op Digitenne, maar staat nu op de factuur dat het de 1ste 3 maanden gratis is en daarna niet meer. Klopt dit wel?

Dit is niet voor mijzelf, maar ben wel heel nieuwsgierig.

icon

Beste antwoord door Sebas14 5 April 2024, 12:26

Bekijk origineel

22 reacties

Als je ESPN COMPLEET hebt bij itv dan hoor je daarbij ook ESPN 2 en 3 via Digitenne ontvangers via datzelfde abonnement te krijgen. Zonder extra kosten. 

Nou vermoed ik dat het administratief nog niet doorgevoerd is als je de combi espn/Disney neemt. 

Leuk detective klusje voor de kpn moderator die hier nog komt.

Reputatie 5
Badge +5

Als je ESPN COMPLEET hebt bij itv dan hoor je daarbij ook ESPN 2 en 3 via Digitenne ontvangers via datzelfde abonnement te krijgen. Zonder extra kosten. 

Nou vermoed ik dat het administratief nog niet doorgevoerd is als je de combi espn/Disney neemt. 

Leuk detective klusje voor de kpn moderator die hier nog komt.

Die combi espn disney heb ik ook. En sinds kort ook digitenne. En zover ik weet geen espn 2 en 3 bij digitenne .

 

Reputatie 5
Badge +5

Net gecheckt heb de kanalen niet 25 en 26. Espn 2 en 3. Heb wel espn compleet in combinatie met Disney+

Reputatie 7
Badge +28

@RobvdPoel 

Dan zou ik bellen met 0800-0402. Dan gaan ze voor jou ook het ESPN-pakket activeren. 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Sebas14, ik zie geen digitenne abonnement gekoppeld aan jouw thuis abonnement dus ik denk dat je toch het beste even kunt bellen om die te laten koppelen!

Het gaat niet om het eigen abonnement van @Sebas14 , @Thomas van KPN .

Hij vraagt het voor een kennis. 

laatste zin eerste bericht 

Dit is niet voor mijzelf, maar ben wel heel nieuwsgierig.

Reputatie 7
Badge +28

Hoi @Sebas14, ik zie geen digitenne abonnement gekoppeld aan jouw thuis abonnement dus ik denk dat je toch het beste even kunt bellen om die te laten koppelen!

Het gaat niet om het eigen abonnement van @Sebas14 , @Thomas van KPN .

Hij vraagt het voor een kennis. 

laatste zin eerste bericht 

Dit is niet voor mijzelf, maar ben wel heel nieuwsgierig.



Dus de kennis van @Sebas14 kan dit het beste regelen door te bellen naar 0800-0402. 

Reputatie 7
Badge +20

ohh sorry, daar had ik overheen gelezen, maar dit is wel iets waar je t beste over kunt bellen want dit hoort gewoon gratis te zijn

Reputatie 6
Badge +6

Dan ga ik weer bellen voor de 3de keer.

Jammer dat dit soort dingen nergens op de website van KPN staat vermeld. Dan had ik de medewerker er naartoe kunnen wijzen.

Wordt vervolgd.

Reputatie 7
Badge +28

Hoi @Sebas14, ik zie geen digitenne abonnement gekoppeld aan jouw thuis abonnement dus ik denk dat je toch het beste even kunt bellen om die te laten koppelen!

Het gaat niet om het eigen abonnement van @Sebas14 , @Thomas van KPN .

Hij vraagt het voor een kennis. 

laatste zin eerste bericht 

Dit is niet voor mijzelf, maar ben wel heel nieuwsgierig.



Dus de kennis van @Sebas14 kan dit het beste regelen door te bellen naar 0800-0402. 

 

Dan ga ik weer bellen voor de 3de keer.

Jammer dat dit soort dingen nergens op de website van KPN staat vermeld. Dan had ik de medewerker er naartoe kunnen wijzen.

Wordt vervolgd.

 

@Sebas14 

En?, heeft jouw kennis het nu kunnen regelen? 

Reputatie 6
Badge +6

 

@Sebas14

En?, heeft jouw kennis het nu kunnen regelen? 

Hij zou al ESPN op Digitenne moeten hebben, maar na een aantal keer bellen zijn ze tot de conclusie gekomen dat de ontvanger (ZXV7200) vervangen moet worden. ESPN 2 en 3 komen niet tevoorschijn. ESPN 2 (25) is alleen tijdens een wedstrijd en ESPN 3 (26) zou al wel beeld moeten hebben. De ontvanger blijft aangeven dat er geabonneerd op moet worden. Ook niet na opnieuw uitgebreid zenders ophalen, pushen vanuit KPN of zelfs naar fabrieksinstellingen.

De nieuwe ontvanger zou vandaag komen, maar door vertraging bij PostNL komt hij later. De bestaande ontvanger doet helaas alleen nu nog maar NPO 1,2 en 3. Dat is dan weer jammer.

Als de ontvanger volgende week is aangesloten en ESPN doet het dan gaan we weer bellen dat ESPN gratis moet zijn, nu staat op de factuur alleen de 1ste 3 maanden. Eerst het 1 oplossen dan het volgende volgens de klantenservice.

Wordt dus nog vervolgd...

Reputatie 7
Badge +28

Hoi @Sebas14 ,

Hoe is de stand van zaken? Zijn ESPN 2 en ESPN 3 inmiddels gratis te ontvangen door jouw kennis? 

 

 

@Sebas14

En?, heeft jouw kennis het nu kunnen regelen? 

 

Als de ontvanger volgende week is aangesloten en ESPN doet het dan gaan we weer bellen dat ESPN gratis moet zijn, nu staat op de factuur alleen de 1ste 3 maanden. Eerst het 1 oplossen dan het volgende volgens de klantenservice.

Wordt dus nog vervolgd...

 

 



Dus de kennis van @Sebas14 kan dit het beste regelen door te bellen naar 0800-0402. 

 

Reputatie 6
Badge +6

Hoi @Sebas14 ,

Hoe is de stand van zaken? Zijn ESPN 2 en ESPN 3 inmiddels gratis te ontvangen door jouw kennis? 

Ha @Noordzee De stand van zaken is als volgt.

Toevallig is vanochtend de nieuwe ontvanger aangesloten en hij heeft inmiddels nu ESPN 3 op kanaal 26. De oude ontvanger had dus een probleem. Dit is dus opgelost.

Een medewerker van KPN zou mij afgelopen woensdag terugbellen, maar dat is niet gebeurd. Door drukte heb ik ook nog niet gebeld.

Ik ga aankomende week maar zelf bellen dat ESPN inmiddels te ontvangen is op de nieuwe ontvanger en we dan moeten praten over dat het gratis moet zijn. Nu staat nog steeds dat het maar 3 maanden gratis is.

Als ik gebeld heb, laat ik hier van me horen.

Reputatie 7
Badge +28

Hoi @Sebas14 ,

Hoe is de stand van zaken? Zijn ESPN 2 en ESPN 3 inmiddels gratis te ontvangen door jouw kennis? 

Ha @Noordzee De stand van zaken is als volgt.

Toevallig is vanochtend de nieuwe ontvanger aangesloten en hij heeft inmiddels nu ESPN 3 op kanaal 26. De oude ontvanger had dus een probleem. Dit is dus opgelost.

Een medewerker van KPN zou mij afgelopen woensdag terugbellen, maar dat is niet gebeurd. Door drukte heb ik ook nog niet gebeld.

Ik ga aankomende week maar zelf bellen dat ESPN inmiddels te ontvangen is op de nieuwe ontvanger en we dan moeten praten over dat het gratis moet zijn. Nu staat nog steeds dat het maar 3 maanden gratis is.

Als ik gebeld heb, laat ik hier van me horen.

@Sebas14 

En heb je al gebeld? 

Reputatie 6
Badge +6

Jazeker, ik heb vanmiddag gebeld. Hij zei eerst dat ESPN alleen gratis was als je thuis nog een Hussel abonnement had. Bij de nieuwere vorm TV+ abonnementen (wat dus nu het geval is)  zou dit niet meer zo zijn. Op een gegeven moment gaf hij me toch gelijk. Beetje rare omwenteling en toen vond hij het gek dat een medewerker ESPN op Digitenne kon activeren terwijl dit niet zou mogen. Het systeem zou moeten zien dat thuis ook ESPN was.

Het vermoeden is, omdat er thuis nu een ESPN/Disney+ combi pakket actief staat dat het systeem dit niet goed doorgeeft aan het Digitenne product. 

Advies was om de 3 maanden gratis ESPN pakket op Digitenne te laten staan en voor 24 mei (als dan de 3 maanden om zijn) het ESPN pakket op Digitenne op te zeggen om te voorkomen dat hij niet uit zou vallen.

Daarom laten we dit voorlopig staan tot aan de laatste speelwedstrijd op 19 mei en 20 mei zeggen we ESPN Digitenne op, en als de zenders weer wegvallen gaan we weer bellen.

Ik wordt er een beetje moedeloos van. Voor de 6de keer gebeld naar de klantenservice, bij mekaar bijna 3 uur aan beltijd verder, veel onduidelijkheden en systemen die er niet goed voor zijn ingericht. Medewerkers die hierover niet goed worden ingelicht en dit staat nergens vermeld op de website.

Ik ga nu 2 maanden dit even met rust laten. Hoop wel dat dit op de website en in de systemen beter verduidelijkt gaat worden.

Reputatie 5
Badge +5

Jazeker, ik heb vanmiddag gebeld. Hij zei eerst dat ESPN alleen gratis was als je thuis nog een Hussel abonnement had. Bij de nieuwere vorm TV+ abonnementen (wat dus nu het geval is)  zou dit niet meer zo zijn. Op een gegeven moment gaf hij me toch gelijk. Beetje rare omwenteling en toen vond hij het gek dat een medewerker ESPN op Digitenne kon activeren terwijl dit niet zou mogen. Het systeem zou moeten zien dat thuis ook ESPN was.

Het vermoeden is, omdat er thuis nu een ESPN/Disney+ combi pakket actief staat dat het systeem dit niet goed doorgeeft aan het Digitenne product. 

Advies was om de 3 maanden gratis ESPN pakket op Digitenne te laten staan en voor 24 mei (als dan de 3 maanden om zijn) het ESPN pakket op Digitenne op te zeggen om te voorkomen dat hij niet uit zou vallen.

Daarom laten we dit voorlopig staan tot aan de laatste speelwedstrijd op 19 mei en 20 mei zeggen we ESPN Digitenne op, en als de zenders weer wegvallen gaan we weer bellen.

Ik wordt er een beetje moedeloos van. Voor de 6de keer gebeld naar de klantenservice, bij mekaar bijna 3 uur aan beltijd verder, veel onduidelijkheden en systemen die er niet goed voor zijn ingericht. Medewerkers die hierover niet goed worden ingelicht en dit staat nergens vermeld op de website.

Ik ga nu 2 maanden dit even met rust laten. Hoop wel dat dit op de website en in de systemen beter verduidelijkt gaat worden.

Ik had het eerst ook niet. De twee zenders op digitenne. Ik had de combinatie Disney + Espn , en dat gaat blijkbaar ook niet altijd goed. Later wilde ik wijzigen naar alleen espn compleet..en die wijziging liep ook niet lekker. Ik werd wel gebeld door kpn vervolgens, wat ik netjes vond. Waarna ze zelf begonnen over het toekennen van de zenders aan digitenne terwijl ik het zelf nog niet had aangekaart. Korte tijd later was het ook geregeld.  

Reputatie 7
Badge +28

Ik begrijp de keuze van @Sebas14 wel om op 20 mei 2024 het combinatiepakket op te zeggen. Doe je dat nu al, dan moet je maar afwachten hoe lang de activatie van gratis ESPN gaat duren. En dan mis je mogelijk een aantal belangrijke wedstrijden. 

Het vermoeden is, omdat er thuis nu een ESPN/Disney+ combi pakket actief staat dat het systeem dit niet goed doorgeeft aan het Digitenne product. 

Dat vermoeden uitte ik ook al in mijn eerste reactie hier. Dat zou @Thomas van KPN eens intern kunnen aankaarten.

Reputatie 6
Badge +6

Even een update van deze zijde:

Ontvanger geeft vandaag aan op ESPN 3 (26) dat er weer hierop geabonneerd moet worden. Geen voetbal hierop kunnen kijken. Ook niet op het gecombineerde kanaal van ESPN 2 (25)

Er is niks veranderd. Geen wijzigingen.

Je zou er moe van worden. Van de week maar weer aan de telefoon hangen. 

 

Wat stom zeg. Ik blijf erbij dat het bij kpn misgaat met de combinatie ESPN/DISNEY. ( ‘signaal’ 😉 voor @Thomas van KPN )

Gelukkig heb je nog itv met wel espn. Toch?

Reputatie 6
Badge +6

Wat stom zeg. Ik blijf erbij dat het bij kpn misgaat met de combinatie ESPN/DISNEY. ( ‘signaal’ 😉 voor @Thomas van KPN )

Gelukkig heb je nog itv met wel espn. Toch?

Ja, hij heeft thuis wel ESPN en via de KPN app op de mobiel. Ik ga morgen weer voor hem bellen. Blijft iets heel raars.

In dit geval zou ESPN gewoon moeten werken, omdat bij hem door deze situatie 3 maanden gratis ESPN Digitenne aan is gezet.

Nog even een test gedaan of er meer zenders zijn uitgevallen, maar dat is niet het geval. 

Reputatie 6
Badge +6

Update vandaag: Telefonisch contact gehad met een medewerker van KPN en bij de Digitenne ontvanger zelf ook geweest.

Sportpakket ESPN stond weer op NEE bij abonnementstatus in de ontvanger. Fabrieksinstellingen mocht ook niet helpen.

KPN medewerker heeft achterliggende afdeling erbij gehaald en die heeft ESPN weer geactiveerd en we hadden weer beeld. Sportpakket ESPN staat weer op JA.

Medewerker van achterliggende afdeling gaf al aan dat het ESPN pakket op Digitenne overbodig was vanwege ESPN op thuisabonnement.

Digitenne ESPN pakket dus weer uitgezet en medewerker gaat het de komende dagen monitoren dat hij ook actief blijft.

Dus goede hoop, wat belminuutjes verder en kunnen we het hoofstuk hopelijk afsluiten.

 

Reageer