Vraag

Factuur waarop ten onrecht digitenne abt.kosten worden vermeld

  • 22 January 2019
  • 4 reacties
  • 123 keer bekeken

Klanten die interactieve TV hebben van KPN hoeven geen maandelijkse abonnementskosten voor Digitenne te betalen (daar kwam ik achter in het kader van het omruilen van de Digitenne insteekkaart naar een nieuwe Digitenne ontvanger). Op 6 december 2018 heb ik daarover gebeld en kreeg vrijwel meteen een creditnota toegestuurd voor de resterende maand december ad EUR 7,75. Mooi, dacht ik, dat is geregeld (en nu nog m'n geld terug zien te krijgen van al de vorige maanden dat ik teveel heb betaald).
Maar wie schetst mijn verbazing: op 15 januari 2019 werden er bij de maandelijkse factuur (voor interactieve tv e.d.) alsnog en wederom Digitenne abonnementskosten afgeschreven:
  • periode 15 jan t/m 14 feb: digitenne abonnement 15,15 + basis ontvanger: 5,00
  • periode 21 dec t/m 14 jan: digitenne abonnement 12,50 + basis ontvanger: 4,03.
Op 16 januari heb ik met KPN gebeld en kreeg een vriendelijke KPN-medewerkster aan de lijn die erkende dat e.e.a. fout was. Het zou binnen 1 week worden opgelosten (ze zou het doorsturen naar de betreffende afdeling) en ik zou binnen 1 week worden teruggebeld. zou worden opgelost en ik zou binnen 1 weerk
Maar ik werd niet teruggebeld en kreeg ook geen creditnota of nieuwe nota (de foutieve nota is wel al afgeschreven). Vandaag belde ik opnieuw met KPN. Ik kreeg een medewerker aan de lijn die niet goed wist wat hij ermee aan moest. Hij probeerde een collega van hem te bereiken, want "zij had gezegd dat het opgelost zou worden, dus zij moest het ook maar oplossen". En daar bleef het bij.....morgen moest ik maar weer opnieuw bellen. Niet erg klantvriendelijk, zo'n reactie!
Vragen:
1) wanneer kan ik een creditnota verwachten voor de abonnementskosten van Digitenne
2) klopt het dat klanten van KPN die interactieve TV hebben sinds 2016 geen Digitenne abonnementskosten betalen?

4 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Wat een ellende allemaal!

Hier op het forum wordt je vaak wel uitstekend geholpen door een moderator of door andere mensen.

Zou je je KPN Forum profiel willen voorzien van naam contractant, postcode, huisnummer en klantnummer? Is alleen maar zichtbaar voor jou en een moderator.

Dan kan je daarna sneller geholpen worden. Geef je even een seintje als de gegevens gevuld zijn?
Bedankt - ik heb de gegevens ingevuld in m'n KPN Forum profiel!
Reputatie 7
Badge +19
Goedenavond @P-MHeijdenrijk, Wat rot dat je er achter moet komen dat je al die maanden teveel hebt betaald. Wel fijn dat het meteen is opgepakt en je een creditnota hebt ontvangen. Ik begrijp dat dit wel goed is gegaan, maar het abonnement niet is omgezet zodat je het juiste bedrag betaalt. Aan de hand van je gegevens zie ik dat de juiste afdeling al geïnformeerd is. Ik ga ervan uit dat ze het zo spoedig mogelijk oplossen. Daarom onderneem ik voor nu geen actie, anders lopen we de kans dat er dingen door elkaar of langs elkaar lopen. Mocht je van de betreffende afdeling geen terugkoppeling krijgen, dan kan ik er alsnog voor je achteraan gaan. Houd je mij op de hoogte?
Bedankt tot zover. Ik hou je op de hoogte!

Reageer