Foutcode E033 op Digitenne

  • 29 December 2019
  • 20 reacties
  • 104 keer bekeken

Reputatie 1

Hallo. bij mij tref ik dezelfde foutcode en inmiddels heb ik al jullie adviezen opgevolgd. Helaas. geen resultaat. 


20 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hoi @campertehuur , 

De oplossing hiervoor gaat in twee stappen.

Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos

Reputatie 7
Badge +28

Zodra jij je gegevens hebt geregistreerd kan een moderator een activatiesignaal versturen.

Dan is het voor jou tijd voor stap twee:


Want dan kun je het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. De kanaalnummers verschillen per regio en staan hieronder.
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

Hierboven staat een procedure van handmatig zenders zoeken. Wat betreft de genoemde frequenties : Dit is de huidige indeling.

25 : Friesland, Drenthe en Groningen
27 : Limburg, Zuid-Holland, Noord-Holland-Zuid en Utrecht
28 : Gelderland, Noord Brabant (midden en oost), regio Venlo
31 : Texel
35 : Zeeland en regio Roosendaal/Breda
44 : Flevoland, Noord-Holland-Noord en Overijssel

Blij

 

Reputatie 7
Badge +17

@campertehuur Welkom op ons Forum! Dit probleem kan opgelost worden door de stappen van Noordzee te doorlopen, maar iemand van KPN moet ook even een refresh uitvoeren. Laat ik nou net bij KPN werken en dit voor je kunnen doen. Zou je het cas-ID willen toevoegen aan je profiel ?  

Reputatie 1

Beste  Lisa en Noordzee. Bedankt voor de reacties.   Cas id staat in profiel bij pers. opmerking

Reputatie 1

Beste Noordzee.  Ik heb vandaag allerlei stappen geprobeerd maar er komt nog steeds geen beeld . 

 

  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. De kanaalnummers verschillen per regio en staan hieronder.   Het verhaal betreffende NTS4 is mij niet duidelijk en kom ik ook niet tegen tijdens het doorbladeren.  Waarom heeft KPN niet gewoon zelf een klantvriendelijke en juiste oplossing?
Reputatie 7
Badge +28

Beste @campertehuur 

Ga eerst even terug naar de fabrieksinstellingen.

Ga dan handmatig zenders zoeken op het RF-kanaal uit het overzicht hierboven (25,27,28, 31, 35of 44)

Zet de ontvanger dan op CNN (niet zappen)

Zodra er beeld is( kan wel een uur duren), dan weer uitgebreid zenders zoeken. 

Reputatie 7
Badge +28

Lukt het zo? Als je niet weet welk RF-kanaal je moet gebruiken, dan heb ik jouw locatie nodig. Die staat nu niet in jouw profiel. 

Reputatie 1

Heb ik ook al gedaan

Reputatie 7
Badge +28

Wat is jouw locatie? (Jouw woonplaats)

Reputatie 1

mijn locatie , noord-brabant

Reputatie 1

boxtel

Reputatie 7
Badge +28

OK

 

Ga eerst In het menu even terug naar de fabrieksinstellingen.

Ga dan via het menu van de ontvanger  handmatig zenders zoeken op het RF-kanaal 28. 

Zet de ontvanger dan op CNN (niet zappen)

Zodra er beeld is( kan wel een uur duren), dan weer uitgebreid zenders zoeken. 

Reputatie 7
Badge +28

En @campertehuur 

Is het nu wel gelukt? Heb je alweer beeld op alle zenders? 

Reputatie 1

Helaas. Toch bedankt voor de moeite. :sob:

Reputatie 7
Badge +28

Laat de ontvanger naar gewoon aanstaan op CNN. De TV kan eventueel wel gewoon uit. 

Reputatie 1

Oke. zal ik doen. Toch niet normaal dat je hier een volle dag mee bezig moet zijn en nog geen resultaat. Daar betaal je dan een duur abonnement voor.

Reputatie 7
Badge +17

@campertehuur Ik heb je een activeringssignaal kunnen geven. Binnen 1 uur zou het moeten werken. Als dit niet zo is weet je (vooral) Noordzee en mij te vinden. fijne avond heren!

Reputatie 1

Beste Lisa. De wonderen zijn de wereld nog niet uit.  HET WERKT.  de aanhouder wint denk ik zo.  Maar alle lof voor Noordzee en natuurlijk hartelijke dank aan jou Lisa.  Wij zijn heel blij.  Nogmaals dank aan jullie beide.   Zin in koffie dan zorg ik dat die klaar staat.  :grinning:

Reputatie 1

Beste Noordzee.  Ik had de moed al opgegeven maar toch nog opnieuw de ontvanger aangezet na jouw laatste bericht. Alle hulp bij elkaar is het nu toch gelukt.  Dank jullie wel. 

Reputatie 7
Badge +28

Graag gedaan👍, de aanhouder wint inderdaad! 

Reageer