Beantwoord

foutcode E160-0 na halfjaar niet gebruikt te hebben

  • 12 June 2020
  • 27 reacties
  • 315 keer bekeken

Badge

Goedendag, ik heb het kastje na een halfjaar niet gebruikt te hebben ( niet op de camping) geprobeerd te activeren maar het lukt me niet. Alle tips van handmatig tot fabrieksinstellingen al geprobeerd maar het lukt me niet. Moet het een refresh hebben of zoiets? Graag advies, mvg

icon

Beste antwoord door Noordzee 13 June 2020, 13:29

Bekijk origineel

27 reacties

Reputatie 7
Badge +28

@Camping dude

 

Dit probleem komt vaker voor. Dan staat er iets niet goed in de administratie van KPN. Je kan dit niet zelf oplossen.

Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

Badge

Ik heb mijn profiel aangepast, alvast bedankt voor het meekijken!

Reputatie 7
Badge +28

OK prima, 

Ik vermoed dat @Nadia wel tijd heeft voor een activatie te versturen. 

Wil je dan het volgende doen? : 

1/ Ga in het menu terug naar de fabrieksinstellingen. 

2/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken. 

3/ Doe de software-update als daar om gevraagd wordt. 

De activatie kan wel even duren. Laat jouw ontvanger aanstaan. De TV kan eventueel uit.

 

Badge

Klopt het dat er nu “ deze zender bestaat niet” in het scherm staat?

Reputatie 7
Badge +28

Heb je nu wel zenders in jouw zenderlijst? Zet de ontvanger dan maar gewoon op NPO 1 

Badge

Mijn zenderlijst is leeg, ik krijg de zenders niet te zien.

Reputatie 7
Badge +28

Zet dan jouw antenne zo hoog mogelijk. 

En herhaal dan de stappen twee en drie. 

Op welke locatie (welke plaats) ben je nu? 

Wat voor antenne gebruik je? 

 

Badge

Ik heb de antenne nu op een andere plaats gezet, met zenderzoeken komen nu de zenders op de lijst tevoorschijn. Ik woon nu in west brabant, op de grens met Zeeland. Ik weet niet hoe de antenne heet maar het is een blokkerig geval. ;-). Helaas geeft het kastje. U weer aan dat de foutcode E016-0 is. Ik kan alleen de zenders 1,2,3 bekijken.

Reputatie 7
Badge +28

Ok , laat de ontvanger nu aanstaan. Later vanmiddag wordt er dan een activatie verstuurd. 
 

Heb je deze antenne in gebruik? Zo niet, dan adviseer ik de moderator om de antenne te vervangen. Deze antenne werkt namelijk beter dan de oudere types. 

Badge

Nee, ik heb een andere antenne, nog van de vorige ontvanger. Het lukt me niet om een foto mee te sturen, sorry. Ik laat de ontvanger aanstaan. Sorry voor de overlast. Mvg

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @Camping dude Goed om te zien dat @Noordzee je al zo heeft geholpen. Het activatiesignaal waar hij het over heeft heb ik (Nadia is er al vandoor, Noordzee) zojuist verstuurd. Laat je ontvanger nog even een uur op NPO1 staan, dan komt het goed! 

Reputatie 7
Badge +28

Fijn @Bart_ ,

Is het nog een idee om de antenne te vervangen? Op de gewone plek van de antenne was geen ontvangst mogelijk. 

Badge

Ik denk inderdaad dat de antenne niet goed meer is. Het lampje gaat aan en uit. Kan ook geen signaal ontvangen. Ik denk dat het activatie signaal niet is binnengekomen. Moet ik bij de kpn een nieuwe antenne aanvragen? Bedankt voor al jullie moeite!

Reputatie 7
Badge +28

@Camping dude 

Heb je inmiddels beeld op alle zenders? 

Badge

Nee, helaas een zwart beeld.

Badge

Ik kan nu helaas niet meer actief blijven testen, ik moet zo naar mijn werk. Ik probeer het maandag weer. In ieder geval bedankt voor het meedenken en mee kijken. Prettig weekend!

Reputatie 7
Badge +28

@Camping dude 

Heb je de antenne van de foto Hierboven of heb je een ouder type in gebruik? 
 

Badge

Een veel ouder apparaat, die we kregen bij de eerste ontvanger, zo’n 7 jaar geleden…….we hebben met de wisseling vorig jaar er niet bij na gedacht dat de antenne ook vervangen moest worden, alhoewel we vorig jaar wel bereik hadden....

Reputatie 7
Badge +28

Mijn advies aan een moderator is om jouw oude antenne te vervangen door de nieuwe Funke V5. Daarmee gaat de ontvangst van Digitenne jou beter lukken. 
 

Heb je trouwens inmiddels al beeld op alle zenders? Zo niet, laat de ontvanger dan aanstaan. Dan kan er vandaag een nieuw activatiesignaal verstuurd worden. 
 

 

Badge

Rond 11 uur ben ik in de gelegenheid om de ontvanger aan te zetten, ben nu niet thuis. Alvast bedankt

Reputatie 7
Badge +28

Geef hier dan nog even een seintje als je jouw ontvanger weer aangezet hebt.  

Badge

Ik heb het kastje weer aangezet, zender 1,2,3 doen het wel. De rest helaas niet. Signaal kwaliteit is nu af en toe 100 %. Ik hoop dat het nu lukt! 

Reputatie 7
Badge +28

Ik vraag een moderator om een nieuwe activatie. Even geduld nog. Het kan wel een uurtje duren nog….

 

Reputatie 7
Badge +30

Activatiesignaal gegeven!

Reputatie 7
Badge +28

Als dat toch niet lukt?
Dan kun je het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. Voor jou is dat kanaal 35.
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

 

Zet de ontvanger dan op CNN. (niet zappen). Zodra er beeld is op alle zenders dan weer uitgebreid zenders zoeken. 

Reageer