Beantwoord

Geen antennesignaal sinds 8 oktober

  • 13 October 2019
  • 27 reacties
  • 387 keer bekeken

Mijn digitene heeft geen antenne signaal meer zins 8 oktober wat ik ook probeer.
Loopt op tot 100 procent en valt dan gelijk weer weg tot nul. Draaien aan de antenne of verplaatsen helpt ook niet.
Wat nu. De vraag staat ook niet bij de veel gestelde vragen 😣.
Altijd wat bij kpn
icon

Beste antwoord door Noordzee 13 November 2019, 19:52

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

27 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hoi,

Wil je de installatie nog eens proberen, maar dan als volgt:

1/ Zet de antenne op een zo hoog mogelijke plek in het huis.
2/ Zet de antenne en de ontvanger niet direct bij een storingsbron zoals een modem, een LED-lamp of een buitenthermometer.
3/ Sluit de ontvanger aan en doe daarna de TV aan.
4/ Ga in het menu eerst terug naar de fabrieksinstellingen.
5/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken. Dus niet zoeken op provincie.
6/ Doe de software-update indien daarom gevraagd wordt.
7/ Richt de antenne bij (en verplaatst eventueel de antenne) aan de hand van de signaalmeter uit het menu.

En dan een paar vragen:
1/ Wat is jouw woonplaats?
2/ Wat voor soort antenne gebruik je?
3/ Staat de antenne binnen of buiten?
Zeist
Funke V 3
Plaats is binnen
Reputatie 7
Badge +28
Heb je installatie net nog even opnieuw gedaan?

Wat betreft jouw antenne, Het is tegenwoordig aan te bevelen om het nieuwste type antenne te gebruiken. Dat is de Funke V5. KPN stuurt jou die antenne als abonnee gratis toe.

Een moderator wil jou er dus vast eentje opsturen. Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? Deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

En nog een laatste vraag: Lukt het jou om de antenne buiten te plaatsen? Want dan kan er ook een buitenmontageset meegestuurd worden. Als je de antenne buiten kunt plaatsen , ga je een betere ontvangst krijgen.
Oh, die Funke V3 was/is een hele slechte antenne. Heeft KPN ook maar enkele maanden gehad. En bij mij heb ik 'm er na nog geen maand weer "uit gegooid" jaren geleden al. Dat ding viel ook steeds om.
Zal dus ook wel niks worden met het nieuwe systeem.

Dan kan je beter nog de V1 (dat rechtop staande blokje) hebben.

Ik neem aan dat een KPN-moderator je een nieuwe antenne (V5 ofwel Funke dsc550) gaat opsturen. Mits je gegevens hebt ingevuld in je forumprofiel 😉 .
Ik heb het forum ingevuld wat gebeurt er nu.
Mvg
Theo
Reputatie 7
Badge +28

Er komt hier vanzelf een moderator langs. Die wil jou vast wel een nieuwe antenne opsturen. 

Maar geef nog even aan of het jou lukt om de antenne buiten te plaatsen. Want daar is een speciale montageset voor.

Buiten wordt heel lastig.

Zendmast Utrecht dus.

Plaats de antenne zoveel mogelijk ‘aan de kant van Utrecht’  voor een raam en pijltje in de richting van Utrecht. Maar verwacht van de Funke V3 geen wonderen.

Reputatie 7
Badge +28

Nee, klopt. Daarom ook het advies om over te stappen naar de Funke V5. Het wachten in nu nog op een moderator die @2804 zo'n binnenantenne mogelijk wil toesturen. 

 

Oké bedankt voor het bericht we wachten af.

Reputatie 7
Badge +30

Hoi 2048, welkom! Jammer te horen dat je ontvangst nu zo slecht is. Gelukkig hebben de anderen de vinger al op de zere plek kunnen leggen. Ik heb zojuist een nieuwe antenne voor je aangevraagd. Daar krijg je een bevestiging van per sms. De antenne wordt met een dag of twee thuisbezorgd. Er zit, voor de zekerheid, een montageset bij zodat je hem wel buiten zou kunnen bevestigen als dat toch nodig blijkt.

Top bedankt voor de service

Inmiddels de antenne ontvangen maar het blijft waardeloos hij blijft even goed en dan valt alles weer weg geen signaal meer.

Ik weet niet wat er na dat omzetten van de kpn is gebeurt ben er niet blij mee.

 

Reputatie 7
Badge +28

Probeer de antenne op verschillende plaatsen uit. De richting is ook belangrijk. 

 

Wil je een echte verbetering? Plaats de antenne dan buiten. 

 

Kijk daarnaast uit voor elektrische apparaten zoals een modemm of een LED-lamp. Die ver weg plaatsen van ontvanger en antenne. 

 

Er is aan de situatie niets veranderd en hij heeft het goed gedaan.

Ik heb hem binnen verplaats op de lengte van het kabeltje. 

Maar dan doet hij het een paar minuten en dan krijg ik in beeld geen signaal.

De oude antenne stond naast de tv. 

 

Reputatie 7
Badge +28

Je hebt ook een buitenmontageset gekregen als het goed is. Daarin zit o.a. een coaxkabel van 10 meter lang. 

 

Ook als je de antenne nog niet buiten wilt plaatsen:: Gebruik dan wel alvast deze langere kabel zodat je wat meer kunt experimenteren met de plek van jouw antenne. B.v in de vensterbank of ergens hoog in een hoek bij het raam. 

Ik ga het proberen wordt vervolgd bedankt  voor het advies.

Theo

Reputatie 7
Badge +28

Hoi Theo @2804 

 

Heeft het verplaatsen van de antenne met behulp van de 10 meter lange kabel geholpen? 

 

Reputatie 7
Badge +30

Jammer dat het met de nieuwe antenne op de oude plek niet verbeterde, 2048. Dan raad ik toch aan om hem buiten te plaatsen. Als dat echt niet lukt gebruik dan, zoals Noordzee al benoemt, de lange kabel om in huis te experimenteren met de plek van de antenne.

Reputatie 7
Badge +28

@2804 

 

Ik ga het proberen wordt vervolgd bedankt  voor het advies.

Theo

Heeft het verplaatsen van de antenne met behulp van de 10 meter lange kabel geholpen? 

 

(Erik, je hebt de verkeerde pincode gebruikt, daarom nog even de goede code erachteraan…. :wink:)

 

 

Reputatie 7
Badge +28

Ik ga het proberen wordt vervolgd bedankt  voor het advies.

Theo

@2804 

 

Heb je al wat geprobeerd? Hoe is het nu met de ontvangst? 

 

Nee mog niks geprobeerd dat doe ik na mijn vakantie 

Reputatie 7
Badge +28

Prima, we horen het tegen die tijd graag van jou. 

Fijne vakantie nog. 

Reputatie 7
Badge +28

@2804 

We zijn weer een paar weken verder. Is de vakantie al voorbij? 

Ja helaas is de vakantie  voorbij.

Ik heb nog weinig tijd gehad maar ik heb het lange snoer nog niet gebruikt. Ik heb een paar zenders die het goed doen.

Alleeen als ik op Utrecht zoek is alles slecht.

Op uitgebreid zoeken staat het doorelkaar een kanaal of 8 goed en voor de rest niks.