Beantwoord

"Geen digitenne signaal" kanaal 47

  • 29 December 2019
  • 4 reacties
  • 100 keer bekeken

Reputatie 5
Badge +4

Ik weet niet wat er nu weer loos is met kanaal 47 op Alkmaar. Na enige maanden goed gewerkt te hebben is het nu weer huilen met de pet. steeds wegvallend en venster “geen digitenne signaal’ ik heb hem maar weer op kanaal 24 gezet (Haarlem) daar is het nu 100% !!! . in het begin van de omzetting was het ook erg slecht maar na enige weken goed tot nu dan.

icon

Beste antwoord door Noordzee 30 December 2019, 07:58

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Kan het zijn dat er een 4G/5/G-mast  is aangezet bij jou in de buurt? Want die kunnen storen op Digitenne. 
 

Gebruik in ieder geval de optie uitgebreid zenders zoeken, dan heb je altijd het best mogelijke signaal. 

Reputatie 5
Badge +4

@Noordzee Nee er zijn tot zover ik weet geen 4g masten aangezet in de buurt. In het begin na de omzetting naar 47 was het ook slecht en dacht ik dat het nog gefinetuned moest worden en later bleek het ook goed te werken tot gister dan. Nu op 24 gezet geeft vreemd genoeg 100% kwaliteit. Ik scan handmatig op de kanalen. Als het op Alk niet lukt dan maar op een naburige mast Hlm dus.

(Overigens ook op de Xoro 8720 slecht signaal op 47)

 

Reputatie 7
Badge +28

OK, dan is het probleem voor jou dus op te lossen met uitgebreid zenders zoeken.

Op veel plaatsen in Nederland kun je meerdere zendmasten ontvangen. De ontvangstsituatie bij jou thuis (ik doel op bv omliggende gebouwen, bomen of storingsbronnen) is dan bepalend van welke zendmast jij het beste het signaal kunt ontvangen. 
 

De oorzaak van nu is waarschijnlijk van tijdelijke aard. Op diverse forums worden condities gemeld. Hierdoor ontvang je zenders van ver weg ineens goed en heb je soms moeite met zenders die dichtbij staan. Dit fenomeen wordt ook wel “Tropo” genoemd. 

Reputatie 7
Badge +21

Hi @sailorbobby, bedankt voor jouw bericht!

Soms is het even zoeken, al helemaal als je in een gebied woont waar dus meerdere zendmasten zijn. Gelukkig weet je nu wat je dan kan doen om het ook meteen op te lossen! 

Mocht je hier nog meer vragen over hebben of kwijt over willen, dan hoor ik het graag!

Reageer