Beantwoord

Geen geluid bij Rebox 2800

  • 22 January 2020
  • 3 reacties
  • 78 keer bekeken

Reputatie 1
Badge

Na omruil van de ontvanger wegens aanhoudende storingen een Rebox 2800 ontvangen. Het was me al opgevallen dat wanneer je de ontvanger met de afstandbediening uitzet en later weer aan, dat hij niet het hele boot-menu doorloopt, maar meteen naar de laatst ingestelde zender gaat. Vanmorgen had ik echter ineens geen geluid  meer. In tegenstelling tot de ZXV heeft de Rebox geen hardware aan- en uitschakelaar. Na het lostrekken en terugplaatsen van de voedingsstekker doorliep de ontvanger wel weer het boot-menu en had ik weer geluid. Blijkbaar zet je hem dus met de afstandbediening in een standby-stand. Ik hoop niet dat dit vaak voorkomt met dat geluid.

icon

Beste antwoord door JeanneVanVliet 22 January 2020, 13:51

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Dat hoop ik ook niet. Mogelijk kan iemand er anders een schakelaartje er tussen (laten) zetten. Of een stopcontact met een schakelaar. 

Doe eens fabrieksinstellingen. Hopelijk haalt dat het foutje eruit.

https://www.kpn.com/service/televisie/digitenne/digitenne-ontvanger-reset.htm

Reputatie 1
Badge

Ik ontdekte vandaag pas dat er ook nog bedientoetsen bovenop de ontvanger zitten. Er zit ook een (software) aan- en uitknop bij. Als je deze langer dan een paar seconden ingedrukt houdt reset de ontvanger naar fabrieksinstellingen. Altijd makkelijk om te weten als het niet via het tv-menu kan.

Maar hopen dat alles nu naar behoren blijft werken.

Reageer