Beantwoord

Geen geluid van Digitenne nadat de tv vanuit standby weer aangezet is.

  • 29 December 2019
  • 7 reacties
  • 192 keer bekeken

Vanmiddag nieuw Digitenne kastje uit doos gehaald en aangesloten.

Alles werkte meteen. Echter nadat ik de tv uit (standby) had gezet en 5 minuten later weer aan, was er direct beeld maar geen geluid meer.

Geluid komt alleen weer terug als ik via de afstandsbediening het kastje uit en weer aanzet zodat Digitenne opnieuw gaat opstarten.

Later nog een keer geprobeerd en weer hetzelfde, geen geluid.

Waar moet ik de oplossing zoeken?

icon

Beste antwoord door Noordzee 29 December 2019, 20:57

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Door dan ook iedere keer de Digitenne-ontvanger uit te zetten na gebruik. 

Duh! Zo hoort dat toch niet, opstarten duurt zo ook onnodig lang. Ik ben bekend met digitenne, heb het zelf al heel erg lang en ik laat het kastje van digitenne gewoon aan staan.

Bovenstaande is bij mijn moeder.

Reputatie 7
Badge +28

Ok, ikzelf heb ook al heel lang TV via een kastje. Ik laat het kastje nooit aanstaan. Maar goed, dat is een keuze. 
 

Maar om het probleem bij jouw moeder op te lossen is dit de oplossing. 
 

Wat je anders eens kunt doen? De ontvanger een reset geven. Dit doe je door terug te gaan naar de fabrieksinstellingen en daarna opnieuw zenders te zoeken via de optie uitgebreid zenders zoeken. Misschien helpt een reset wel voor de oplossing van het probleem met het geluid. 

Reputatie 7
Badge +28

@Sambala Heeft de reset van de ontvanger geholpen? 

Kastje heeft vannacht aangestaan en waarschijnlijk heeft hij een update gekregen. 

Vanmiddag werkte alles gelukkig goed. Een reset heb ik niet hoeven doen.

Nog bedankt voor het meedenken, Noordzee!

Reputatie 7
Badge +28

Graag gedaan👍, fijn dat alles het weer doet!

Goed om te lezen dat het is opgelost! Voor toekomstige vragen weet je ons te vinden!