Beantwoord

Geen Nederlandse zenders

  • 9 April 2019
  • 3 reacties
  • 364 keer bekeken

Hallo
Ik ben al meer dan 10 jaar klant bij KPN
Maar vanaf vamorgen met die HD kwaliteit krijgen we enkel nog een paar Duitse zenders
En dat met 3 ontvangers
Maar dat is wat ik niet wil
We wonen ff over de grens
In Belgiƫ
Daar moet het toch zeker kunnen dat we daar Nederlandse zenders kunnen kijken tenslotte is het al 10 jaar goed gegaan
Wie wat een goede raad
Mvg
icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 11 April 2019, 10:02

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Heb je een abonnement op KPN Digitenne of kijk je alleen de NPO zenders?

Die moeten overigens gewoon nog te krijgen zijn. Ze gebruiken nu de Duitse uitzendnorm voor HD en zo'n ontvanger heb je al. Anders had je geen Duitse zenders.

Gebruik i.i.g. een buitenantenne op zeker zo'n 5 meter hoogte. En bij voorkeur een actieve.
Reputatie 7
Badge +28
Hoi Polly65,

Afgelopen nacht is Digitenne overgegaan naar het nieuwe systeem DVB-T2. Ik neem aan dat dit bij jou bekend was. Zoniet: Hier staat meer info: https://forum.kpn.com/digitenne-12/veranderingen-bij-digitenne-aanvullende-informatie-omzetting-regio-4-limburg-470269

Het probleem met de omwisseling is dat de ontvangst een stuk lastiger is geworden. Waarschijnlijk heb je een nieuwe antenne nodig als je vlak over de grens zit.

Wil je het Forum profiel aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

Want een moderator kan je alleen helpen indien jouw gegevens bekend zijn. Het is sowieso zaak om de buitenantenne zo hoog mogelijk te plaatsen. Ook het nauwkeurig uitrichten van de antenne is nu veel belangrijker geworden.

Wil je in jouw reactie ook aangeven welke antenne je nu gebruikt?
Reputatie 7
Badge +30
Hallo @Polly65, welkom! Hoe staat het er nu voor met het bereik? Zoals hierboven aangegeven wordt, zijn we in Limburg over gegaan naar het nieuwe systeem. We hebben daar wat problemen mee gehad, maar die moeten nu opgelost zijn. Desalniettemin kan het inderdaad zijn dat je een nieuwe antenne nodig hebt. Wil je de vragen van Noordzee beantwoorden als je nog tegen problemen aanloopt? Probeer in ieder geval nog even Ć©Ć©n keer de ontvanger te resetten en de antennewizard te doorlopen.