Beantwoord

Geen signaal bij enkele zenders

  • 2 September 2019
  • 5 reacties
  • 102 keer bekeken

Badge
Hallo onlangs heb ik een nieuwe antenne gehaald omdat die van mij al bijna 6 jaar oud was. Ik krijg echter geen commerciele zenders door ..geeft aan dat er geen signaal is.... ondanks dat ik 80 to 100 % ontvangst heb....de andere zenders krijg ik normaal gewoon door.... de rtl zenders sbs en veronica krijg ik gewoon geen signaal. wie kan mij helpen...de laatst keer heeft iemand mij in dit forum geholpen via mijn CAS nummer die is (...)

wie kan mij verder helpen

groet Piero

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

icon

Beste antwoord door Bart_ 2 September 2019, 19:34

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hallo @piero Krijg je ook een foutcode? Is dat één van de codes die in de titel van dit topic wordt genoemd? Ik zag dat je nog een topic met dezelfde vraag had aangemaakt, die heb ik voor het overzicht verwijderd.
Badge
Nee dat is juist het vreemde ten opzichte van mijneerdere melding...geen code...krijg wel alle npo zenders rtl z cnn er etc...behalve de nederlandse commerciële zenders SBS rtl Veronica
Badge
Alleen dat ik geen digitale ontvangst heb op die zenders meer niet
Reputatie 7
Badge +20
Ok, @piero Dan speelt er toch iets anders, denk ik. Welke type antenne heb je en waar heb je deze neergezet? Het is zaak om 'm zo hoog mogelijk te plaatsen en, bij voorkeur zelfs buiten (ik kan je eventueel aan een buitenmontageset helpen). Zou je deze stappen eens willen doorlopen?

Als dat toch niet lukt?
Dan kun je het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.
  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. De kanaalnummers verschillen per regio en staan hieronder.
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening
Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

Ik heb je vraag in een nieuw topic gezet, trouwens, vanwege de duidelijkheid.
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @piero Hoe is de situatie nu? Kun je inmiddels normaal tv kijken?

Reageer