Beantwoord

Geen signaal Digitenne

  • 7 August 2019
  • 16 reacties
  • 292 keer bekeken

Reputatie 1
Ik heb precies het zelfde probleem als Hannah.
Ook antenne verdraaien werkt niet en de HDMI of scart aansluiting op de tv werken beide hetzelfde: niet dus.
Het enige wat je krijgt is het setup beeld van het digitenne kastje, maar scannen van zenders ook handmatig of de regionale zenders gaat niet.
Mijn digitenne tuner is het nieuwe kastje en heeft het 2 maanden geleden op 30% 1 uurtje gedaan.
Wij wonen In Gelderland maar op de grens van Utrecht. Beide regio's geprobeert maar behalve Digitenne inlogscherm is het "Geen Digitenne Signaal" met rode letters. (geen foutmelding)

Bij 0% signaal is er echt niets te scannen hoor.

Graag hulp zodat we een oplossing vinden.

Groet,

*Admin: reactie afgesplitst, eigen topic aangemaakt.
icon

Beste antwoord door Pierre4 16 August 2019, 00:55

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

16 reacties

Reputatie 5
Badge +4
Koop gewoon een goeie antenne, zet hem op je dak dan ben je van je probleempje

af.
Reputatie 1
@slimmerik 😉 Antenne buitenshuis is zowel door VVE en architect niet goedgekeurd.
Heb je niet gewoon een slim idee voor setje binnen? ( vorige "oude" set deed het prima!!

We hebben de set in logeerkamer staan, dus niet veelvuldig in gebruik.
Vandaar dat ik me nog rustig gedraag.
Jammer dat een 3e ontvanger van KPN niet kan cq geleverd wordt.
Reputatie 4
Badge +1
@slimmerik 😉 Antenne buitenshuis is zowel door VVE en architect niet goedgekeurd.
Heb je niet gewoon een slim idee voor setje binnen? ( vorige "oude" set deed het prima!!

We hebben de set in logeerkamer staan, dus niet veelvuldig in gebruik.
Vandaar dat ik me nog rustig gedraag.
Jammer dat een 3e ontvanger van KPN niet kan cq geleverd wordt.


???Wij hebben 3 ontvangers, en gewoon geleverd door kpn..... Maar kwa ontvangst is ir nog veel mis ja.
Reputatie 4
Badge +1
Koop gewoon een goeie antenne, zet hem op je dak dan ben je van je probleempje

af.


Zelfs dat werkt hier op mijn locatie niet...
Reputatie 5
Badge +5
@Pierre4 kan de VVE dat bij voorbaat verbieden? Of is het vastgelegd in het huishoudelijk reglement? Anders kan toestemming aan het bestuur gevraagd worden, die moeten dat vervolgens voorleggen aan de ledenvergadering. Er zijn ook kleinere buitenantennes verkrijgbaar, en de door KPN geleverde V5 antenne is ook geschikt voor plaatsing buiten.
Reputatie 7
Badge +28
Ik heb precies het zelfde probleem als Hannah.
Ook antenne verdraaien werkt niet en de HDMI of scart aansluiting op de tv werken beide hetzelfde: niet dus.
Het enige wat je krijgt is het setup beeld van het digitenne kastje, maar scannen van zenders ook handmatig of de regionale zenders gaat niet.
Mijn digitenne tuner is het nieuwe kastje en heeft het 2 maanden geleden op 30% 1 uurtje gedaan.
Wij wonen In Gelderland maar op de grens van Utrecht. Beide regio's geprobeert maar behalve Digitenne inlogscherm is het "Geen Digitenne Signaal" met rode letters. (geen foutmelding)

Bij 0% signaal is er echt niets te scannen hoor.

Graag hulp zodat we een oplossing vinden.

Groet,

*Admin: reactie afgesplitst, eigen topic aangemaakt.


@Pierre4

Scannen op provincie werkt vaak niet.

Probeer dit eens:

1/ Ontvanger van de stroom halen.
2/ Ontvanger weer aandoen na ongeveer 5 seconden.
3/ TV aandoen.
4/ Ga in het menu van de ontvanger terug naar de fabrieksinstellingen.
5/ Geef een opdracht zenders zoeken via de optie uitgebreid zenders zoeken.
6/ Draai de richting van jouw antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu.

Laat je even horen hoe het gegaan is?
Reputatie 1
@Noordzee : Met deze tip heeft het iets geholpen. Tijdens zoeken meestal op 0% en 2x enkele seconden op 48% - 100% - en weer 0%. Nu zijn zendernummers 4 tot en met 32 gevonden waarvan er slechts 5 redelijk te volgen zijn ( één BE, Ketnet, Comedy Central, Discoverry en achter pincode Sexzender ) overige nummers worden wel getoond maar alleen "mist" te zien.

Geen enkele NPO zender, echt strange.

De ontvanger heb ik van vanmiddag 2 uur tot zeg nu 22.00 uur aan laten staan ( ik dacht miss zoekt hij en vind nog wat ) maar nee 😞 .
Wat me nu wel opviel is dat ik NU de bovenkant van de ontvanger niet aan zou raden om aan te raken. zeker geen kinderen. TE HEET!!!

De buitenantenne mag écht niet omdat hier ook vleermuizen leven/wonen ( in zijwanden zijn zelfs vleermuisleuven aan gebracht ( slapen? veilig voelen? Jongevleertjes? 🙂, ik weet het niet ) maar heeft wel te maken met regels in een zogenoemd Nationaal Park.

Als KPN me nu eens fijn dat "oude"setje teruggeeft is het bij mij opgelost , denk ik. DAT werkte PRIMA!

Als er nog tips zijn, graaggggg........
Reputatie 5
Badge +5
@Pierre4 in welke gemeente / plaats is dit? -i.v.m. afstand tot de dichtstbijzijnde zenders. En welke antenne gebruiken jullie?
Reputatie 1
@P. Grigio : Gemeente is Utrechtse Heuvelrug/ Leersum. Wij gebruiken de door KPN meegeleverde V5 antenne.
Reputatie 7
Badge +28
@Pierre4

In Leersum zou je een prima ontvangst kunnen hebben. Want in Veenendaal en IJsselstijn staan sterke zendmasten.

Het is niet normaal dat jouw ontvanger zo heet wordt. Mijn advies is om de ontvanger om te wisselen voor een nieuw exemplaar.

Vul daarvoor jouw volledige profiel hier op het forum. Een moderator kan de omwisseling dan voor jou regelen.

Wat betreft storingen: Zorg ervoor dat je de ontvanger niet dicht bij een modem, LED-lamp of ander elektrisch apparaat legt. Ook de kabel niet over elektrische apparatuur leggen.

Kun je de antenne niet wat hoger plaatsen? Bij de buitenmontageset zit een kabel van 10 meter lang. Misschien kun je de antenne wel binnen wat hoger hangen, onder het dak of zo?

Als je de buitenmontageset wilt proberen, kun je dat ook hier aangeven.
Reputatie 7
Welkom op het forum, Pierre! Ik stel ook inderdaad voor om de ontvanger om te wisselen. Dat hij een beetje warm wordt is nog te begrijpen. Maar te heet om aan te raken is niet de bedoeling. Vul je gegevens in op je profiel, en laat weten als je dit gedaan hebt. Dan gaan we hiermee aan de slag.
Reputatie 1
@Noordzee : Vriendelijk dank voor het meedenken,
Elektrische apparaten als stoorzender zijn er volgens mij niet in de logeerkamer.
De ontvanger staat op een tussenplank van het open TV kastje onder de TV.
De antenne staat nu in de vensterbank. Het lijkt me inderdaad een goed idee om de montageset -met de 10 meter kabel- te proberen zodat er wat meer testplaatsen geprobeert kunnen worden.

@Erik_ : Groet terug.
Profiel zoveel mogelijk compleet gemaakt.
Graag komen wij in aanmerking voor een andere onvanger en de (buiten)montageset met de 10 meter kabel.

Na het plaatsen laat ik jullie natuurlijk weten hoe het dan is.
Reputatie 7
Geregeld, Pierre! Wel in twee pakketjes, want montageset kan niet samen met ontvanger. En montageset kan ook niet in z'n eentje, dus je krijgt er ook een nieuwe antenne bij :)

De antenne met montageset krijg je thuisbezorgd. De nieuwe ontvanger ligt morgenmiddag op het servicepunt bij de Vivant aan de Rijksstraatweg. Verpak de oude ontvanger in een doosje en zet daarop onderstaande adres en ordernummer. Als je die inlevert krijg je de nieuwe mee. Vergeet je ID bewijs niet. Je krijgt morgen een sms zodra de ontvanger op het servicepunt ligt.

Ordernummer 3645285
KPN
Antwoordnummer 10119
2400 VB Alphen aan den Rijn
Reputatie 7
Badge +28
@Pierre4

Ben je al bezig geweest met de nieuwe spullen?
Reputatie 1
@Erik_ : Wow.. dat is snel geregeld 👍🏼'Twee dagen geleden konden we de ontvanger al omruilen en dezelfde dag kwam PostNL met met de montageset incl. antenne.

@Noordzee : Gisteren - 1 dag na ontvangst - heb ik de nieuwe aparatuur geplaatst ENNNN..tataaaaaaaaa alle zenders kwamen na de 2e poging binnen 😀.
Antenne staat nog op de vensterbank en een enkele zender krijgt nog wel eens een hikup maar het wordt nu voor ons even uitproberen en testen wat de allerbeste plaats voor de antenne is. Daarbij ook een wat hogere plaats bovenzijde raam uitproberen.

Heel, heeelll hartelijk dank voor hoe jullie mij (ons) zo vakkundig en snel geholpen hebben. 💐
Reputatie 7
Badge +28
@Pierre4 Graag gedaan en mooi om te zien dat het nu wel lukt!👍

Vermoedelijk verdwijnen die laatste kleine storingen als je de antenne op een hogere plek weet te plaatsen.

Veel plezier met je nieuwe ontvanger.