Beantwoord

Geen signaal digitenne en foutcode 8888

  • 29 April 2019
  • 15 reacties
  • 1259 keer bekeken

Nieuwe ontvanger geeft foutcode 8888. Tevens geen signaal. Nieuwe antenne is toegestuurd maar nog steeds dezelfde problemen.
icon

Beste antwoord door PeterG 2 May 2019, 12:44

Bekijk origineel

15 reacties

8888 is geen foutcode, maar dan geeft de ontvanger het installatiescherm. Zie je dat niet dan staat je televisie niet op de juiste ingang. Zet deze met diens eigen afst.bed. op de Scart of HDMI ingang al naar gelang hoe je de ontvanger hebt aangesloten.

Met de oude ontvangers ging je tv automatisch naar scart. Met de nieuwe is dat niet het geval. Ook niet met HDMI.
Ik heb wel het scherm en kan ook regio brabant srselecteren. Maar komt gelijk met de rode melding geen signaal
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Gerco Oerl en @GeCoWa Er zijn een paar stappen bij foutcode 8888 die je kan volgen, om het op te lossen. Zouden jullie de stappen op deze website eens goed willen bekijken en uitvoeren? Werkt dit niet, geef dan opnieuw even een seintje en vul je forumprofiel aan met: postcode + huisnummer, naam, klantnummer en het CAS-ID nummer van de nieuwe ontvanger! Dan help ik je zo snel mogelijk verder!
Heb de stappen diverse malen uitgevoerd maar zonder resutaat
Heb mijn gegevens aangepast
Stomme vraag misschien, maar:
zit de antenne wel in de ronde coax aansluiting van de losse kpn-ontvanger?

In het televisietoestel moet ie niet.
Hha ja hoor heb al jaren digitenne dus dat zit wel goed. Geen stomme vraag hoor.
Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen @GeCoWa, Vanaf hier is er weinig wat ik voor je kan doen. Vanaf onze kant staat alles zoals het nu lijkt goed. Ik wil je vragen om de ontvanger te resetten en je ontvanger daarna opnieuw in te stellen. Hoe je de ontvanger kunt resetten lees je op deze pagina. Hopelijk kun je daarna wel tv kijken met je nieuwe ontvanger.
Heb de ontvanger reset zoals vermeld maar wederom geen signaal. Pff wordt nu toch wel erg vervelend
Ik stel aan @Marina_ voor deze ontvanger om te ruilen. Hij lijkt het écht niet te willen 😉 doen.
Reputatie 7
Badge +19
Ik stel aan @Marina_ voor deze ontvanger om te ruilen. Hij lijkt het écht niet te willen 😉 doen.

@GeCoWa, Gedaan 🙂 De verzendgegevens ontvang je per sms. Hopelijk werkt het wel met een nieuwe ontvanger, anders horen we graag weer van je!
Reputatie 5
Badge +4
Het beste


Het beste kun je "Handmatig zoeken"gebruiken op een kanaal uit jouw regio eerst RTS voor Brabant kan. 33
en kijken of je dan signaal hebt. De automatische installatie werkt meestal niet goed. Kijk dan of je de NPO zenders hebt. Daarna de NTS1 t/m NTS4 kanalen van zender scannen waar je op gericht staat.
Had ik ook gedaan maar met geen signaal doe je niets helaas bedankt voor de tip
Grtz Gerco
Reputatie 7
Badge +28
Dit is het overzicht per 21 mei 2019.

Tot die tijd zoeken via uitgebreid zoeken.
Hartelijk dank Marina hoop dat het idd dan opgelost is.
Groeten Gerco Oerlemans

Reageer