Beantwoord

Geen signaal op Nederland 1,2 en 3, andere zenders zijn 100%

  • 13 October 2021
  • 25 reacties
  • 456 keer bekeken

Reputatie 3
Badge

Binnen anderhalve maand komt het voor dat ik geen signaal heb op Nederland 1,2 en 3, de andere zenders hebben 100%.

Alles gedaan wat er staat aangegeven in de vragen en antwoorden die al gegeven zijn maar geen resultaat?????????

 

icon

Beste antwoord door Alexandra van KPN 14 October 2021, 08:25

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

25 reacties

Ik heb momenteel ook geen werkend Digitenne. Mijn ontvanger scant wel continue, maar vindt kennelijk niks:

mpegts: 482MHz in DVB-T Network - scan no data, failed
 

Is in ieder al vanaf 16:00 uur, misschien al langer, dat zal ik even nazoeken.

 

Reputatie 3
Badge

Het wordt wel vervelend om dat signaal op Nederland 1,2 en 3 te krijgen, om nu de hele avond naar die herhaal programma's te kijken op de commerciële zenders komt mijn neusgaten onderhand wel uit.

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @tt-rijder ,

Ik heb het net gecheckt en ik heb hier gewoon beeld op de NPO-zenders. Natuurlijk is het mogelijk dat er problemen zijn met de zendmast bij jou in de buurt. 

 

Maar probeer eens het volgende : 

1/ Ga in het menu terug naar de fabrieksinstellingen.

2/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken.

Ik heb alleen maar de vrije zenders, geen commerciëlen. Heb een eigen ontvanger en start om 18:00 dagelijks wat opnames, en die ontbreken nu omdat er geen signaal binnenkomt.

Ik zie in logbestanden dat het al vanaf 1 uur niet meer werkt:

Oct 13 13:06:47 raspi6 tvheadend[686]: TS: DVB-T Network/482MHz/NPO Radio 2: AAC @ #7122 Continuity counter error (total 3)
Oct 13 13:06:47 raspi6 tvheadend[686]: TS: DVB-T Network/482MHz/NPO Radio 1: AAC @ #7112 Continuity counter error (total 3)

 

Oct 13 13:07:39 raspi6 tvheadend[686]: linuxdvb: Sony CXD2880 #0 : DVB-T #0 - poll TIMEOUT

en dit gaat dan de hele tijd zo door.

Andere keer in de afgelopen 2 jaar dat het niet werkte was toen FM piraten een zender in de boom aan het hijsen waren. Storing duurde toen ongeveer alleen die dag. Kan nu zo niks verzinnen wat er aan de hand kan zijn. Ik zit ten noorden van Zwolle, zal daardoor op de mast in Zwolle zitten. Smilde is volgens mij te ver weg, maar heb me er al tijden niet in verdiept.

Reputatie 7
Badge +28

@tmoesel 

Smilde werkt. 100% zeker. Misschien even de antenne draaien en dan opnieuw scannen. 

Reputatie 3
Badge

Alles gedaan met betrekking tot de antwoorden over fabrieksinstellingen maar geen resultaat, waar blijft de uitleg van KPN Digitenne?

Reputatie 7
Badge +28

Het lijkt erop dat de storing in een groot gedeelte van het land is. Ik zie veel meer meldingen op internet en bv op Twitter. Ik heb de webcare een seintje gegeven. 
 

Ik zie vooral meldingen over Zwolle, Apeldoorn, Arnhem. Een beetje die regio. 

Reputatie 3
Badge

Kijk, dat is duidelijk en hopen dat het niet te lang duurt, KPN geeft op de vraag of er een storing is hier niets van te weten.

Bedankt voor het antwoord, Gr Frits.

@tmoesel

Smilde werkt. 100% zeker. Misschien even de antenne draaien en dan opnieuw scannen. 

Zojuist naar noorden gericht en de hele mux komt nu weer binnen. Bedankt voor de hint!

 

Had eerder nooit echt duidelijk kunnen zien of Smilde wel binnenkwam op voldoende sterke. Ik zie nu:

SNR 17.8 dB 

Signal Strength -45.9 dBm

Is geloof ik wel iets minder dan als ik op Zwolle richt, maar zal ik de getallen even moet nazoeken. NPO1 neemt in ieder geval op en afspelen/terugkijken/begingemist werkt weer evenals mijn Radio 1 en 2 streamer.

Reputatie 7
Badge +30

Beste iedereen, er lijkt inderdaad een verstoring te zijn. Fijn dat het bij jou weer werkt, @tmoesel! Ik geef jullie gegevens in ieder geval als voorbeelden door: hopelijk is het inderdaad snel opgelost! Excuses voor het ongemak.

Reputatie 7
Badge +30

@tmoesel ik zie dat jij je adres niet in je profiel hebt staan:sweat_smile: . Zou je ze er, al dan niet tijdelijk, in willen zetten om als voorbeeld te fungeren?

Reputatie 1
Badge

Eindhoven ook geen npo1,  2 en 3. Wanneer komt er weer signaal?? Zit er geen monitoring op??

Reputatie 7
Badge +30

Goed dat je dit topic gevonden hebt, @Marccccc. Er zit zeker monitoring op. We zijn druk bezig met onderzoek, maar heb helaas nog geen verwachte eindtijd. Ik geef jouw gegevens door als voorbeeld en hoop dat het snel opgelost is. Excuses voor het ongemak!

Reputatie 1

Vanavond rond 18.00 stopt de tv van mijn schoonmoeder op het scherm staat geen digitenne ontvangst

gebeld met de klantenservice die ging het kastje opnieuw activeren, geen resultaat gelijktijdig stopt de 2e tv er ook mee zelfde probleem (geen digitenne ontvangst) weer gebeld die heer wist het ook niet meer ,door verbonden met speciale medewerkster die heeft alles doorgelopen en kwam tot de conclusie dat er geen bereik was voor digitenne in onze buurt ,terwijl het al 10jaar goed ging 100% ontvangst

Wie heeft hier een verklaring voor

 

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @zijls er zijn meer klachten. Er lijkt een storing te zijn.

 

Reputatie 1

Ik hoop het 

De medewerkster vertelde me dat we maar iets anders moesten zoeken ,maar het is hier buitengebied 

andere mogelijkheden zijn hier niet .TV via internet wil niet (3MB) via telefoonlijn

Reputatie 7
Badge +28

Als het goed is, werken alle NPO-zenders nu weer in het hele land. 

Reputatie 6
Badge +7

@zijls De landelijke Digitenne storing is opgelost.

Reputatie 7
Badge +19

Als het goed is, werken alle NPO-zenders nu weer in het hele land. 

Goedemorgen, dat is goed om te horen. Ervaren anderen dit ook? 

Edit: De storing is intussen verholpen!

Reputatie 3
Badge

Ik hoop dat het niet structureel wordt.

Gr Frits.

Reputatie 7
Badge +19

Vanavond rond 18.00 stopt de tv van mijn schoonmoeder op het scherm staat geen digitenne ontvangst

gebeld met de klantenservice die ging het kastje opnieuw activeren, geen resultaat gelijktijdig stopt de 2e tv er ook mee zelfde probleem (geen digitenne ontvangst) weer gebeld die heer wist het ook niet meer ,door verbonden met speciale medewerkster die heeft alles doorgelopen en kwam tot de conclusie dat er geen bereik was voor digitenne in onze buurt ,terwijl het al 10jaar goed ging 100% ontvangst

Wie heeft hier een verklaring voor

Goedemorgen, er zijn gisteravond inderdaad problemen met Digitenne geweest. De storing is intussen opgelost. Als je toch iets opmerkt, laat het dan vooral weten.

Reputatie 1

We hebben inderdaad weer beeld,

Maar ik vind het onbegrijpelijk dat klantenservice je aanraad om te stoppen met Digitenne omdat er geen bereik is je gebied

Reputatie 7
Badge +28

De kennis bij de telefonische klantenservice is wat betreft Digitenne helaas niet altijd even geweldig. Maar je kunt hier op het forum terecht met je vragen. 

 

Goedemorgen, dat is goed om te horen. Ervaren anderen dit ook? 

Weet ik niet, kan zo een week duren voordat ik de antenne weer richting Zwolle draai.

Reputatie 3
Badge

Ik heb nu weer ontvangst op Nederland 1,2 en 3.:relaxed: