Beantwoord

geen weergave commercieel zenders digitenne

  • 18 May 2020
  • 15 reacties
  • 145 keer bekeken

Beste,

 

met mijn digitenne kastje ontvang ik alleen maar Ned 1,2 en 3 geen commerciële zenders,dit was vroeger wel het geval zelfs fox sports ! Hoe kan ik hem weer in de juiste settings.

Welke gegevens moet ik delen zodat jullie de juiste gegevens van mij hebben.

 

groet ,

 

mart

icon

Beste antwoord door Bart_ 18 May 2020, 21:51

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Loosman ,

Dit probleem komt vaker voor. Dan staat er iets niet goed in de administratie van KPN. Je kan dit niet zelf oplossen.

Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.
 

Hi 

 

info is aangevuld inclusief cas id

 

grt 

 

Mart

Reputatie 7
Badge +28

Dan kun je het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. Voor jou is dat kanaal 27.
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.


Zet de ontvanger dan op CNN (niet zappen). Zodra er beeld is op CNN, dan weer uitgebreid zenders zoeken. 

Reputatie 7
Badge +20

Ha @Loosman Ik heb het activatiesignaal naar de ontvanger gestuurd. Je kunt 'm resetten en de zenders opnieuw zoeken, zoals Noordzee al aangeeft. Daarna is het handig om de ontvanger een uurtje op NPO1 te laten staan. Dan blijft het daarna ook goed gaan. 

Reputatie 7
Badge +28

@Loosman 

Heb je nu al beeld op alle zenders?

Gebruik anders de instructie van twee berichten terug…..

 

Hi loosman,

 

ik heb de zoek functie gedaan, maar nog steeds geen beeld, het enige is dat het signaal ontzettend heen en weer schommelt, tijdens het zoeken helemaal.is misschien de antenne stuk 

Reputatie 7
Badge +28

@Loosman

Vervelend dat het nog niet gelukt is : 

Dan kun je nu (wederom) het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. De kanaalnummers verschillen per regio en staan hieronder. (Is dus afhankelijk van waar je nu bent.) 
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

Hierboven staat een procedure van handmatig zenders zoeken. Wat betreft de genoemde frequenties : Dit is de huidige indeling.

25 : Friesland, Drenthe en Groningen
27 : Limburg, Zuid-Holland, Noord-Holland-Zuid en Utrecht
28 : Gelderland, Noord Brabant (midden en oost), regio Venlo
31 : Texel
35 : Zeeland en regio Roosendaal/Breda
44 : Flevoland, Noord-Holland-Noord en Overijssel

 

Zet de ontvanger op CNN (niet zappen). De TV kan eventueel uitgezet worden. Na de activatie door een moderator kan het soms nog wel een klein uurtje duren voordat je beeld hebt. 

Ik vraag de webcare of ze vanmiddag nogmaals een activatie versturen. Laat de ontvanger dus aanstaan op CNN ! 

Zodra er beeld is op CNN, dan weer uitgebreid zenders zoeken. 

CNN zit bij ons op kanaal 30 ???

Reputatie 7
Badge +28

Het gaat niet om het zenderkanaal, het gaat om de frequentie RF-?? ….

Die keuze krijg je bij handmatig zenders zoeken. 

(zie instructie hierboven.)  

Dus na het drukken op de blauwe knop of via het menu. 

Kanaal 27 is bij ons Xite ?

Reputatie 7
Badge +28

Het gaat niet om het zenderkanaal. Wel om het RF-kanaal. 

 

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. De kanaalnummers verschillen per regio en staan hieronder. (Is dus afhankelijk van waar je nu bent.) 
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Kies het RF-kanaal uit onderstaand rijtje : 

25 : Friesland, Drenthe en Groningen
27 : Limburg, Zuid-Holland, Noord-Holland-Zuid en Utrecht
28 : Gelderland, Noord Brabant (midden en oost), regio Venlo
31 : Texel
35 : Zeeland en regio Roosendaal/Breda
44 : Flevoland, Noord-Holland-Noord en Overijssel

Je krijgt daarna 7 TV-zenders in jouw zenderlijst. Zet de ontvanger dan op CNN, net zolang tot er beeld verschijnt op CNN. 

 

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @Loosman Ik heb de ontvanger nogmaals geactiveerd. Van belang is dat je na het zoeken van de zenders de ontvanger ook echt minimaal een uur lang op de zender laat staan. 

Hi Bart

Ja heb ik gedaan nu werkt alles weer top thanks voor de goeie service 

thanks @Loosman en @Noordzee 

 

fijn weekend

 

groet

mart

Reputatie 7
Badge +28

Graag gedaan👍

Reageer