Beantwoord

Gids digitenne nadelig veranderd

  • 6 April 2019
  • 12 reacties
  • 384 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
Geachte aanwezigen (KPN/moderators),
Even iets kwijt over dit fenomeen.

Ja, we hebben vanaf dat we met Digitenne begonnen, (6 jaar geleden), een antenne gebruikt.
Ja, we hebben de antenne afgekoppeld, in 2014 tijdens de WK-voetbal. (buitenTV)

Toen bleek dat na het wegnemen van die antenne, er niets veranderde aan de TV binnen, hebben we de antenne weggelaten. Alle zenders bleven gewoon beschikbaar, zelfs de zenderwijzigingen werden keurig doorgevoerd. We kijken dus al 4.5 jaar lang TV, zonder die noodzakelijke antenne.

U meent het kan niet.
Ik spreek dit tegen.
Onze enige aansluiting was: vanaf het V10-modem de internetkabel en vanaf de ontvanger de hdmi naar de TV.

We hebben nu de nieuwe digitenne-ontvanger en ik moest een nieuwe antenne gaan halen omdat ik de oude niet meer kon vinden. En het apparaat gaf inderdaad duidelijk aan dat het anders niet kon functioneren.
Ik moet wel aangeven dat wij vinden dat het overzicht van de zenderprogrammering (gids), nadelig is veranderd. De vorige was meer gekleurd en ondoorzichtig met een minischerm in beeld van het huidige kanaal. Vonden we fijn.
Nu is het over het gehele beeld en transparant en we zien nu niet meer dat 'groene-pijltje' dat aangeeft of je een programma kunt terugkijken. Beetje het gevoel dat je 20 jaar teruggaat in de tijd.

Is dit een instelling of is dat uw keuze?

Groet Gerard.

*Admin: reactie afgesplitst, eigen topic aangemaakt.

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 12 April 2019, 18:46

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Je haalt 2 verschillende tv systemen door elkaar. Ik neem aan dat je ze nu allebei hebt kennelijk. Want je hebt toch niet de interactieve teruggestuurd voor een Digitenne??? En ik begrijp dat je digitenne zelfs helemaal niet meer gebruikte (antenne ook weggehaald), dus waarom nu wel weer???

INTERACTIEVE TV werkt zonder antenne en heeft het groene pijljte om terug te kijken. Die is aangesloten op het v10 modem.

DIGITENNE werkt met een antenne. Daar is geen terugkijken (groene pijltje) beschikbaar. Ook geen opnemen. Je kunt alleen live kijken.

Voor terugkijken via de gids kan dat alleen via je INTERACTIEVE ONTVANGER waar dus geen antenne voor nodig is.

Op de tweede ontvanger, kennelijk Digitenne, kun je alleen live kijken.
Reputatie 1
Badge
Hoi Peter,

Als er iets verwarrend is, is dit het wel.
Ik krijg alsmaar berichten dat ik m'n ontvanger moet inruilen.

Er staat niets bij in dat bericht over een vermeende interactieve ontvanger.
Dus als dit zo is wat jij schetst, dan brengt KPN ons op het verkeerde been.

KPN weet toch wat wij in huis hebben?
Ik bestel een produkt, ik installeer het en het moet werken. Welke naam men er aan hangt zal mij een worst zijn. Als KPN vindt dat ik mijn produkt moet omruilen omdat de kwaliteit daardoor verbeterd, dan ga ik er van uit dat ZIJ weten wat ik in huis heb en dat dit dus helemaal OK is.

Echt, als het is zoals jij dus mededeelt, dan moeten ze rap wat veranderen in hun communicatie.

Ik baal enorm.

Gatverdamme.
Met INTERACTIEVE TV (dus zonder antenne) moet je dié ontvanger juist NIET omruilen. Die houdt je gewoon.
En wat KPN "moet" weten en die worst: Met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid zal er ook nog (minstens) één digitenne-ontvanger in de administratie staan. Die gebruikt(e) je echter niet meer. Je had dan ook niets moeten doen. Als je niet op de omruil van een DIGITENNE ingaat verdwijnt die vanzelf uit de administratie.

Ik begrijp dat je nu de INTERACTIEVE hebt weggestuurd en nu DIGITENNE kijkt??? Da's niet goed.

Overigens mag wel geacht worden dat je het verschil tussen Digitenne en Interactief weet. Helaas is het ook daardoor nu misgegaan.

Ik heb de KPN moderators uitleg over je situatie gegeven. Ze zullen dit morgen ongetwijfeld oppakken zodat er weer een ITV ontvanger jouw kant op komt en je de Digitenne terug kunt sturen.

Vooralsnog kun je van INTERACTIEF, met ook terugkijken in de gids, gebruik maken via de online versie op de laptop: http://www.interactievetv.nl of via de KPN-app op je smartphone.

(7 april: 00:45 uur geplaatst)
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @gerard26563, Fijn dat PeterG heeft achterhaald waarom je zo'n groot verschil ervaart. Je hebt dus je iTV ontvanger omgeruild voor een digitenne ontvanger. Ik kan ervoor zorgen dat je weer een iTV ontvanger krijgt waarna je jouw Digitenne ontvanger kunt retourneren. Ik zet Digitenne ook stop, want we kunnen de conclusie trekken dat je dit de afgelopen tijd niet meer gebruikt hebt. Zou je jouw postcode/huisnummer nog willen toevoegen aan je forumprofiel? Dan maak ik het z.s.m. in orde.
@Marina_ wees me op dit topic en gelukkig hebben wij al contact, @gerard26563 . Ik stel voor dat we contact houden in het andere topic. Zoals je weet ben ik een tuner voor je aan het regelen! Komt helemaal goed!
Reputatie 1
Badge
Ik dank jullie voor de medewerking. Ik hoop echt dat er niet nog meer klanten, ( net als ik, nitwit op dit gebied), zo hun materiaal lukraak maar omruilen.
We gaan gewoon weer verder en genieten straks weer van scherp beeld en leuke zenders als de ontvanger binnen is.

Goede samenwerking tussen jullie allemaal. Top.

Groet Gerard.
Thanks. Laat je het even weten zodra je Interactieve TV ontvanger weer is aangesloten?
Reputatie 1
Badge
Hoi Peter,Erwin, Marina,

Ontvanger is binnen. Aangesloten-->opgestart-->het nodige downloaden--> en weer beeld.
Echt een groot verschil.
Echt wat een kwaliteitsverschil is dat.

Zoals blijkt, heb ik mezelf nooit verdiept in hetgeen wat er aan een betreffend abonnement 'hangt',(ontvanger).
We wilden gewoon de hoogst mogelijke internet snelheid die mogelijk is voor onze buurt en voldoende zenderkeuze en scherp beeld.


Dank voor de snelle afhandeling, samenwerking en ook verplicht leermoment,(was toch nodig).
👍
De rust is weer terug.

Ik ga de Digitenne en antenne retourneren.
Kan dat met de post (Alphen?) of inleveren in de KPN-winkel?


Groet, Gerard.
Graag gedaan, Gerard.
Kennelijk zit je Noord holland, Zuid holland of prov. Utrecht. Want anders had je HD beeld gehad via Digitenne. Wat net iets mooier schijnt te zijn dan via Interactieve TV. (per 9 juli ook HD via Digitenne in die provincies)

Wacht hier heel even mee tot je bericht hebt van @Marina_ of @Erwin_ .
jij schreef: Ik ga de Digitenne en antenne retourneren.
Kan dat met de post (Alphen?) of inleveren in de KPN-winkel?
Reputatie 7
Badge +28
Graag gedaan, Gerard. Kennelijk zit je Noord holland, Zuid holland of prov. Utrecht.

Vermoedelijk omgeving Alphen aan den Rijn.
@Noordzee
Hij woont in Zevenhuizen. (Zie z'n profiel). Dat is in Zuid Holland. Daar is Digitenne pas per 9 juli in HD.
@gerard26563 Fijn dat het allemaal goed is gekomen! Zoals we toen hebben afgesproken heb ik zojuist digitenne en die tweede tv tuner waar je geen gebruik van maakte, geschrapt van je abonnement. Dat scheelt je maandelijks tien euro. Je krijgt daar straks een bevestiging van. Er is verder niks veranderd aan je abonnement.
Doordat ik dit gedaan heb, ga ik er van uit dat je nu automatisch een retourdoos thuisgestuurd krijg om de digitenne spullen in te retouneren. Als die doos er over twee weken nog niet is, trek dan even aan de bel :-)
Voor alle vragen kun je altijd bij mij terecht!