Beantwoord

Haperende beeld. Al jaren. Ik overweeg om over te stappen

  • 11 August 2023
  • 16 reacties
  • 86 keer bekeken

Ik sta op het punt om afscheid te nemen van KPN ik heb jarenlang slechte beeldkwaliteit vaak heel haperend vragenlijst doorgenomen maar niks helpt. Is het normaal zodra er een tram langs rijdt begint de beeld te haperen!! Ik heb alles geprobeerd. Ik heb pas zelfs een nieuwe tv aangeschaft!! Dit probleem blijft bestaan. Ik ga over op een andere tv provider!!! 

icon

Beste antwoord door Noordzee 12 August 2023, 08:17

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

16 reacties

Hoi @Elmora . Ik zie dat je een tweede topic hebt aangemaakt.  

Ik vermoed dat je dit gedaan hebt omdat je een foutmelding kreeg of dat je het idee kreeg dat je eerste topic niet goed gegaan was.

Er is iets mis met ons platform.   Hierbij kan ik je melden dat je wél een actief topic hebt. Je hoeft dus geen nieuwe aan te maken. Dit topic zal binnen een paar dagen opgepakt worden. 

Je andere topic zal ik verwijderen.

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Elmora ,

Je hebt het over een tram, dus waarschijnlijk woon je in een grote stad. In de grote steden is prima ontvangst mogelijk van Digitenne. 
 

Wat voor type antenne heb je in gebruik? Kun je de antenne mogelijk buiten plaatsen?

Wat voor type ontvanger heb je? 
 

En voor nu: 

1. Ga in het menu terug naar de fabrieksinstellingen. 
2. Geef een nieuwe opdracht zenders zoeken, maar dan uitgebreid zenders zoeken. 
3. Draai de antenne eventueel wat bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu. 
 

Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

  • Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

Nog beter zou zijn om een CI+-module te gebruiken. Maar dan moet je wel een vrij nieuw type TV hebben. Je kunt op deze pagina checken of jouw TV geschikt is voor het CI+-module. Geef dat dan ook even aan in de reactie. 

https://digitenne.kpn.com/insteekkaart/

Hoi.

Ik woon inderdaad in de grote stad. De type antenne die ik gebruik is een HDMI box(ZXV7200) met een one for all indoor antenne. Wat betreft opnieuw zenders zoeken heb ik al meerdere keren gedaan. Beeld blijft haperen!! 
 

Reputatie 7
Badge +28

Is dat een andere antenne dan deze? : De Funke V6 antenne

Want dan is de oplossing een (gratis) nieuwe antenne. De Funke V6 antenne is beter bestand tegen externe storingsbronnen dan oudere types antenne. 

Dat is de antenne die ik heb! Deze heb ik pas ontvangen ik had nog een oude antenne en dacht dat het probleem opgelost zou worden met een nieuwe antenne dat is wat ze mij hebben verteld maar ook met de nieuwe antenne blijft het probleem! Je geeft aan dat de funke v6 beter is? 

Reputatie 7
Badge +28

Dan heb je dus al de Funke V6. 

Wat je kunt proberen is om de antenne een stukje te verplaatsen. En zorg ervoor dat er geen storingsbron (zoals een modem of een DAB-radio in de buurt van je antenne en ontvanger staat. 

Helpt dat allemaal niet? Dan kan er altijd nog een omruil plaatsvinden van je Digitenne-ontvanger.

 

Laat je even weten of het verplaatsen van de antenne helpt?

Zo niet : 

Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

  • Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

 

 

 

Reputatie 7
Badge +28

@Elmora 

Nog één vraag : 

Nog beter zou zijn om een CI+-module te gebruiken. Maar dan moet je wel een vrij nieuw type TV hebben. Heb je zo'n TV? Je kunt op deze pagina checken of jouw TV geschikt is voor het CI+-module. Geef dat dan ook even aan in de reactie. 

https://digitenne.kpn.com/insteekkaart/

Hoi

 

In de buurt van de antenne is het storingsvrij. Geen modum en/of DAB radio in de buurt Wat betreft de Cl+ module dat kan op mijn tv niet. 

Reputatie 7
Badge +28

De antenne is al vervangen, wat er nu nog geprobeerd kan worden, is een omruil van de ontvanger. 
 

Er komt hier vanzelf een moderator langs. 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Elmora, welkom op ons forum! Ik zie dat Noordzee je al goed op weggeholpen heeft!
Je schrijft dat er geen storingsbronnen in de buurt van je antenne staan maar heb je je antenne ook al verplaatst en opnieuw uitgericht? Het kan zijn dat hij nu niet op de optimale plek staat voor goed signaal.

Daar is ook een handig stappenplan voor: Geen Digitenne signaal? Zo verbeter je snel je Digitenne ontvangst!

Reputatie 7
Badge +28

Hoi @Elmora, welkom op ons forum! Ik zie dat Noordzee je al goed op weggeholpen heeft!
Je schrijft dat er geen storingsbronnen in de buurt van je antenne staan maar heb je je antenne ook al verplaatst en opnieuw uitgericht? Het kan zijn dat hij nu niet op de optimale plek staat voor goed signaal.

Daar is ook een handig stappenplan voor: Geen Digitenne signaal? Zo verbeter je snel je Digitenne ontvangst!

Dit hierboven al geprobeerd @Elmora ? 

Hoe is de stand van zaken nu? 

Als het nog steeds niet goed is, dan is de laatste optie een omruil van de ontvanger…….

Reputatie 7
Badge +28

@Elmora 

Hoe gaat het nu met Digitenne? 

 

Helaas nog steeds hier en daar haperende beeld. Ik ga overstappen naar een andere provider!! 

Reputatie 7
Badge +28

Wacht nog even op moderator @Thomas 

Reputatie 7
Badge +20

Ah dat is jammer om te horen, @Elmora. Dit moet goed op te lossen zijn, mocht je toch nog vragen hebben dan weet je ons te vinden!
Je kunt hierover ook altijd met ons bellen op 0800-0402

Ik woon inderdaad in de grote stad.

Dan is het helemaal niet vreemd dat daar het signaal niet optimaal is, door de bebouwing die het signaal tegenhoudt.
Er waren tijden dat er een bos van antenne’s en masten op de daken stonden in de grote steden.

DVB-T (digitenne) en alle andere diensten via de ether, draadloos zijn heel handig als er geen alternatief is, als die er wel is dan is de keus duidelijk nmi.

. . . In de grote steden is prima ontvangst mogelijk van Digitenne.

Dat is nogal te algemeen gesteld nmi, dat hangt van vele factoren af.

 

Â