Beantwoord

Haperingen in het beeld bij commerciële zenders Digitenne

  • 2 November 2023
  • 29 reacties
  • 160 keer bekeken

Reputatie 1

Gisterochtend heb ik de digitenne aangesloten. Zenders 1 2 en 3 doen het super en geen problemen mee. Alle overige zenders heb ik ongeveer 20 sec beeld, daarna hapert die en krijg ik voor een paar seconde zwart beeld. Het beeld komt weer terug en het liedje blijft zich herhalen. 

 

Ik heb de antenne ondertussen nu overal neergezet. Ontvanger aan en uit gezet. Kabels gecontroleerd etc.

Kan iemand mij helpen met dit probleem?

icon

Beste antwoord door Noordzee 2 November 2023, 18:43

Bekijk origineel

29 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Sharriley ,

Probeer dit eens: 

1/ Zet de antenne op een mooie hoge plek.

2/ Ga in het menu terug naar de fabrieksinstellingen.

3/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken.

4/ Draai de richting van jouw antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu. 
 

Reputatie 1

Hallo @Noordzee ,

 

Helaas heeft dit niet geholpen. Het probleem blijft 

Reputatie 7
Badge +28

In welke plaats kijk jij Digitenne? In Arnhem staat een zendmast, dus daar zou je een goede ontvangst moeten hebben. Eén verplaatsing van de antenne naar een andere plek kan helpen. 

Reputatie 1

Het Duifje / Arnhem zit ik. Er zit hier inderdaad een zendmast. Hebben nu ook een langere kabel erop gedaan om op verdere plekken te komen maar ook daar helaas haperingen. 

Kan het misschien aan de ontvanger of aan de antenne zelf liggen? 

Reputatie 7
Badge +28

De richting van de antenne is ook heel belangrijk. Een beetje draaien kan wonderen verrichten.

Verder niet in de buurt van stoorzenders plaatsen. Denk aan een modem, led-lamp of DAB-radio.

Reputatie 7
Badge +20

@Sharriley, welkom hier. 

Ben je er met de verdere tips van Noordzee nog uitgekomen? 

Reputatie 1

Hoii @Bart_Z ,

 

We hebben de tips van Noorzee gedaan maar helaas nog steeds hetzelfde haperende beeld.

 

Reputatie 7
Badge +28

Mijn advies aan Bart_Z is een omruil van de ontvanger. 

Reputatie 7
Badge +20

Een nieuwe ontvanger zal niet uitmaken, Ik zie dat deze nog maar net een week oud is. Verder zie ik ook dat de dekking binnenshuis niet goed genoeg is om goed tv te kunnen kijken. Dus er is wel een grote kans dat het niet goed gaat lukken om goed beeld te krijgen. 

Hopelijk kunnen we het toch verbeteren. Kun je voor de zenders 1, 4, 9, 12 en 13 naar abonnementstatus gaan en vertellen wat de percentages signaal daar zijn?

Reputatie 7
Badge +28

Apart dat er in de stad Arnhem geen goede dekking is terwijl er wel een zendmast staat.

 

In dat geval zou het helpen om de antenne buiten te plaatsen.

Daar is een speciale beugel (en een kabel) voor beschikbaar.

@Sharriley 

Lukt het jou om de antenne buiten te plaatsen als je daar de spullen voor gaat ontvangen? 

 

 

Reputatie 1

@Bart_Z  Ik heb gekeken en voor al die zenders geeft hij 100% signaal aan.

 

@Noordzee Ik heb net even overlegd en wij kunnen zeker de antenne buiten plaatsen als we daar de spullen voor zouden ontvangen. 

Reputatie 7
Badge +28

Dan hoop ik dat @Bart_Z  jou een beugel voor de V6 en een kabel wil toesturen. 

 

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb je wat materiaal toegestuurd. Je hebt een sms en mail ontvangen over hoe en waar je dat o p kan halen. Hoor graag van je als je er mee bezig bent geweest. 

Reputatie 1

Ik heb idd een sms gehad over het pakket. Dankjewel ik wacht het pakket af en laat zeker wat weten als het er hangt. 

Reputatie 7
Badge +28

Apart dat er in de stad Arnhem geen goede dekking is terwijl er wel een zendmast staat.

 

In dat geval zou het helpen om de antenne buiten te plaatsen.

Daar is een speciale beugel (en een kabel) voor beschikbaar.

@Sharriley

Lukt het jou om de antenne buiten te plaatsen als je daar de spullen voor gaat ontvangen? 

 

 

En @Sharriley 

Hoe werkt Digitenne met de antenne buiten geplaatst? 

Reputatie 1

We hebben hem zaterdag buiten geplaatst en helaas het zelfde effect. We zijn er  dit weekend mee bezig geweest, op andere plek buiten, richting etc. Maar helaas blijven de haperingen. 

Ik ben er verder ook niet bekend mee maar wat word er bedoeld met dat de dekking binnenshuis niet goed is? 

Reputatie 7
Badge +28

Dat zou betekenen dat je buiten de dekking voor binnenshuis zou vallen. 

Maar je woont in Arnhem, daar zou een goede ontvangst moeten zijn. En al helemaal met een buitenantenne,

Ik vermoed nog steeds dat jouw ontvanger niet helemaal perfect functioneert. 

Mijn advies aan @Bart_Z blijft : 

 

Mijn advies aan Bart_Z is een omruil van de ontvanger. 

 

 

Reputatie 7
Badge +20

Ik kan zo de ontvanger niet omruilen helaas. Deze is ook nog maar een maand oud. Maar zoals ik het zie lijkt het helaas aan de ontvangst te liggen. Dat is heel balen, want je hebt al veel geprobeerd. Maar helaas blijft het probleem. Ik zou je eerder tv via het internet aanraden. 

Reputatie 7
Badge +28

Goedemorgen @Bart_Z ,

Hoe weet je dat het een nieuwe ontvanger is? 

Misschien is het wel een ontvanger die eerder door een andere klant is teruggestuurd wegens niet goed functioneren?

Want het is natuurlijk raar dat de NPO-zenders wel goed te ontvangen zijn. Daar zit geen codering op. 

Reputatie 1

@Bart_Z Wij hebben digitenne aan moeten schaffen omdat wij geen aansluitingen hebben voor internet.. Als wij aansluitingen hadden gehad, dan hadden wij ook geen digitenne genomen. Aansluitingen plaatsten word hem ook niet want de kosten daarvan zijn voor ons. 

Er is helemaal niks meer aan te doen dus?

 

Reputatie 7
Badge +20

Het is mij toch gelukt de ontvanger nog om te ruilen. Als deze geen verbetering geeft, dan heb ik geen opties meer helaas. Ik ben benieuwd. 

Reputatie 1

@Bart_Z Ik denk dat er iets fout is gegaan. Ik heb het pakketje vandaag ontvangen, echter zit er een antenne in en geen ontvanger.

Reputatie 7
Badge +28

Gelukkig werkt @Bart_Z vanmiddag, hopelijk kan hij het vandaag nog fixen. 

Reputatie 7
Badge +20

Dat is ook apart. Bij deze een nieuwe poging. Alleen kan ik deze helaas niet naar jouw woning versturen. Je hebt een sms en e-mail gekregen hoe je de ontvanger kan omruilen.

Reputatie 7
Badge +28

En @Sharriley ?

Heb je de ontvanger al omgeruild? 

Werkt de nieuw ontvanger wel naar behoren? 

 

Reageer