Beantwoord

Hoe kan ik opnames maken met Digitenne?

  • 13 March 2024
  • 4 reacties
  • 80 keer bekeken

Reputatie 2

Op het kpn kastje zie ik usb aansluiting opzitten alsmede een opname knop op de afstandsbediening. Ik vermoed dat het software matig dit toestel wel kan opnemen als je hardeschijf of usb stick erop aansluit. Maar dan zou er een andere software erop moeten komen.

 

Zijn er in Nederland ook toestellen die kunnen opnemen icm Digitenne? Ik heb nu wel een kastje maar daar kan ik alleen fta zenders mee opnemen zoals npo 1,2,3, npo extra en de rpo zenders. 

icon

Beste antwoord door Noordzee 13 March 2024, 14:07

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Vragenkpn ,

Met de KPN-ontvangers kun je niet opnemen.  

Tenzij je er een HDD-recorder op aansluit, maar dat is redelijk bewerkelijk. Een beschrijving staat in dit topic: 

 

Op enkele zelf aan te schaffen ontvangers kun je wel opnemen, zoals met mijn ontvanger, de VU+-DUO 4K. 

 

Als je een USB-stick of HDD op je TV-toestel aansluit kun je de uitzending waar je op dat moment naar kijkt opnemen @Vragenkpn 

De USB-aansluiting op de Digitennekast kun je niets mee, is voor servicedoeleinden van KPN.

 

Ik heb nu wel een kastje maar daar kan ik alleen fta zenders mee opnemen zoals npo 1,2,3, npo extra en de rpo zenders.

Welk kastje (merk/type) gebruik je daar nu voor?

Ik heb in één tv een module voor Digitenne zitten. Dat televisietoestel ondersteunt opnemen met usb-HDD drive. Tegelijk naar een andere zender kijken kan dan niet.

Ik neem echter op via i-tv. Wel 8 opnames tegelijk mogelijk en naar een zender kijken.

Digitenne is mooi qua beeld maar onmogelijk (lastig) met andere toepassingen. En duur natuurlijk. Duurste manier van tv kijken: beperkt zenderaanbod, alleen live.

Interactieve tv met opnemen is zelfs goedkoper. En veel meer (leuke) zenders).

Reputatie 2

Strong/Thomson Digitenne is dat. 

 

Strong SRT-8211

 

Reageer