Beantwoord

Hoe kan RTV Drenthe, RTV Oost, Omrop Fryslân en RTV Noord instellen op Digitenne?

  • 12 March 2024
  • 3 reacties
  • 89 keer bekeken

Reputatie 2

Zowel zendmast Leeuwarden als Hoogersmilde kan ik ontvangen. Graag wil ik dan ook RTV Drenthe, RTV Oost, Omrop Fryslân en RTV Noord instellen. Maar dit mag niet! Ik mag ze niet allemaal kiezen. Zoek ik handmatig op bijvoorbeeld kanaal van RTV Noord dan wordt RTV Oost verwijderd en RTV Drenthe. Toen het nog Digitenne SD (geen HD) was kon dat ook niet maar na een software update wel. Nu heb ik een tweede ontvanger zodat ik van 4 regionale zenders kan kijken. 

 

Kan KPN dit ook veranderen? 

icon

Beste antwoord door Noordzee 13 March 2024, 12:14

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Vragenkpn ,

Dit probleem is bekend, de kans dat er ooit nog een software-update voor gaat komen, is heel klein.

Bij sommige FTA-ontvangers lukt het wel om meer dan twee regionale zenders op te slaan in de zenderlijst. Maar dan mis je in die ontvanger weer de commerciële zenders. 

Er zijn wel enkele ontvangers te koop voor Digitenne die dit wel faciliteren, zoals mijn ontvanger: de VU+ DUO 4K. Maar die ontvangers zijn vrij duur en die zul je dan zelf moeten aanschaffen. In dit topic worden enkele ontvangers genoemd met een link naar een winkel waar die ontvangers te koop zijn.  

 

De kpn ontvangers kunnen alleen één FTA mux opslaan. Daarin zitten vaak al 2 regionale zenders. Op 22 en 33. *Noord-holland uitgezonderd; daar is het 2 x NH TV.

Via andere ontvangers worden wel meerdere FTA muxen opgeslagen.

Zoals daar zijn tv's met DVB-T2 HEVC ontvangst. Een (klein) deel van die tv's kan ook werken met de module maar voor FTA is die niet nodig.

Ook de redelijk betaalbare Apebox CI slaat meerdere FTA muxen op. Die werkt met de digitenne module. Maar voor de NPO en RPO is er geen module nodig.

Toen het nog Digitenne SD (geen HD) was kon dat ook niet maar na een software update wel.

Ja, dat had ik ook als digitenne gebruiker van af den beginne.
Maar dan werd de EPG van de regionalen samengevoegd.

Nu heb ik een tweede ontvanger zodat ik van 4 regionale zenders kan kijken. 

Ja, onhandig, maar goed . . .

Via andere ontvangers worden wel meerdere FTA muxen opgeslagen.

Zoals daar zijn tv's met DVB-T2 HEVC ontvangst. Een (klein) deel van die tv's kan ook werken met de module maar voor FTA is die niet nodig.

Ja, dan heb je geen 2e kastje nodig.

Ook de redelijk betaalbare Apebox CI slaat meerdere FTA muxen op. Die werkt met de digitenne module.

Ja, dat is het mooiste denk ik nu.

Kan KPN dit ook veranderen? 

Dat kunnen ze wel, maar de <cynische modus aan> prioriteiten liggen daar niet, die gaat naar onzinnig hoge internetsnelheden, nog meer resolutie en allerlei toeters en bellen waar de moderne mensch blijkbaar behoefte aan heeft (?).

Reageer