Beantwoord

Humax 5000C frequenties - ethernet aansluiting

  • 2 March 2019
  • 6 reacties
  • 1576 keer bekeken

Reputatie 2
Hallo Erik (klantenservice ?)
Roelof heeft waarschijnlijk het zelfde probleem als ik.
Ik heb een Experia box via een ethernet kabel aangesloten op een Motorola VIP1963 tuner die ik van de KPN heb gekregen. De TV werkt prima. Ik haal de ethernet kabel uit de Motorola en sluit hem aan op een Humax 5000C en zet ook de scart kabel over.
Als ik de Humax aan zet start hij op en komt dan in het installatie menu voor kiezen van de taal: Nederlands. Hier geef ik OK en kom dan in het 2de installingen scherm om de zenders te scannen. Frequentie: 47400 MHz en netwerk-ID 5555 heb ik opgegeven en Symbol Rate: AUTO. Dit alles volgens een forum bericht uit internet (voor een Ziggo aansluitinjg ??!!??)
Als ik nu de zenders wil gaan ophalen krijg ik bericht dat er 0 zenders gevonden zijn. Er is ook geen signaal niveau indicatie.
Met de aansluitingen weer teug op de Motorola werkt die weer als voorheen.
Ik heb met en zonder oude DVBT insteekkaart geprobeerd, maar omdat ik aangesloten ben via een ethernet kabel zou dat niet moeten uitmaken want ik wil geen DVBT signaal, maar een Ethernet signaal ontvangen.
Kunt u mij helpen?
Groeten, Simon Bakker

Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt, berichten samengevoegd
icon

Beste antwoord door PeterG 3 March 2019, 12:15

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 2
Mijn Humax 5000C krijgt geen signaal door van de ethernet kabel. Volgens een forum zou de Frequentie in installatie Menu pagina 2 dan op MHz 47400 moeten staan en Netwerk-ID op 5555 . maar ik kan geen zenders vinden.
Weet iemand of die frequentie waarde juist is voor ontvangst via Ethernet van KPN?
Groetjes, SimonB
Mijn Humax 5000C krijgt geen signaal door van de ethernet kabel. Volgens een forum zou de Frequentie in installatie Menu pagina 2 dan op MHz 47400 moeten staan en Netwerk-ID op 5555 . maar ik kan geen zenders vinden.
Weet iemand of die frequentie waarde juist is voor ontvangst via Ethernet van KPN?
Groetjes, SimonB

Hallo @S.Bakker ,
Die waarden zijn de waarden om bij de kabelboer in te stellen, Ziggo in dit geval, en het is 474.000 en 5555 of 4444.
Dat gaat bij KPN dus niet werken., het is decoder voor de kabel.
Hallo Erik (klantenservice ?)
Roelof heeft waarschijnlijk het zelfde probleem als ik.
Ik heb een Experia box via een ethernet kabel aangesloten op een Motorola VIP1963 tuner die ik van de KPN heb gekregen. De TV werkt prima. Ik haal de ethernet kabel uit de Motorola en sluit hem aan op een Humax 5000C en zet ook de scart kabel over.
Als ik de Humax aan zet start hij op en komt dan in het installatie menu voor kiezen van de taal: Nederlands. Hier geef ik OK en kom dan in het 2de installingen scherm om de zenders te scannen. Frequentie: 47400 MHz en netwerk-ID 5555 heb ik opgegeven en Symbol Rate: AUTO. Dit alles volgens een forum bericht uit internet (voor een Ziggo aansluitinjg ??!!??)
Als ik nu de zenders wil gaan ophalen krijg ik bericht dat er 0 zenders gevonden zijn. Er is ook geen signaal niveau indicatie.
Met de aansluitingen weer teug op de Motorola werkt die weer als voorheen.
Ik heb met en zonder oude DVBT insteekkaart geprobeerd, maar omdat ik aangesloten ben via een ethernet kabel zou dat niet moeten uitmaken want ik wil geen DVBT signaal, maar een Ethernet signaal ontvangen.
Kunt u mij helpen?
Groeten, Simon Bakker

Hallo @S.Bakker ,
zie mijn reactie in je andere topic, de Humax is een kabeldecoder en géén KPN decoder.
Die hele decoder is niet geschikt voor KPN. KPN heeft geen DVB-C namelijk, waar die decoder op werkt. Die is idd voor de coax-kabelaar. De waardes die je noemt zijn voor Ziggo in fZiggo gebied. In fUPC gebied gelden andere waardes.

Digitenne, DVB-T2 HEVC, gebruikt geen 'frequentie' en Netwerk-ID. Net zo min als de IPTV-decoder van KPN's Interactieve TV.

https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/ontvangers/humax-ihdr-5000c/
Reputatie 2
Hallo Peter en Jan,
Bedankt voor jullie antwoorden. Ik weet genoeg.
Hallo Peter en Jan,
Bedankt voor jullie antwoorden. Ik weet genoeg.

Graag gedaan.☺️