Beantwoord

ik krijg niet alle zenders

  • 8 July 2020
  • 6 reacties
  • 469 keer bekeken

Ik krijg alleen NPO1, 2 en 3 en lokale zender op mijn (pas net geïnstalleerde) 3e kastje. Alle andere kanalen geven foutcodes e150-0 en e017-0. Op de andere 2 kastjes werkt alles wel. Ik begrijp dat er administratief iets moet gebeuren. Ik heb het CAS-nummer van het niet werkende kastje in het opmerkingenveld van mijn profiel gezet. 

icon

Beste antwoord door Noordzee 8 July 2020, 16:05

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @DiaRez86 ,

 

Dan kun je het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. Voor de omgeving Leiden is dat RF-kanaal 27. 
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

Zet de ontvanger dan op CNN (niet meer zappen) en laat de ontvanger aanstaan. Zodra een moderator het activatiesignaal heeft verstuurd ga je beeld ontvangen. Dit kan wel enige tijd duren. Je kunt jouw TV wel uitdoen. (De ontvanger dus niet). Zodra er beeld is op CNN, dan kun je weer uitgebreid zenders zoeken.   

 

Ik ga het vanavond uitproberen. Bedankt!

Reputatie 7
Badge +20

Hi @DiaRez86, ik heb de betreffende ontvanger vanaf deze kan ook even een zetje gegeven!

Laat je het weten als hij het weer doet vanavond? (ook als hij het niet doet hoor ik het graag, uiteraard :wink: )

Het werkt. Top! Bedankt!

Reputatie 7
Badge +28

Fijn dat je weer naar alle zenders kunt kijken! :thumbsup_tone3: En graag geholpen natuurlijk… 

 

Reputatie 7
Badge +20

Het werkt. Top! Bedankt!

🥳😃 Graag gedaan!