Beantwoord

Ik mis sommige zenders, ontvangst is niet goed

  • 24 July 2019
  • 22 reacties
  • 180 keer bekeken

hen precies het zelfde bijna krijg sommige zenders ook niet meer word alleen gezegd kan je de antenne niet ergens anders zetten met het oude kasje bijna nooit geen last gehad zit er over na te denken om hem op te zeggen ze kunnen niet leveren wat ze beloven.
en het kasje word goed warm is volgens mij ook niet normaal

admin: eigen topic aangemaakt. Oorspronkelijke topic
icon

Beste antwoord door kareldirk 12 August 2019, 17:02

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

22 reacties

Reputatie 7
Badge +28
@kareldirk

probeer eens het volgende:

1/ Zet je ontvanger op een koelere plek, niet dicht bij bv een modem of een led-lamp.
2/Ga in het menu terug naar de fabrieksinstellingen.
3/ Geef een opdracht zenders zoeken via de optie uitgebreid zenders zoeken.
4/ Draai de antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit hef menu.
Hoi @kareldirk . Welkom op het forum.
Ik snap heel goed dat je hier niet blij van wordt. Zeker als je de vorige digitenne al prima vond. Gelukkig kunnen we bij de meeste klanten die een vergelijkbaar verhaal hebben de ontvangst uiteindelijk goed krijgen. Er is soms even wat aanpassing voor nodig. Ik hoop dat je hier tijd in wilt steken.
De tips van @Noordzee gaan hopelijk al helpen. Wat voor type antenne heb je trouwens? Want ook daar is een hoop van afhankelijk. Staat deze nu binnen of buiten?
hen een binnen antenne en kan hem niet buiten plaatsen het rare is vandaag heb ik geen net 1 2 en 3 en tv Rijnmond gisteren had ik geen RTL 4 5 en SBS 6 net 5 .
Reputatie 7
Badge +28
Wat voor type antenne heb je?

Wsnt mogelijk kunnen we jouw binnenantenne vervangen door een beter werkende binnenantenne.
Ah, dan gaan we kijken of we hem binnenshuis goed kunnen krijgen. Kun je die stappen van @Noordzee eens proberen en dan naar de signaalmeter kijken? Als het kastje nieuw is kan er nog een oudere firmware inzitten, vandaar dat die reset ook even belangrijk is. Welke plaats woon je?
hoogvliet rotterdam

Ah, de antenne is zo te zien wel een model waar we goede resultaten mee krijgen. Als het mogelijk is zo dicht mogelijk bij het raam. Maar dat had je vast al geprobeerd. Is het gelukt met de andere stappen?
nee ik weet niet meer wat ik moet doen heb inmiddels wel een klacht ingediend dus ik wacht af
Reputatie 7
Badge +28
@kareldirk


probeer eens het volgende:

1/ Zet je ontvanger op een koelere plek, niet dicht bij bv een modem of een led-lamp.
2/Ga in het menu terug naar de fabrieksinstellingen.
3/ Geef een opdracht zenders zoeken via de optie uitgebreid zenders zoeken.
4/ Draai de antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit hef menu.



@kareldirk

Heb je deze stappen compleet uitgevoerd?

Zie je het signaal veranderen in jouw menu als je aan de antenne draait?


In Hoogvliet moet je absoluut ook met een binnenantenne een goede ontvangst behalen. De zendmast staat vlakbij in de Waalhaven.

Verplaats eventueel jouw ontvanger een stukje. Niet te dicht bij een storingsbron zoals een modem of een led-lamp.
We helpen je graag verder op weg, @kareldirk . Als we de indruk krijgen dat er dingen stuk zijn, is omruilen ook geen probleem. Maar ik moet wel even zeker weten dat die stappen van @Noordzee doorlopen zijn. 🙂
hen gisteren bijna 1 uur aan de telefoon gezeten en toen wisten ze het ook niet meer en hij maakte ook nog een opmerking dan moet u maar buiten gaan zitten met de tv en ontvanger
Reputatie 7
Badge +28
hen gisteren bijna 1 uur aan de telefoon gezeten en toen wisten ze het ook niet meer en hij maakte ook nog een opmerking dan moet u maar buiten gaan zitten met de tv en ontvanger

@kareldirk

Je geeft nog geen antwoord op mijn vraag.

Heb je onderstaande stappen volledig uitgevoerd?

@kareldirk




probeer eens het volgende:

1/ Zet je ontvanger op een koelere plek, niet dicht bij bv een modem of een led-lamp.
2/Ga in het menu terug naar de fabrieksinstellingen.
3/ Geef een opdracht zenders zoeken via de optie uitgebreid zenders zoeken.
4/ Draai de antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit hef menu.
@kareldirk


Heb je deze stappen compleet uitgevoerd?

Zie je het signaal veranderen in jouw menu als je aan de antenne draait?


In Hoogvliet moet je absoluut ook met een binnenantenne een goede ontvangst behalen. De zendmast staat vlakbij in de Waalhaven.

Verplaats eventueel jouw ontvanger een stukje. Niet te dicht bij een storingsbron zoals een modem of een led-lamp.
Ondanks de goede bedoelingen van de telefonische helpdesk hebben wij hier op het forum het voordeel dat je alles even rustig in je eigen tijd kunt lezen en vervogens doen. Verder kijken er veel ervaringsdeskundigen mee die in veel gevallen hun probleem samen met de andere forumgebruikers hebben kunnen oplossen.
De stappen die @Noordzee heeft opgeschreven zijn een een set basishandelingen waarmee we kunnen inschatten of jij er thuis iets aan kan doen of dat er vervangende apparatuur of extra spullen nodig zijn. Kun je ons vertellen of de stappen enig effect hebben gehad? We willen je uiteraard niet opjagen. Zeker niet met dit tropische weer 🙂
hen alles geprobeerd wat er gezegd is vandaag ben ik gebeld door de KPN en die kunnen niks meer voor me betekenen ga morgen nog een keer poging wagen lukt niet dan kan ik per direct opzeggen
Reputatie 7
Badge +28
Heb je de mogelijkheid om je antenne buiten te plaatsen?
dat is aan die kant niet mogelijk
Reputatie 7
Badge +28

@kareldirk



probeer eens het volgende:

1/ Zet je ontvanger op een koelere plek, niet dicht bij bv een modem of een led-lamp.
2/Ga in het menu terug naar de fabrieksinstellingen.
3/ Geef een opdracht zenders zoeken via de optie uitgebreid zenders zoeken.
4/ Draai de antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit hef menu.

@kareldirk

Heb je deze stappen compleet uitgevoerd?

Zie je het signaal veranderen in jouw menu als je aan de antenne draait?




Morgen is in Hoogvliet de ergste hitte voorbij. Het warme weer heeft ook invloed op de ontvangst.

Probeer morgen in de loop van de dag de stappen 2,3 en.4 nog eens.
Klopt. Atmosferisch was het deze dagen ook niet optimaal! Dat kan hebben meegespeeld.
We hebben niks meer gehoord. Is het uiteindelijk gelukt? Of heb je toch besloten om op te zeggen?
nwe lukt nog niet helemaal ben aan het uitzoeken waar ik het beste daar toe ken gaan maar op moment druk met werk dus weinig tijd
Oh. Uiteraard wil ik je niet opjagen. 🙂 Laat maar weten als je onze hulp ter zijner tijd nog nodig hebt.