Beantwoord

Ik ontvang ineens niet alle zenders op Digitenne, hoe kan dit?

  • 4 January 2024
  • 11 reacties
  • 125 keer bekeken

Ik heb sinds vandaag ineens geen beeld op kanaal 29 (ID) en wel geluid, maar geen beeld op kanaal 25 (ESPN/Cartoon Netwerk?).

Opnieuw zenders laten zoeken heeft niet geholpen.

Hoe los ik dit wel op? Ben gewend om 's nachts ID aan te hebben....

icon

Beste antwoord door Noordzee 4 January 2024, 20:33

Bekijk origineel

11 reacties

Hoi, ik had gisteren hetzelfde, zit momenteel in Limburg tegen belgische grens, vandaag doet alles het weer, ik denk dat het aan het weer lag, veel regen en wind.

Dankjewel voor je reactie 🤗

Bij mij werkt het vandaag ook gewoon weer gelukkig. 

Maar ik kan me niet voorstellen dat het aan het weer lag, want dan krijg ik in ieder geval nog de melding dat er geen ontvangst is. Nu had ik alleen zwart beeld.

Het is ook raar, zoals vandaag deed als het perfect en vanaf ongeveer 18.00 uur word het signaal ineens minder, blokt en valt weg.

Heel raar... 

En een beetje jammer dat KPN hier zelf niet reageert.

Of gebeurt dat nooit in dit forum? 🤔

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Tattwo ,

Het is inderdaad mogelijk dat het slechte weer van invloed is op de ontvangst van sommige zenders.

Wat je kunt doen :

1/ Zet de antenne zo hoog mogelijk.

2/ Ga eens terug naar de fabrieksinstellingen.

3/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken.

4/ Draai de richting van de antenne bij aan de hand van de signaalmeter in het menu.

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Tattwo en @JDA1967, op het forum heb je vooral contact met andere klanten. KPN medewerkers, zoals ik, zijn ook aanwezig. Wij springen bij indien nodig. Ervaren jullie nog steeds problemen? Zo ja, helpen de tips die Noordzee hierboven geeft?

Beste Marcia, jawel ik heb nog steeds een instabiel beeld helaas, op de dag gaat het goed, vaak s avonds vanaf 1800 uur minder en soms sommige zenders totaal niet. Ik zit in limburg maar heb een sterke buitenantenne die wel tot 59km ontvangst heeft. Hemelsbreed zit ik 15km van de mast af in Maastricht en ook nog op een hoog punt. ( Noorbeek)

 

jammere is dat ik mijn kpn i tv niet kan gebruiken. Mijn tv heeft wel de app maar als ik inlog geeft het aan dat ik verbinden moet zijn met mijn eigen internet verbinding.( ik heb een klein zakelijk abbo)Jammer want ik heb hier wel een snelle glasvezel verbinding( weliswaar openbaar)

Owh, zoals Noordzee aangaf heb ik al aantal keren geprobeerd zonder succes. Ik heb een kaart in mijn tv en heb het idee dat op een philips tv , die ik reserve heb,uit 2018 de ontvangst minder is dan op een onlangs aangeschafte LG (2023).

Reputatie 7
Badge +28

@JDA1967

Met een buitenantenne moet je de zendmast van Maastricht zeker kunnen ontvangen. Maar dan moet de antenne wel juist uitgericht zijn. Een klein stukje draaien kan al een verbetering opleveren. 

Het kan ook een idee zijn om de antenne uit te richten naar Heerlen. Weliswaar is die zendmast van Heerlen wat verder weg, maar er wordt met meer vermogen uitgezonden. 

Ik heb zo,n antenne die je eigelijk niet meer hoeft uit te richten

Maar staat nu richting Heerlen gericht sowiso

Reputatie 7
Badge +28

@JDA1967

Dit soort antennes worden vaak op boten gebruikt. De antenne van KPN (Funke V6) is meer richtingsgevoelig. Ik zou die antenne eens proberen.

 https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/tv/digitenne/

Reageer