Ineens betalen voor Digitenne ontvanger.

  • 2 January 2019
  • 5 reacties
  • 365 keer bekeken

Hallo KPN,

Hierbij wil ik graag mijn ongenoegen aan u duidelijk maken over de volgende manier van handelen. Ik ga een contract met u aan en heb al jaren een “alles in-1 thuis standaard” pakket en kom altijd de betaling na die u vraagt voor deze dienst. Nu besluit u om deze dienst te verbeteren maar laat u mij 5 euro p/m betalen voor een vervangende ontvanger. Ik heb hierin weinig keus want een ontvanger heb ik nodig. Een ander pakket nemen is ook geen optie daar ik spotify nu gratis heb en dan niet meer.
Graag zie ik dat deze handelswijze wordt terug gedraaid en mijn kosten voor dit “alles in-1 thuis” pakket weer €63,50 gaat kosten ipv €68,50. Mocht dit niet gebeuren dan stap ik over naar kabelnoorden heb dan ook direct glasvezel. Misschien zijn de kosten dan wel even hoog of hoger maar met uw handelswijze heb ik een groot probleem.


Mijn gegevens zijn:
Pieter Schipper
(...)
m.v.gr P. Schipper.

*Admin: topic verplaatst naar juiste board
*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

5 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hallo Pieter,

Ik snap dat je niet blij bent met de handelswijze van KPN. Ik kan daar niets aan veranderen, maar ik heb wel een tip voor jou.

Overweeg is om jouw Digitenne-ontvanger te vervangen door een FTA DVB-T2 ontvanger. Je kan dan gebruik blijven maken van jouw huidige antenne. Je kan dan gratis kijken naar NPO 1/2/3 en de regionale zenders van Friesland en Groningen. Al die zenders in een prachtige HD-kwaliteit.
Zo'n ontvanger kost ongeveer 30 euro. Interesse? Laat maar horen, dan krijg je een link van mij.

Die reclamezenders als RTL en SBS kan je toch wel missen op jouw tweede TV?
Reputatie 7
Badge +9
Goede avond pieter schipper. Het is niet zo handig om U adres in het openbaar. Te schijven. Hopelijk dat iemand van de wecar mede werkers U daar bij kan helpen. En hoop natuurlijk dat het opgelost word. Op u vragen.
Reputatie 7
Badge +20
Dag Pieter en welkom hier op het Forum. Als eerste kan ik je ongenoegen wel begrijpen. Het is nooit leuk als je iets meer moet gaan betalen voor je diensten. Ik kan daar niets aan veranderen, maar wellicht kan ik het één en ander wel iets toelichten.

Als eerste wat uitleg over Digitenne. Bij dit product vinden een aantal veranderingen plaats. In dit topic lees je er alles over, maar om het kort uit te leggen: we gaan over naar een nieuwe uitzendtechniek. Om die reden moeten de huidige ontvangers worden omgewisseld voor een nieuwere versie. Voordeel daarvan is dat het mogelijk gaat worden om Digitenne in HD-kwaliteit te kijken. Aan de prijs verandert niets, behalve als je nu nog kooptuners hebt.

De reden dat je nu € 5,- per maand meer betaalt is terug te voeren op zo’n kooptuner. Ik zie dat jij over zo’n tuner beschikte. Deze constructie hebben we een aantal jaar geleden aangeboden, maar bestaat al heel lang niet meer. Al meerdere jaren is het alleen mogelijk om de tuners te huren en ook de nieuwe tuners kun je alleen huren.
Ja allemaal blablabla Bart!

Ik heb al jaren dit pakket en ongeacht of de dienst verbeterd of niet ik was al tevreden met de dienst. Ik ben het contract met de KPN aangegaan jaren terug en heb afgesproken dat ik €63,50 ga betalen voor dit pakket punt. Al mochten jullie een gouden Digitenne ontvanger bij mij plaatsen dan behoor ik nog €63,50 te betalen. Een medewerker zegt mij dat ik dan ook een goedkoper pakket kan nemen. Kom ik er nog slechter uit. Heb ook 2 digitale tv ontvangers geprobeerd maar dat trekt de modem niet met een gamende zoon en een vader die graag internet. Dus dan maar de Digitenne weer aangesloten die ik nog had liggen want die was toch gratis weet u nog? En dat is ook prima voor de tv boven. Misschien wat minder geld in de sport sponsoring steken en meer in jullie klanten.
Reputatie 7
Badge +20
Het is zeker geen blablabla, Pieter. Ik leg de situatie uit zoals deze is.

Het is zo dat we onze diensten kunnen wijzigen, als de situatie daar aanleiding toe biedt. Dat is ook met Digitenne gebeurd, als we het hebben over de constructie met kooptuners. Daar waren we al vanaf gestapt en dat blijft zo. Voor jou en andere klanten met kooptuners is het helaas een iets nadelige wijziging. Daar denken we echt niet makkelijk over: we informeren jou als klant hier uitvoerig over en je hoeft ook zeker niet akkoord te gaan met deze wijziging. Het staat je vrij om het Digitenne-abonnement te beëindigen, als je je echt niet kunt vinden in de wijziging.

Reageer