Beantwoord

Is Digitenne via andere providers dan KPN af te nemen?

  • 13 March 2024
  • 11 reacties
  • 106 keer bekeken

Reputatie 2

Digitenne werd via SD ook door andere providers aangeboden. Denk aan Online bijvoorbeeld. Volgens mijn gegevens is wholesale verdwenen nadat Digitenne HD tv werd ingevoerd? Je kon dan Digitenne met een goedkoper tarief afnemen. 

icon

Beste antwoord door Noordzee 13 March 2024, 14:11

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Vragenkpn ,

Dat klopt. Maar anno 2024 kun je Digitenne alleen nog via KPN afnemen. 

Een abonnement kost achttien euro per maand. Heb je ook KPN TV? Dan kost Digitenne maar vijf euro per maand. 

Meer informatie over Digitenne staat hier: https://digitenne.kpn.com

Reputatie 7
Badge +24

@Noordzee ?

Vroeger kocht je volgens mij het Digitenne kastje en hat pasje wat er in ging betaalde je een paar euro per maand voor. Kan wezen dat da ook door andere providers aangeboden werd. 

Tegenwoordig kan je het kastje niet meer kopen en is er geen los pasje meer. Daarmee is het product denk ik niet meer interessant voor andere providers om aan te bieden.

Reputatie 2

Zie ook: https://radar-forum.avrotros.nl/televisie-f60/meerdere-aanbieders-via-dvb-t-digitenne-kpn-niet-d-t81730.html

 

Was wel leuk die concurrentie. Dit was dan via SD. Digitenne is wel de goedkoopste aanbieder voor x aantal zenders. Begon ooit met 6,95 per maand en nu 18 euro. Satelliet tv Canal digitaal is nog een stuk duurder. 

Reputatie 7
Badge +28

@Noordzee ?

Vroeger kocht je volgens mij het Digitenne kastje en hat pasje wat er in ging betaalde je een paar euro per maand voor. Kan wezen dat da ook door andere providers aangeboden werd. 

Tegenwoordig kan je het kastje niet meer kopen en is er geen los pasje meer. Daarmee is het product denk ik niet meer interessant voor andere providers om aan te bieden.

@Nick83

Ik vermoed dat de markt niet groot genoeg meer is. Toen de vorige vergunning voor het uitzenden van Digitenne afliep, was KPN de enige partij die interesse had in een verlenging. Vanwege die reden is KPN nu de enige aanbieder die een vergunning heeft voor het uitzenden van Digitenne.  

 

Dat was 2010, toen was er een andere situatie dan nu. 

 

Satelliet tv Canal digitaal is nog een stuk duurder. 

 

Dat is dan ook één van de redenen dat ik ben overgestapt van Canal Digitaal naar Digitenne. De hoofdreden is de zender Eurosport die niet meer via Canal Digitaal wordt uitgezonden.    

 

Digitenne is tegenwoordig een klein product naast tv via internet en coax/dvb-c. Niet meer interessant voor andere providers.

Vh. leverde provider Scarlet ook maar 1 interactieve ontvanger. De rest was 'digitenne’. Dat doen ze ook niet meer, want ze kunnen nu meer interactieve ontvangers leveren.

Die goedkopere leverden ook alleen een smartcard. Module + ontvanger (tv bijvoorbeeld) moest je zelf voor zorgen. Smartcard is er niet meer; module of kpn ontvanger voor hen inhuren voor een klant is ook te duur t.o.v. tv dienst via internet.

Ik kan me niet voorstellen dat Online ooit ook digitenne heeft gehad. Die kopen hun interactieve tv dienst bij Canal digitaal in.

Reputatie 2

Via Online had ik internet en digitale tv via Digitenne. Later deed volgens mij Online zaken met Canal digitaal. 

Reputatie 7
Badge +28

Via Online had ik internet en digitale tv via Digitenne. Later deed volgens mij Online zaken met Canal digitaal. 

Klopt helemaal. 

Reputatie 2

Had toen veel gedoe met de kastjes van Online om hiermee Digitenne te kunnen ontvangen. Er zat een hele vervelende bug in. Ik kreeg telkens een nieuw kastje van Online maar dat werkte niet. Pas na software update via netwerk van Digitenne werd dat opgelost. 

Met een geschikte ontvanger (TV-toestel bijvoorbeeld) kun je in ieder geval de 3 NPO-zenders en een aantal lokale omroepen en een aantal radiozenders ontvangen zonder abo bij wie dan ook.

Daarom heb ik altijd een sprietje van KONIG aan de tv hangen voor het geval de KPN-decoder in de storing valt, heb ik toch nog minimaal beeld en geluid.

 

Oud artikel gevonden bij zoeken naar wat anders 

De pdf over de digitenne ontvanger staat nog online bij Online!

https://breedbeeldweetjes.wordpress.com/2019/07/10/online-levert-digitenne-van-af-tweede-toestel/

 

En ook

https://breedbeeldweetjes.wordpress.com/2018/02/01/startschot-digitenne-naar-dvb-t2-h-265/

 

Reageer