Beantwoord

Kanaal voor NPO Radio 2 in Noord-Holland

  • 12 October 2019
  • 44 reacties
  • 417 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

44 reacties

Reputatie 2

Wat denk je wat?

Bericht van PostNL,  Morgen 23 oktober 15.00 - 23.59 uur

Het blijft tegenzitten maar ik heb wel de nieuwe antenne + extra draad thuis ontvangen. kon de ontvanger niet in dezelfde doos? Trouwens daar geen enkel bericht van, van de ontvanger nu wel 2 berichten maar nog niets kunnen afhalen, ik weet nu wat beter werkt! Geen probleem hoor, ga morgenmiddag wel even kijken bij Hoogvliet

Reputatie 7
Badge +28

@mopper 

 

Dan zou je nu de ontvanger in bezit kunnen hebben.

Doe dan de installatie als volgt: 

1/ Ga eerst terug naar de fabrieksinstellingen.

2/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken. 

3/ Doe een software-update indien daar om wordt gevraagd. 

4/ Draai de richting van de antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu. 

 

Heb je nu dan wel goed beeld? 

Reputatie 2

Teleurstellend, 0 mm opgeschoten, zat niet in de ontvanger, nog steeds geen NPO radio 2, ja ik weet het is niet mogelijk maar kom zelf maar kijken, van harte welkom.

Alles volgens instructie uitgevoerd, ben ik de enige of enigste die dit heeft? 

Ga morgen maar het dak op met de antenne, kijken of we het wegvallen van geluid en beeld kunnen verminderen, ben geen pessimist maar niet echt hoopvol na dit resultaat, maar toch, always look at the bright side of life.

 

ps, Bijna alles teruggestuurd, ontvanger en antenne etc. , alleen de afstandbediening vergeten, probleem?  (kan ik ook van zenders wisselen, nadeel/voordeel etc.)

Reputatie 7
Badge +28

In het stadion zingen ze nu : Every litthe thing gonna be allright…..

Dat is toch wel sterk.

Ken je in je buurt (zelfde zendmast) iemand anders met een digitenne ontvanger.

Evt. een koop ontvanger voor alleen de ongecodeerde (FTA) zenders.

En dan ben ik zeer benieuwd.

Reputatie 2

Helaas, helaas, heb echt geen idee, als je mopper heet dan heb je geen vrienden! Maar morgen ga ik de antenne proberen, zal waarschijnlijk niet radio 2 geven, maar misschien wel continue beeld en geluid.

Aan de antenne kan het zeker niet liggen idd, die geeft alles door wa-tie tegenkomt.

Welke mast kijk je naar ?

Wellicht is hier iemand die “op” dezelfde mast zit.

 

NB, ik mopper ook wel eens, maar niet zo vaak  :-)

Reputatie 2

Ik heb begrepen Haarlem, die richting staat mijn antenne, maar daar ligt Schiphol nog tussen, woon in Aalsmeer oost

Reputatie 2

Niet meer zoeken, deze ochtend staat hij plotseling wel in de lijst, probleem opgelost, was het dan toch de ontvanger? 

Reputatie 7
Badge +28

Fijn! 
 

Natuurlijk lag het aan de ontvanger. Want anders zouden er meer meldingen bekend zijn. 

Reputatie 2

Zo zag het gisteren bij installatie van de nieuwe ontvanger niet uit, vandaar mijn vraagtekens, ben natuurlijk geen expert, alleen maar een gebruiker.  

Reputatie 7
Badge +28

Vermoedelijk kreeg je net iets te weinig signaal. Een andere verklaring heb ik ook niet. 

Reputatie 7
Badge +28

@mopper 

 

Heb je inmiddels de buitenantenne geplaatst? 

Is de ontvangst daarmee verder verbeterd? 

 

Vermoedelijk kreeg je net iets te weinig signaal.

De hele NPO TV en radio zit op een zender dus lijkt me zeeeeeer onwaarschijnlijk.

 

Maar vreemd is/was het wel ja.

Reputatie 7
Badge +28

Vermoedelijk kreeg je net iets te weinig signaal.

De hele NPO TV en radio zit op een zender dus lijkt me zeeeeeer onwaarschijnlijk.

 

Maar vreemd is/was het wel ja.

Verzin zelf naar eens een andere verklaring. Het ligt zeker niet aan de kant van de zendmast, aangezien andere klanten wel ontvangst hadden op NPO Radio 2. 

@mopper 

Nog een vraagje om mijn plaatje compleet te maken, hoe luister je naar de radio, via HDMI op een TV  of (en?) via een audio verbinding middels de 3,5mm aansluiting naar een versterker.

Reputatie 2

Ik luister via de TV, die staat altijd aan grrrr en de 3.5mm aansluiting en nee ik heb de antenne nog niet geplaatst, te mooi weer, eerst maar in de tuin werken, op het dak gaan staan kan altijd. 

Bedank voor je reactie, via HDMI, aha.

Maar helaas is je probleem niet reproduceerbaar, anders zou het interessant zijn om te kijken of er via de 3,5mm jack wel signaal was.

Ik heb nl een soortgelijk geval aan de hand, wel signaal via audio uitgang, niet via HDMI, op alle NPO radio zenders, de overigen doen het wel.

Maar, via andere aanbieder, ander apparaat.

Reputatie 7
Badge +30

Fijn om te horen dat het uiteindelijk opgelost is, mopper. Het blijft een vreemd probleem en niet helemaal duidelijk waar het nu aan lag. 

 

Nog even wat betreft de verschillende manieren van zenden: De antenne gaat met de reguliere post omdat we daar het oude apparaat niet terug hoeven. Bij de ontvanger willen we het oude apparaat terug zodat we die kunnen nakijken, herstellen waar nodig, en als het dan kan hem opnieuw gebruiken. Daarom gaat dat via een servicepunt. Normaliter is het apparaat daar dan ook de volgende dag, maar PostNL had wat issues vorige week.