Beantwoord

Komt ondertiteling ESPN (14) ook nog op Digitenne beschikbaar?

  • 20 February 2024
  • 16 reacties
  • 148 keer bekeken

Ik constateer inmiddels op iTV, TV+ en online ondertiteling bij het ESPN 1 kanaal. Alleen via digitenne nog (?) niet.

icon

Beste antwoord door Jeroen van KPN 11 April 2024, 16:13

Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hoi @PeterG ,

Dit vraagt natuurlijk om een onderzoekje.

Daarbij wel meteen gemeld dat ikzelf ondertiteling nooit gebruik. Na even puzzelen vond ik in het menu van mijn TV de instelling ondertiteling. Bij ESPN werkte het niet, maar eigenlijk bij geen enkele zender van Digitenne. Wel kun je bv bij de NPO-zenders ondertiteling inschakelen via teletekst 888.

Heb jij andere ervaringen bij Digitenne met ondertiteling? 

  

aanvulling : 

In een ouder topic (van ruim drie jaar geleden) vond ik dat ondertiteling wel zou werken bij BBC One, BBC Two en Ketnet. Zover was ik net niet doorgegaan met testen. 

Nee, alleen BBC One en Two en KetNet via de ondertitel functie van het menu van de ontvanger (of tv).

Rest ‘ouderwets’ via Teletekst 888.

Op de ouderwetse Arris hier is er via TT 888 ondertiteling op ESPN 1. Via de TV+ box en tv.kpn.com met de inmiddels bekende button.

Maar via Digitenne 0,0.

Reputatie 7
Badge +28

OK, ik ga zo die drie zenders nogmaals testen, maar bij ESPN werkt het in ieder geval nog niet. 

Reputatie 7
Badge +28

Bij BBC One en BBC Two werkt het inderdaad wel. KetNet kon ik niet testen, want er is nu geen uitzending. 

Reputatie 7
Badge +19

Ik ga dit eens intern navragen @PeterG. Zou wel mooi zijn als die ondertiteling optie ook voor Digitenne beschikbaar komt. 

Reputatie 7
Badge +28

Hoi @PeterG ,

Dit vraagt natuurlijk om een onderzoekje.

In een ouder topic (van ruim drie jaar geleden) vond ik dat ondertiteling wel zou werken bij BBC One, BBC Two en Ketnet. Zover was ik net niet doorgegaan met testen. 

Ik ga dit eens intern navragen @PeterG. Zou wel mooi zijn als die ondertiteling optie ook voor Digitenne beschikbaar komt. 

 

@Jeroen van KPN 

En wat was het antwoord? 

Reputatie 7
Badge +19

Terechte vraag @Noordzee, ik heb nog geen terugkoppeling ontvangen. Ik ga er nogmaals achteraan. 

Als ze het zo doen als bij BBC 1, 2 en Ketnet is natuurlijk ook prima. Daarvoor dient via het menu ondertiteling aangezet te worden. Bij de zxv7200 via rode of groene knop dacht ik. Ik heb dat apparaat niet meer dus gokje.

Reputatie 7
Badge +28

Hoi @PeterG ,

Dit vraagt natuurlijk om een onderzoekje.

Daarbij wel meteen gemeld dat ikzelf ondertiteling nooit gebruik. Na even puzzelen vond ik in het menu van mijn TV de instelling ondertiteling. Bij ESPN werkte het niet. Wel kun je bv bij de NPO-zenders ondertiteling inschakelen via teletekst 888.

 

  

aanvulling : 

In een ouder topic (van ruim drie jaar geleden) vond ik dat ondertiteling wel zou werken bij BBC One, BBC Two en Ketnet. Zover was ik net niet doorgegaan met testen. 

Ik denk dat we na ruim een maand wel de conclusie kunnen trekken dat er geen ondertiteling gaat komen op ESPN via Digitenne. 

Reputatie 7
Badge +19

Eindelijk heb ik dan een terugkoppeling: Men geeft aan dat dit zeer zeker mogelijk is. Op deze wijze als bij ITV op het hoofdkanaal. 

 

Werkt niet.

Noch met de teletekst knop. Die wel werkt bij NPO, RTL, Talpa, ...

Noch met de ondertitel functie via het menu, die wel werkt bij BBC1,2 en ketnet.

Ontvanger hier momenteel Sony (tv) KDL-32WD759

Reputatie 7
Badge +28

Eindelijk heb ik dan een terugkoppeling: Men geeft aan dat dit zeer zeker mogelijk is. Op deze wijze als bij ITV op het hoofdkanaal. 

 

Hoi @Jeroen van KPN ,

Uiteraard is dit mogelijk. Als het via de BBC-zenders en Ketnet kan, dan kan het ook op alle andere zenders gaan werken. Maar dan moet die mogelijkheid wel door KPN aangezet worden. En daar gaat de vraag over. 

Reputatie 7
Badge +19

De informatie die ik kreeg was dat ook zou werken. Blijkbaar dus niet. Ik ga er nogmaals achteraan. 

Reputatie 7
Badge +19

Goed nieuws @PeterG & @Noordzee Het onderstaande nieuws is net mij toegestuurd 

Ondertiteling ESPN (1)  is vanmiddag geactiveerd voor Digitenne. Deze is voor de klant “aan” te zetten via teletekst 888.

En kan bevestigen dat het werkt. 😀

Reputatie 7
Badge +28

Goed nieuws @PeterG & @Noordzee Het onderstaande nieuws is net mij toegestuurd 

Ondertiteling ESPN (1)  is vanmiddag geactiveerd voor Digitenne. Deze is voor de klant “aan” te zetten via teletekst 888.

Mooi zo, net getest en het werkt . 🥳

Reageer