Sticky

Krijg je foutcode E016-0, E017-0 of E-150-0 te zien?


Reputatie 7
Badge +28

[Oplossing] Foutcode E016-0, E017-0 of E150-0


Dan heb je nu geen beeld op alle zenders via Digitenne. Waarschijnlijk ontvang je hooguit NPO 1/2/3 en je regionale zender. Het kan ook zijn dat je eerst een week lang wel alle zenders hebt kunnen bekijken en dat je nu ineens zo'n foutcode te zien krijgt.  Dit probleem komt vaker voor. Dan staat er iets niet goed in de administratie van KPN.

 

In dit topic helpen we je een handje :wink:

De nieuwste innovatieve servicetool is de Digitenne Manager.
Met de Digitenne Manager hebben klanten nu de controle over hun eigen kijkervaring.

Enkele problemen die klanten via deze tool kunnen verbeteren of oplossen:

  • Geen of slecht beeld/ geluid
  • Zenders werken geheel niet of haperen
  • Geen goed bereik
  • Defecte afstandsbediening omruilen voor een nieuwe
  • Alleen NPO1, NPO2 en NPO3 zijn beschikbaar
  • Foutcode op het scherm
  • Problemen met ESPN of het Erotiek kanaal
  • Problemen met het CAS-ID worden snel op afstand opgelost
  • En nog meer!


Lukt dat niet? Dan helpen we jou via het forum. 

 

Stap 1) Vul jouw gegevens in in je profiel

Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

  • Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

 

Stap 2) Geef een seintje! 

Laat de moderators in een reactie op dit topic weten dat jij een activatiesignaal wilt ontvangen.
Nadat de moderator jouw abonnement weer heeft geactiveerd, doen de zenders het over het algemeen binnen één uur weer.:champagne:

 

…. Geen succes? :confused: Dan mag je door naar stap 3.

 

Stap 3) Handmatig zoeken naar zenders

Als dat toch niet lukt, dan kun je het zenders zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken

  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)

  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. De kanaalnummers verschillen per regio en staan hieronder (zie: blauwe coulomn).
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat KPN het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meestuurt op het kanaal van CNN. Bij standaard zenders zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

 

We zijn benieuwd of het gelukt is en of je weer beeld hebt, dus laat het vooral aan ons weten in een reactie. :blush:

UPDATE 25-6-2019 :
Hierboven staat een procedure van handmatig zenders zoeken. Wat betreft de genoemde frequenties : Dit is de huidige indeling.

25 : Friesland, Drenthe en Groningen
27 : Limburg, Zuid-Holland, Noord-Holland-Zuid en Utrecht
28 : Gelderland, Noord Brabant (midden en oost), regio Venlo
31 : Texel
35 : Zeeland en regio Roosendaal/Breda
44 : Flevoland, Noord-Holland-Noord en Overijssel


2955 reacties

Reputatie 7
Badge +17

@Edwinvg Dit CAS-ID is niet geactiveerd, voor zover ik kan zien. Als ik op het klantnummer kijk, dan zie ik daar ook een ander CAS-ID staan. Heeft jouw buurvrouw momenteel maar één Digitenne ontvanger in gebruik? Want dan zou ik het CAS-ID wat ik nu zie staan verwijderen en deze toevoegen.

@Edwinvg Dit CAS-ID is niet geactiveerd, voor zover ik kan zien. Als ik op het klantnummer kijk, dan zie ik daar ook een ander CAS-ID staan. Heeft jouw buurvrouw momenteel maar één Digitenne ontvanger in gebruik? Want dan zou ik het CAS-ID wat ik nu zie staan verwijderen en deze toevoegen.


Er is er inderdaad 1 in gebruik, deze is een aantal jaar geleden omgeruild omdat de vorige defect was

Reputatie 7
Badge +17

@Edwinvg Dit CAS-ID is niet geactiveerd, voor zover ik kan zien. Als ik op het klantnummer kijk, dan zie ik daar ook een ander CAS-ID staan. Heeft jouw buurvrouw momenteel maar één Digitenne ontvanger in gebruik? Want dan zou ik het CAS-ID wat ik nu zie staan verwijderen en deze toevoegen.


Er is er inderdaad 1 in gebruik, deze is een aantal jaar geleden omgeruild omdat de vorige defect was

Goed, ik heb geprobeerd het CAS-ID te vervangen, maar ik krijg de melding dat het CAS-ID onjuist is. Zou je een foto willen plaatsen van de sticker op de onderkant van de Digitenne ontvanger?

@Edwinvg Dit CAS-ID is niet geactiveerd, voor zover ik kan zien. Als ik op het klantnummer kijk, dan zie ik daar ook een ander CAS-ID staan. Heeft jouw buurvrouw momenteel maar één Digitenne ontvanger in gebruik? Want dan zou ik het CAS-ID wat ik nu zie staan verwijderen en deze toevoegen.


Er is er inderdaad 1 in gebruik, deze is een aantal jaar geleden omgeruild omdat de vorige defect was

Goed, ik heb geprobeerd het CAS-ID te vervangen, maar ik krijg de melding dat het CAS-ID onjuist is. Zou je een foto willen plaatsen van de sticker op de onderkant van de Digitenne ontvanger?

Bij deze

 

*Admin: afbeelding met CAS-ID verwijderd ivm privacy

Reputatie 7
Badge +17

@Edwinvg Gelukt! Zou je de Digitenne ontvanger nu een uur lang op NPO 1 willen laten staan? Dan kan de Digitenne ontvanger alle benodigde pakketjes binnen halen.

Reputatie 7
Badge +21

@Alie Ruth-Scholten Ik heb jouw bericht verplaatst naar dit topic. Wat vervelend dat je niet naar alle zenders kan kijken. Wil je je naam, postcode, huisnummer, klantnummer en het CAS-ID achterlaten in het KPN forum profiel? Het CAS-ID mag je achterlaten in het “Persoonlijke Opmerkingen” veld. Laat je een berichtje achter in dit topic nadat je dit hebt gedaan? Dan kunnen wij een activatiesignaal versturen naar jouw ontvanger zodat je weer naar alle zender kan kijken.

@Edwinvg Gelukt! Zou je de Digitenne ontvanger nu een uur lang op NPO 1 willen laten staan? Dan kan de Digitenne ontvanger alle benodigde pakketjes binnen halen.


Zojuist bericht gekregen dat het nu werrkt, dank!

ik heb 3 digitenne abonnementen. Bij 2 daarvan krijg ik melding dat abonnement moet worden geactiveerd

Vraag is dus of jullie dit kunnen oplossen

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +20

@Ariea2 Ik kijk graag even mee! Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Zou je daarbij alle drie de CAS ID's willen vermelden in je profiel?

Door omstandigheden hebben we onze Digitenne ontvanger een groot aantal maanden niet gebruikt. We krijgen nu foutcode E016-0. Bij de commerciële  zenders. Geen abonnement voor deze zenders. Ned 1 2 en 3 doen het wel. 

CAS Digitenne abo is 4637-627-955-3 , software versie 34.

Heb de ontvanger al een tijdje op NPO 1 staan. Procedure van handmatig zoeken ook al uitgevoerd. Geen verandering. Is het mogelijk nog een keer het activatiesignaal voor deze box te sturen? Alvast hartelijk dank.

Vriendelijke groet

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Sjaffie. Ik heb zojuist een activatiesignaal verstuurd. Laat je ons weten of het weer werkt?

Is paar dagen geleden al opgelost na telefonisch contact met KPN servicedesk

Reputatie 7

Foutmelding E 016-0 staat nog steeds , niets helpt

 

Hoi @Renkum43, welkom! We hadden je reactie gemist, en hebben deze nu verplaatst naar dit topic. Als je hier nog steeds last van hebt, vul dan je forumprofiel in met je naam en adresgegevens, en het CAS ID van je ontvanger (mag in het veld ‘Persoonlijke opmerking’). Reageer hier weer als je dit gedaan hebt, dan pakken we dit met je op.

Ik heb thuis interactieve tv kpn met één digitene kastje voor tweede toestel cq camping. Digitene kastje opgestart, nieuwe software update uitgevoerd. Toch kan ik veel zenders zoals RTL-4 niet kijken. Geeft foutcode E016-O. Daarnaast zie ik in de zenderlijst ook niet de zender staan waarop ik thuis formule 1 kijk. CAS nummer 4637-846-978-0

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +21

@BramBo64BramBo ik heb deze ontvanger zojuist een refresh gegeven. Laat je ons weten of dit het probleem heeft verholpen?

Joepie, kan ook de commerciële zenders zien. Thuis heb ik ziggo sport als extra afgenomen. Mij was verteld dat ik dat kanaal op digitene dan ook doorkreeg. Wil zondag uiteraard wel formule 1 kijken. 

Reputatie 7
Badge +17

Top @BramBo64BramBo! F1 is niet beschikbaar op Digitenne helaas. ESPN wel, maar daar heb je natuurlijk weinig aan. Ik vermoed dat mijn collega dit door elkaar gehaald heeft. Je kunt uiteraard wel kijken via tv.kpn.com.

Ik krijg de foutcode E016-0. Ontvang alleen NPO 1,2 en 3.

Gebeld met KPN maar daar kwam ik ook niet verder mee…

Wat kan ik doen?

Reputatie 7
Badge +28

Hallo Evelyn,

Een moderator gaat een activatiesignaal versturen naar jouw ontvanger . Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

  • Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

Zet jouw ontvanger alvast aan op NPO 1.

Gedaan

Reputatie 7
Badge +19

Ik heb een activatiesignaal naar de Digitenne gestuurd @Not happy 

Top.

Het werkt👍👍

Onze digitene doet het niet geeft code  EO17-0 aan

Zegtcdatvonze abonneer moet nog geactiveerd worden .

Maar 2 weken gelden deed die het wel we zitten op de camping. 

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

 

 

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @marissa2009 ,

Een moderator gaat voor jou een activatiesignaal versturen. Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

  • Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

En zet de ontvanger alvast aan op NPO 1. De TV kan eventueel uitblijven.

  

Badge

 

Wie kan mij activeren? Digitenne lang niet gebruikt. Nu de foutcode e016-0. Wel maandelijks betaald. Help!

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reageer