Sticky

Krijg je foutcode E016-0, E017-0 of E-150-0 te zien?


Reputatie 7
Badge +28

[Oplossing] Foutcode E016-0, E017-0 of E150-0


Dan heb je nu geen beeld op alle zenders via Digitenne. Waarschijnlijk ontvang je hooguit NPO 1/2/3 en je regionale zender. Het kan ook zijn dat je eerst een week lang wel alle zenders hebt kunnen bekijken en dat je nu ineens zo'n foutcode te zien krijgt.  Dit probleem komt vaker voor. Dan staat er iets niet goed in de administratie van KPN.

 

In dit topic helpen we je een handje :wink:

De nieuwste innovatieve servicetool is de Digitenne Manager.
Met de Digitenne Manager hebben klanten nu de controle over hun eigen kijkervaring.

Enkele problemen die klanten via deze tool kunnen verbeteren of oplossen:

  • Geen of slecht beeld/ geluid
  • Zenders werken geheel niet of haperen
  • Geen goed bereik
  • Defecte afstandsbediening omruilen voor een nieuwe
  • Alleen NPO1, NPO2 en NPO3 zijn beschikbaar
  • Foutcode op het scherm
  • Problemen met ESPN of het Erotiek kanaal
  • Problemen met het CAS-ID worden snel op afstand opgelost
  • En nog meer!


Lukt dat niet? Dan helpen we jou via het forum. 

 

Stap 1) Vul jouw gegevens in in je profiel

Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

  • Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

 

Stap 2) Geef een seintje! 

Laat de moderators in een reactie op dit topic weten dat jij een activatiesignaal wilt ontvangen.
Nadat de moderator jouw abonnement weer heeft geactiveerd, doen de zenders het over het algemeen binnen één uur weer.:champagne:

 

…. Geen succes? :confused: Dan mag je door naar stap 3.

 

Stap 3) Handmatig zoeken naar zenders

Als dat toch niet lukt, dan kun je het zenders zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken

  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)

  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. De kanaalnummers verschillen per regio en staan hieronder (zie: blauwe coulomn).
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat KPN het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meestuurt op het kanaal van CNN. Bij standaard zenders zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

 

We zijn benieuwd of het gelukt is en of je weer beeld hebt, dus laat het vooral aan ons weten in een reactie. :blush:

UPDATE 25-6-2019 :
Hierboven staat een procedure van handmatig zenders zoeken. Wat betreft de genoemde frequenties : Dit is de huidige indeling.

25 : Friesland, Drenthe en Groningen
27 : Limburg, Zuid-Holland, Noord-Holland-Zuid en Utrecht
28 : Gelderland, Noord Brabant (midden en oost), regio Venlo
31 : Texel
35 : Zeeland en regio Roosendaal/Breda
44 : Flevoland, Noord-Holland-Noord en Overijssel


2955 reacties

Reputatie 7

Systeem doet het weer, @WND Services B.V., dus ik heb je ontvanger ververst. Zet hem aan, laat hem een uurtje aanstaan. Check eventueel of je antenne op een goede plek staat qua ontvangst. Dan zouden de overige zenders er snel weer moeten zijn.

Reputatie 1

Ik heb gegeven ingevuld in mijn profiel.

Ik wil graag activatiecode op 2 van de drie ontvangers.

Gr. Bart

Reputatie 7
Badge +24

Hi @Flashflower,welkom hier. 

Dit kan nu nog niet omdat je die ontvangers nog niet hebt omgeruild. Ik zie dat het pakketje voor je klaar staat bij het post NL punt bij jou in de buurt. Neem de desbetreffende 2 ontvangers dus mee in een doosje en ruil ze daar om. 

 

Edit: voor de zekerheid, de antennes hoeven niet mee! 
Admin edit2: url verborgen

Reputatie 1

Dank voor de tip. Ga ze gelijk ophalen.

Reputatie 1

Bleek dus maar 1 ontvanger in het pakketje te zitten..  Hoe kom ik aan de derde ??????

Meermaals op verschillende manieren contact gehad met kpn maar nog geen oplossing.

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Flashflower ik heb nog even gekeken maar volgens het track en tracenummer moeten er echt twee digitenne ontvangers in de doos zitten. Ik zie ook dat ze nog niet afgehaald zijn. Kan dat kloppen?

Hallo,

Ik zou graag een activatiesignaal willen ontvangen. In het begin kon ik wel alle zenders ontvangen, na een paar dagen alleen nog NPO 1,2,3.

 

Foutcode E017-0

 

Alvast dank voor de reactie!

Reputatie 7

Hoi @Jan1976, welkom! Ik heb gekeken naar het CAS ID in je forumprofiel. Heb jij deze ontvanger via ons gekregen? Want als ik hem controleer zie ik hier als eerste dat hij gewoon actief is. Dus in dat opzicht zou herinstalleren, de antenne goed plaatsen en hem een uur aan laten staan voldoende moeten zijn.

Wat ik verder ook zie, als ik hem voor de zekerheid een refresh probeer te geven, is een melding dat deze ontvanger via een andere aanbieder dan KPN is verkregen. Als dat inderdaad zo is, dan moet ik je daar naartoe verwijzen voor verdere hulp. 

Ik wil graag een activatiesignaal ontvangen. Mijn digitenne staat qua abo goed zegt klantenservice, maar zelfs na reset naar fabrieksinstellingen en 3 x zenders zoeken nog steeds enkel NPO 123…

 

*Admin* Topic samengevoegd met bestaand topic. 

Reputatie 7
Badge +15

@Jeroencamping Welkom op het forum. 

Ik heb een nieuw activatiesignaal verstuurd naar de ontvanger.

Heb je een mogelijkheid de ontvanger even uit te schakelen en hierna weer te laten zoeken naar zenders? 

Helaas, blijft E016-0, geen abo....bij abonnement in het menu staat achter Basis abonnement ook Nee. Dus ben bang dat er toch echt administratief iets niet in orde is...helaas kan dat pas maandag weer uiteraard....😦

Reputatie 7
Badge +15

@Jeroencamping Ik krijg de ontvanger inderdaad niet direct geactiveerd vanaf hier. 

Ik heb een verzoek bij mijn collega's gedaan om dit alsnog voor elkaar te krijgen. Zodra ik meer informatie heb zal ik het hier delen! 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @Jeroencamping! Wij hebben de terugkoppeling gekregen dat jouw CAS ID nummer nu handmatig geactiveerd is. Toch nog voor maandag 😉!

Check je even of je nu geen foutcode meer ziet?

Gelukt! 
Dank voor de hulp.

 

Kunnen jullie ook voor iets mooier weer op de camping zorgen? 😂

 

J

Goedemiddag,

wij zijn weer verhuist naar de camping en nu werkt 1 van mijn 3 digitenne kastjes niet. De gegevens zijn ingevuld in mijn profiel.

graag zou ik een activatie sleutel ontvangen voor deze digitenne (melding E016-0)

 

alvast bedankt!

Reputatie 7
Badge +13

Hallo @Elisec, welkom! 

Duidelijk! Als ik in jouw Digitenne profiel kijk zie ik inderdaad 3 actieve ontvangers, maar ik zie niet het cas-id dat jij hebt opgegeven. Zou jij jouw andere cas-id's ook in jouw profiel willen zetten? Dan weten we welke we moeten verwijderen zodat we jouw Digitenne kunnen activeren. 

Bedankt voor de snelle reactie, ik moest ze even opzoeken maar heb ze toegevoegd aan het profiel

Reputatie 7
Badge +13

Hallo @Elisec, bedankt! 

Ik heb het voor je aangepast, als het goed is moet de Digitenne ontvanger weer gaan werken in de loop van de avond. 

Bedankt we gaan het afwachten😁

Gelukt dankjewel

Reputatie 7
Badge +20

Goed nieuws 😃

Bedankt dat je het nog even laat weten @Elisec!

Ik wil graag een activatiesignaal ontvangen voor mijn extra ontvanger.

Reputatie 7
Badge +20

@Barbara2910, bij deze uitgevoerd. :)

Hallo kunnen jullie mijn digitenne activeren 

 

Mvg fred v wijk

Ja E016-0

Reageer