Beantwoord

Moeite met opstarten tv

  • 11 November 2020
  • 6 reacties
  • 100 keer bekeken

Wij maken al langere tijd gebruik van digitenne, maar het duurt steeds langer voordat de televisie beeld en geluid geeft bij het aanzetten van de televisie. Mijn man heeft het programma al, zoals op de site vermeld staat, opnieuw geïnstalleerd. Heel even ging het proces van het aanzetten van televisie sneller en hadden we sneller beeld en geluid, maar hij is nu nog slomer dan eerst. Het duurde vanochtend bijna een minuut voordat we beeld en geluid hadden.

Hoe lossen we dit probleem nu eindelijk goed op?

Met vriendelijke groet, Elise van der Linden

icon

Beste antwoord door Noordzee 12 November 2020, 15:23

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo Elise  @Van der Linden ,

Probeer eens het volgende : 

1/ Haal de ontvanger even een seconde of vijf helemaal van de stroom af. 

2/ Zet de ontvanger (en de TV) weer aan.

3/ Ga in het menu eens terug naar de fabrieksinstellingen.

4/ Geef een opdracht zenders zoeken via de optie uitgebreid zenders zoeken.   

Werkt de ontvanger daarna sneller ? 

Met een (prachtige ouderwetse) stopwatch gemeten: van indrukken aan-knop totdat er beeld/geluid is is 28 seconden voor een Digitenne-ontvanger.

Na indrukken aan (en uit) knop op de afst.bed. lijkt er eerst 3 seconden niets te gebeuren. Daarna dL, rA en good. Dan beeld/geluid. In totaal dus 28 seconden.

Zeg maar een halve minuut. Het lijkt m.i. langer dan het is.

Reputatie 6
Badge +7

De Rebox (sorry) kan je in standby mode zetten, dan zie je een digitaal klokje en heb je binnen 2 seconden beeld als je hem weer aan zet (en de TV al aan staat)….

Mijn andere Rebox zet ik helemaal uit en dan duurt het ook enkele tientallen seconden dat ik beeld heb. Mijn TV moet ondertussen ook even opstarten.

De Rebox (sorry) kan je in standby mode zetten, dan zie je een digitaal klokje

De ZTE (ZXV7200 dus) heeft dat niet en staat helemaal uit. Dat vind ik helemaal niet erg want de oude ontvanger trok ik altijd uit het stopcontact danwel had er een stekkerschakelaar op zitten. Zo'n tijdsaanduiding in standby vind ik niet zo prettig zoals je begrijpt. Zeker in de slaapkamer niet.

Reputatie 6
Badge +7

@Van der Linden Nog steeds problemen met het opstarten van je Digitenne kastje? Of is het nu normaal?

Reputatie 7
Badge +28

Hallo Elise  @Van der Linden ,

Probeer eens het volgende : 

1/ Haal de ontvanger even een seconde of vijf helemaal van de stroom af. 

2/ Zet de ontvanger (en de TV) weer aan.

3/ Ga in het menu eens terug naar de fabrieksinstellingen.

4/ Geef een opdracht zenders zoeken via de optie uitgebreid zenders zoeken.   

Werkt de ontvanger daarna sneller ? 

@Van der Linden 

Heeft dit nog geholpen ?