Beantwoord

Na zenderupdate staan RTL4- RTL5-RTL7-SBS6-NET5 op de verkeerde plek, hoe herstel ik dit?

  • 28 June 2023
  • 26 reacties
  • 453 keer bekeken

Reputatie 3
Badge

Gisterenavond weer zo'n zenderupdate gehad wat de laatste tijd om de haverklap plaats vind, waarom?

Na de installatie zijn deze zenders RTL4- RTL5-RTL7-SBS6-NET5 niet meer op hun plaatsen na NPO3, komen wel voor in de zenderlijst maar met hele andere zendernummers bv. 202 voor RTL7. Ik heb van alles geprobeerd om deze zenders weer na NPO3 weer op hun plaats te krijgen maar krijg bij het opnieuw in de zenderlijst plaatsen dat het zendernummer niet bestaat?????

Ik heb de ontvanger naar fabrieksinstelling weer gezet en alles opnieuw laten zoeken naar de zenders maar dit haalt niets uit, ik word hier niet goed van, graag een uitleg war ik hier fout doe.

Met vriendelijke groeten, Frit

icon

Beste antwoord door Noordzee 28 June 2023, 12:46

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

26 reacties

[11:37} Inderdaad! Bij een zenderscan krijg je hele rare nummers!

[11:54] Maar kort na beëindiging van de scan verspringen de nummers ineens weer in de goede. Bij de zxv7200. Met m'n Sony televisie durf ik nu geen nieuwe scan te doen….

Ik heb wel alle zenders, maar daarvoor moest ik naar de slaapkamer met het kastje. De antenne voor de slaapkamer staat optimaal opgesteld. Die in de woonkamer krijg ik nergens helemaal goede ontvangst mee, wat bij een scan wel essentieel is.

Reputatie 3
Badge

Ik wil mijn Rebox RBX 2800 omruilen voor eentje die wel goed is omdat sinds gisterenavond na het zoveelste zenderupdate binnen zeer korte tijden de zenders van RTL4-RTL5-RTL7-SBS6 en Net5 niet meer op de plekken staan na NPO3. Van alles al geprobeerd maar niets lukt. Om die zenders te ontvangen moet ik bv. niet naar kanaal 4 maar naar kanaal 209.

Gr Frits

 

Admin: topics samengevoegd

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @tt-rijder ,

Koester vooral jouw Rebox RBX2800. Die ontvanger werkt over het algemeen beter dan de ZTE ZXV7200. 

Mogelijk is er nu een tijdelijke storing? De oorzaak ligt mogelijk aan de warme weersomstandigheden. Dat veroorzaakt atmosferische storingen.  

Maar uiteindelijk is de oplossing een nieuwe opdracht zenders zoeken via de optie Uitgebreid zenders zoeken. 

Hmm. De ZXV7200 hier geeft tijdens scannen ook de 200 nummers bij de zenders. Maar enkele seconden ná de scan verspringen ze ineens naar de juiste nummer. Dat gebeurt met de RBX2800 niet begrijp ik? En deed ie het dus ook nog eens spontaan verkeerd. Terwijl de laatste automatische zenderwijziging 2 januari was.

NH, zendmast Haarlem.

Reputatie 3
Badge

Tot nu toe blijft het shit, de ZXV7200 die op de slaapkamer staat heb ik nu naar beneden gehaald, deze heeft eigenlijk geen last gehad van die zenderupdates, de RBX2800 blijft maar om de aantal dagen maar updaten en die van gisterenavond tijdens de voetbalwedstrijd grrrrrrr waren die vijf zenders niet meer op de vaste plaatsen.

Ik ben het nu zat met die RBX 2800 en wil graag een link om deze om te ruilen.

Reputatie 7
Badge +28

Tot nu toe blijft het shit, de ZXV7200 die op de slaapkamer staat heb ik nu naar beneden gehaald, deze heeft eigenlijk geen last gehad van die zenderupdates, de RBX2800 blijft maar om de aantal dagen maar updaten en die van gisterenavond tijdens de voetbalwedstrijd grrrrrrr waren die vijf zenders niet meer op de vaste plaatsen.

Ik ben het nu zat met die RBX 2800 en wil graag een link om deze om te ruilen.

Het snelste is dan om nu even te bellen met 0800-0402. 

 

Lukt dat niet?

Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Dat kan wel enkele dagen duren. Zou je dan het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

  • Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.
Reputatie 3
Badge

Beste moderator, het Forum profiel is ingevuld.

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @tt-rijder. Bedankt voor het achterlaten van jouw gegevens. Ik heb zojuist een omruil in gang gezet. Morgen (30-6) na 14.30 uur kan je de ontvanger omruilen bij het dichtstbijzijnde servicepunt (Plus Vandaag, Mondriaanstraat 13 in Duiven). De antenne hoeft niet retour. Laat je ons weten of dit het probleem verhelpt?

Reputatie 3
Badge

Hallo Vikash, 

Bedankt voor de snelle afhandeling en uiteraard zal ik jouw een bericht sturen of het probleem is opgelost,

Gr Frits.

Reputatie 3
Badge

Beste Vikash, De nieuwe ontvanger doet nu wat het moet doen en zet automatisch de zenders in de goede volgorde.

Bedankt voor de snelle oplossing.

 

Reputatie 3
Badge

Nadat ik een nieuwe ontvanger, ZXV7200 , heb gekregen vind ik dat het een slechte ontvanger is. 

Het komt herhaaldelijk voor dat het geluid wegvalt en dit als zeer irritant ervaar, het probleem met de zenders is opgelost maar nu dit probleem.  100% ontvangstsignaal.

Gr Frits

Het is inderdaad geen topper. Maar het is de enige.

100% ontvangstsignaal.

Dat is de kwaliteit. Maar wat geeft ie aan voor '’sterkte”? (ANT indrukken en dan ook nog rode knop) Tussen 50 en 65 % is goed.

De plek, binnen (mindere ontvangst) of buiten en richting / hoogte, van de antenne kan ook nog flink verschil maken. 

Als je tv geschikt is voor een Ci+ 1.4 module én ontvangst van DVB-T2 HEVC zou een module mogelijk zijn.

Check hier of je tv met de module kan werken want dat is absoluut niet vanzelf sprekend. Je kunt ook hier even merk en model vermelden. Dan checken wij het voor je.

http://digitenne.kpn.com/insteekkaart .

Heb je internet van kpn? Waarom dan geen interactieve tv? (iTV / TV+)

Reputatie 3
Badge

Hallo Peter, de sterkte heb ik op 52% kunnen krijgen met de binnen antenne, kijken vanavond of het probleem zich blijft voordoen.

Gr Frits

Das best een beetje krap. Ik heb 57 % en dan hapert het niet.

Die sterkte aanduiding op de 7200 is een beetje vreemd. Maar 66 % is het hoogste. Bij een vriend van mij die de mast op 1 km van zijn huis zelfs ziet.

Ik zit zo'n 9 km van die mast. Antenne staat buiten en wordt niet direct geblokkerd door de huizen of muren.

Reputatie 3
Badge

Nadat ik in Juni de RBX 2800 omgeruild heb gekregen voor een ZXV 7200 wegens problemen is die nieuwe ontvanger ook een ramp, het beeld blijf vaak een paar tellen vast staan en het geluid valt om de haverklap een moment uit of er is opeens een lichte flits te zien.

Wanneer ik de ontvanger aanzet dan is dit het slimste, alsof de ontvanger eerst warm moet worden, al met al geen beste ontvanger.

Inderdaad. De zxv7200 is vreselijk. Zelfde klachten hier. Gebruik ik bijna alleen voor radio maar heel vaak 1 tot wel 6 seconden stilte. 

Tweede omruil in één maand staat op stapel. 

Met tv even een hakkel. 

Maar ja. Er is geen andere meer. Mijn televisie in de woonkamer is niet geschikt voor de module helaas. En de geschikte tv is een stuk kleiner…

 

 

Reputatie 3
Badge

Als KPN meer klachten hierover krijgt dan kan het toch niet zo zijn dat het dan jammer is, maar wij hebben geen andere ontvangers, je het met deze tenenkrommende ontvangers het moet doen.

KPN moet dan zorgen voor goede ontvangers en niet deze rotzooi de mensen in de maag splitsen, dat heet waar voor jouw geld krijgen.

Reputatie 3
Badge

Het valt mij nu op dat het heel erg stil blijft bij KPN, men moet het zeker voor lief nemen dat de geleverde ontvangers zeer slecht zijn.

Als bedrijf zou ik proberen een oplossing te vinden want dit gaat klanten kosten.

Reputatie 7
Badge +21

Helaas is er op dit moment geen andere ontvanger die ik kan toesturen, anders had ik dat graag voor je gedaan. Wat ik wel kan doen is een buitenantenne toesturen. Wellicht verhelpt dat het probleem.

Reputatie 3
Badge

Hallo Vikash, ik heb al een buitenantenne geplaatst, volgens mij is die ontvanger niet goed want zoals ik al eerder aangegeven heb komt het voor dat er een witte flits door het beeld gaat en dan het geluid even wegvalt.

Het wegvallen van het geluid gaat van een paar keer met een interval van enkele minuten en dan een hele tijd weer niet, mijns inzien dat het aan de ontvanger ligt, misschien moet KPN van deze ontvangers afstappen en proberen een goede vervanger te laten leveren.

Gr Frits

Reputatie 7
Badge +28

@tt-rijder

De kans dat je een nieuwe Rebox gaat ontvangen, is niet zo groot. Die ontvangers schijnen moeilijk leverbaar te zijn. (Ik had je in juni nog zo aangeraden om die Rebox te koesteren!)
 

Maar het zou wel mogelijk moeten zijn om jouw defecte ZTE om te ruilen voor een goed werkend exemplaar. 
 

Ik verwacht dat een moderator dit voor jou gaat regelen zodra je hier weer aan de beurt bent. 
 

Werk wel even jouw forumprofiel bij, want daar staan nu nog de oude gegevens van die Rebox. 
 

Als je tv geschikt is voor een Ci+ 1.4 module én ontvangst van DVB-T2 HEVC zou een module mogelijk zijn.

Check hier of je tv met de module kan werken want dat is absoluut niet vanzelfsprekend. Je kunt ook hier even merk en model vermelden. Dan checken wij het voor je.

http://digitenne.kpn.com/insteekkaart .

Reputatie 3
Badge

Een Rebox koesteren die niet goed werkt is geen optie vandaar die omruiling, je verwacht dat het dan goed werkt.

Reputatie 3
Badge

Profiel mbt de ontvanger is bij gewerkt.

Reputatie 7
Badge +21

Bedankt voor het bijwerken van jouw profiel. Ik heb aan onze logistieke afdeling gevraagd om een nieuwe ontvanger te versturen. Zaterdag 12 augustus kan je de huidige ontvanger omruilen voor een nieuwe bij het servicepunt (Plus Vandaag, Mondriaanstraat 13 in Duiven).

Reputatie 3
Badge

Bedankt maar weer voor het omwisselen van de ontvanger, hoop nu dat het beter gaat.