Beantwoord

Ned 1, 2, 3 werken niet

  • 10 May 2020
  • 20 reacties
  • 1985 keer bekeken

Ik krijg in Numansdorp geen Nederland 1, 2 en 3 op de TV, staat doodleuk geen signaal bij alle 3, de andere zenders ontvang ik wel

icon

Beste antwoord door Noordzee 15 May 2020, 11:25

Bekijk origineel

20 reacties

Ik zit op de camping 't Volgerland bij Numansdorp. Krijg de eerste 3 zenders van NL geen signaal. De rest ontvang ik prima

 

*Admin: bericht samengevoegd met bestaand topic

Hoi. Je hebt dit geplaatst bij Interactieve tv. Of betreft het Digitenne?

Dubbel gesteld. Maar uit je andere topic maak ik op dat je op de camping zit, dus ga k uit van Digitenne.

Heb je op de Camping wel weer, opnieuw, een zenderscan gedaan?  Op provicie? Doe dat dan eens op “uitgebreid zoeken".

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @Frans de Wit Hoe is de situatie nu? Kun je de zenders alweer bekijken of heb je onze hulp nog nodig? Ik heb je topic in het Digitenne-board gezet, ik ga er ook vanuit dat het daar om gaat. Heb je de tip van Peter inmiddels opgevolgd? 

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Frans de Wit ,

 

Wil je anders het volgende eens uitvoeren?: 

1/ Haal de ontvanger even een aantal seconden helemaal van de stroom af. 

2/ Doe de ontvanger (en de TV) weer aan.

3/ Zet de antenne zo hoog mogelijk. 

4/ Ga in het menu eens terug naar de fabrieksinstellingen. Hiermee reset je jouw ontvanger.

5/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken. 

6/ Draai de antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu. 

 

Verder heb ik een twee vragen aan jou : 

Wat gebruik je voor type antenne? 

Staat de antenne binnen of buiten?

 

Bijgeleverde antenne is een zwart ovale box zeg maar van ca. 18 bij 14 cm met een bnc connector daar aan de coax kabel die naar binnen gaat met een coax connector aan het kastje zit, ik heb de antenne buiten op de caravan bevestigd.

Reputatie 7
Badge +28

Heb je de instructie hierboven al uitgevoerd? 

Gaf dat verbetering ? 

Heb je deze antenne in gebruik? : 

 

Hallo @Frans de Wit Hoe is de situatie nu? Kun je de zenders alweer bekijken of heb je onze hulp nog nodig? Ik heb je topic in het Digitenne-board gezet, ik ga er ook vanuit dat het daar om gaat. Heb je de tip van Peter inmiddels opgevolgd? 


Ik ga a.s. zaterdag weer naar de camping daar ben ik behoorlijk aan het klussen dus ik hoop dat ik er erg in heb om de gegevens van onder op het kastje te noteren. Ik heb al diverse keren zenders laten zoeken, snap alleen die melding niet van het signaal weergave meter, waar staat die dan? Bij de Nederlandse zenders staat gewoon geen signaal en zie ook totaal geen uitslag van die meter. De andere zenders doen het allemaal wel, antenne hangt buiten is een plastic zwart ovaal kastje met een bnc aansluit plug. Ik zal zaterdag kijken of ik hem nog hoger kan gaan plaatsen. Het is wel zo dat vlakbij de GP antenne staat van de radio, kan dat invloed hebben?

Ik heb de antenne gelijk aan de dakrand geplaatst, bij jou steekt die er helemaal boven uit. Ik heb de zelfde antenne als van de foto

Hoi. Je hebt dit geplaatst bij Interactieve tv. Of betreft het Digitenne?

Dubbel gesteld. Maar uit je andere topic maak ik op dat je op de camping zit, dus ga k uit van Digitenne.

Heb je op de Camping wel weer, opnieuw, een zenderscan gedaan?  Op provicie? Doe dat dan eens op “uitgebreid zoeken".


Ik heb digitenne, de week ervoor hadden we gewoon alle zenders, nu missen we Nederland 1, 2 en 3. De rest van de zenders doet het gewoon. Is toch onzinnig dat ik dan weer met die antenne alle kanten moet gaan oprichten?

Reputatie 7
Badge +28

Voer morgen (zaterdag) dan de instructie van hierboven uit. (in het groene bericht) 

De NPO-zenders zitten op RF-kanaal 21 en die moet je normaal gesproken prima kunnen ontvangen in Numansdorp met een buitenantenne, 

Kijk wel of het mogelijk is om de antenne net iets hoger te zetten. 

Het uitrichten van jouw antenne is in principe een eenmalige actie. Deze antenne is behoorlijk richtingsgevoelig, dus het juist uitrichten is wel belangrijk.   

 

Hallo @Frans de Wit Hoe is de situatie nu? Kun je de zenders alweer bekijken of heb je onze hulp nog nodig? Ik heb je topic in het Digitenne-board gezet, ik ga er ook vanuit dat het daar om gaat. Heb je de tip van Peter inmiddels opgevolgd? 


Ik heb helemaal niets verandert de vorige keer, toen ik al genoemde handelingen had opgevolgt, had ik gewoon alle zenders, maar de week erna waren Nederland 1,2 en 3 niet meer te zien en staat er geen signaal bij geschreven. De andere zenders doen het gewoon. Is toch onzinnig dat ik dan weer die antenne alle kanten op moet gaan zetten?

Reputatie 7
Badge +28

Misschien heb je al voldoende aan het uitvoeren van de de stappen 1, 2, 4 en 5. 

Probeer dit morgen eerst even. 

Daarna kun je de ontvangst eventueel verder optimaliseren met de stappen 3 en 6. 

 

Nou vandaag al die punten doorgelopen, hielp niet, heb de antenne nu hetzelfde geplaatst, dus boven het dak uit van de caravan, zoals de foto hierboven. kastje opnieuw gestart, op het display gaat alles zo als normaal en er staat good. Het rare nu zie ik op mijn TV helemaal niets meer, zelfs geen meldingen van digitenne. Ik neem volgende week een nieuw hdmi kabel mee, want het beeld blijft nu blauw op de TV, met enkel de melding Ext 1. Het kastje zit dus op de HDMI nummer 1. Ik heb nu ook gelijk de onderkant van het kastje op de foto gezet.

Meestal staat “Ext” voor een scartingang. De tv staat dan niet op de juiste ingang. Wat dat betreft klopt het dan dat je nu alleen blauw ziet. De TV zou juist op “HDMI 1” of “HDMI” moeten staan.

Reputatie 7
Badge +28

@Frans de Wit

Fijn dat de antenne nu hoger staat, de kans op ontvangst van de NPO-zenders wordt daarmee een stuk groter. 
 

Maar nu het nieuwe probleem:

Soms ligt dit inderdaad aan de scart-kabel of aan de HDMI-kabel. Een andere kabel proberen kan helpen. 

De instructie voor het oplossen van deze fout staat hieronder beschreven:

1/ Selecteer het juiste input kanaal op de afstandsbediening van jouw TV middels de source knop. De source-knop verschilt per type afstandsbediening. Dit kan variëren van een vierkant met een pijl erin tot een EXT of AV knop. 
2/ Kies nu het juiste input kanaal (ook wel extern kanaal). Weet je niet welke de juiste is? Ga ze dan 1 voor 1 langs door op de source-knop te drukken. Wacht elke keer 10 seconden voordat het beeld verspringt. Bij het juiste input kanaal verschijnt het Digitenne menu of live tv.

Nou ik neem zowel tulp plug kabel mee als een nieuw hdmi kabel, dus donderdag hoop ik weer naar de camping te gaan. Ik heb trouwens de bevestigings beugel van metaal verandert naar aluminium, zal toch niet zo zijn dat het antenne kastje apart geaard moet zijn,

Reputatie 7
Badge +28

De bevestigingsbeugel heeft geen functie, los van het vastmaken dan…..

Reputatie 7
Badge +28

@Frans de Wit 

Zijn alle problemen nu opgelost? Heb je nu weer alle zenders? Kan ik je nog ergens mee helpen?

 

He gelukkig mensen alles werkt weer. pfff eerst aangesloten via de tulp plugjes en daar had ik beeld mee. Dacht zo nu de nieuwe hdmi kabel erop en dan eens kijken. Niets op extern 1 maar toen ging even nadenken. op extern 3 staat bij mij de dvd speler op de TV. Dacht hee wacht eens die zit ook met tulpplugjes aangesloten. Dus ext 1 is helemaal niet de HDMI aansluiting.

Dacht verdorie, dan moet ik dat toch via de afstandsbediening doen, anders lukt het niet. Ik had een nieuwe knoopcel batterij er in gedaan maar die werkte dus niet. Dacht misschien is die batterij wel helemaal niet vol. Ik had n.l. zo’n kaart gekocht met diverse knoopcel batterijen erop.  Had het al eens eerder meegemaakt met “nieuw:  gekochte batterijen, terwijl het bleek dat er gewoon leeg waren. Dus ik dacht gaat er gewoon 1 los en nieuw kopen bij een normale elektronica zaak. En ja hoor de afstandsbediening werkte weer en ik kon hem op HDMI zetten en ik kreeg digitenne weer. Wel heb ik de antenne boven op het dak gezet. Hoop dat die niet kapot waait met die stormen zoals vandaag. Iedereen hartelijk bedankt voor de raad en het meedenken.

Reputatie 7
Badge +28

Ah mooi, eind goed-al goed👍. En graag gedaan natuurlijk…..

Reageer