Beantwoord

Niet of nauwelijks ontvangst Digitenne: Terschelling en Vlieland

  • 4 October 2021
  • 8 reacties
  • 209 keer bekeken

ER wordt door KPN geschreven dat er ontvangst is in HEEL Nederland. Dan zou het fijn zijn als dat dan ook waar gemaakt wordt op de eilanden Terschelling en Vlieland. Ik betaal het gehele jaar mijn KPN digitenne abonnement alleen om in de zomer op mijn zeilboot TV te kunnen kijken. Dat gaat dus niet op de eilanden , want daar is geen ontvangst.

icon

Beste antwoord door Noordzee 5 October 2021, 14:43

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Birdroy, welkom hier. 

In de zomer er  dus lekker op uit met de boot en dan wil je ook graag tv kijken. Echter gaat dit in de buurt van Terschelling en Vlieland niet helemaal goed. Het signaal moet vanuit Leeuwarden komen en reikt net niet ver genoeg. Lees in dit topic meer over de Digitenne dekking, ook als i het al wat oudere informatie. 

Ik snap dan ook dat je baat, maar ik kan er helaas niet meer van maken. We willen heel Nederland voorzien van dekking, maar soms mis je net een stukje. 

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Birdroy ,

Helaas staat er geen zendmast op Vlieland en Terschelling. 

Wat ik wel weet is dat je vanuit de haven van Vlieland en Terschelling wel ontvangst kunt krijgen als je de antenne op een hoge plaats in de mast hebt staan en de antenne dan goed uitricht naar Texel. Je moet dan wel weer uitgebreid zenders zoeken, want vanuit Texel wordt er uitgezonden op andere frequenties.  

Het is dus mogelijk om daar ontvangst te krijgen. 

Ok dank, dus dan moet ik een antenne op 18 mtr plaatsen. Maar hoe zit het dan met degenen die een camper of caravan hebben en verwachten dat ze daar ontvangst hebben?

voor die mensen geldt toch ook de KPN reclame slogan: ontvangst in heel Nederland?

ik zou zeggen: bij Midsland Terschelling staat een enorme KPN paal. Mogelijk daarop een digitenne zendvehikel plaatsen om het verhaal waar te maken????

Reputatie 7
Badge +28

18 meter is misschien wat overdreven, maar wel op enige hoogte de antenne plaatsen. 

Jouw verhaal is trouwens al jaren mijn wens.

Maar de ontvangst vanuit Vlieland en Terschelling nu is alleen vanuit de havens mogelijk. Of vanaf een hele hoge plek, bv in West Terschelling pal aan de kustweg. De huizen kijken ook over de Waddenzee uit. Maar daarachter of verder achter de duinen gaat het nooit lukken. Vanuit de haven van West-Terschelling heb je in principe vrij zicht op Texel. Dus vandaar dat je dan over het water heen ontvangst kunt krijgen.  

Midsland ligt alweer te ver weg, Dat gaat het niet worden. 

Dan maar niet adverteren met de slogan : “OVERAL draadloos TV kijken” want die vlieger gaat niet op

Reputatie 7
Badge +28

Eens, ik zou het graag ook anders zien. Maar in de praktijk is er geen ontvangst in sommige randgebieden. Helaas. 

 

Reputatie 7
Badge +28

Maar @Birdroy @Birdroy 1 ,

Heb je inmiddels een test gedaan met de antenne naar Texel draaien en dan uitgebreid zenders zoeken?  

Jawel, maar kansloos. Dus al die bootgasten en campinggasten die KPN digitenne hebben en TV willen kijken op de eilanden worden gepiepeld. Nog even los van het nieuwe digitenne kastje, waarbij dit kastje gevoed moet worden door 220 volt. 
Op de oude bandbreedte had je die handige insteekkaart op de 12 volts tv én ontvangst op de eilanden
Echt een topproduct  en een enorme verbetering, Bravo KPN!👌