Vraag

Nieuwe Digitenne ontvanger ontvangt niet alle zenders door slecht bereik

  • 12 February 2019
  • 36 reacties
  • 964 keer bekeken

Badge
Ik ontvang niet alle zenders omdat waarschijnlijk de antenne dit in de huiskamer niet kan ontvangen.
Ik zal waarschijnlijk een buiten antenne moeten hebben hiervoor.
Helaas kan ik hierover op de KPN site niets vinden
???????

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

36 reacties

Ligt er ook aan welke antenne. Moest voor kennissen de v4 3 meter horizontaal verplaatsen; toen hadden ze weer ontvangst met de nieuwe settopbox. Met de oude settopbox werkte het op de oude plek van de antenne ook.

De allernieuwste antenne is de v5. KPN kan je deze gratis toesturen via een moderator. Een evt. bev. set voor buiten kun je voor de v5 zelf aanschaffen via de webshop.

Ikzelf heb nog de oorspronkelijke antenne's uit ... 2006 😉 . Prima ontvangst nu. Ben heel benieuwd hoe 't is met de nieuwe HD-settopbox over enkele maanden (regio 5 hier).
Badge
Welke regio dit hier is weet ik niet maar hier in Vlijmen [ NB ] heb ik
al geruime tijd een slechte ontvangst.
Ook al voor het installeren van de nieuwe Digitenne box.
Ik ga ze dus vandaag maar even opbellen op het 0800 nummer.
De link naar de webshop werkt van hieruit ook niet.
Badge
Heb geprobeerd de klantenservice te bereiken maar dat gaat ook weer niet.
Ze vinden het zeker maar lastig al die klachten.

Ik zal mijn klacht dat maar neerleggen bij Tros radar, als die genoeg
de zelfde klachten over het zelfde onderwerp binnen krijgen
komt het vanzelf een keer op TV
In N-Brabant zal het buiten de steden zéker nodig zijn om de antenne buiten te gebruiken. De zenderdichtheid is niet zo heel groot. Verder is het aan te bevelen dat het de antenne type v4 of v5 is. Andere typen kunnen niet gegarandeerd worden i.c.m. de HD-ontvanger.
Bij abonnement kun je van KPN gratis een nieuwe antenne (v5) krijgen.
Ik lees dat je de antenne in de huiskamer hebt staan. De nieuwe ontvanger is gevoeliger voor het signaal.

Wat raar dat de link naar de webshop het niet doet. (probeer anders ook een andere browser)
Hier directe link naar de buitenmontageset voor de v4 en v5 antenne. Hopelijk doet ie het zo wel: .
v4: https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/132712/digitenne-antennemontageset-voor-buiten-v4/?pos=0

v5: https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/132720/digitenne-antennemontageset-voor-buiten-v5/?pos=204

Klantenservice tel.: 0800-0402

Zoals eerder vermeld: bij een kennis van me moest ik ook de antenne verplaatsen. De nieuwe HD-ontvanger kreeg geen signaal, terwijl de oude ontvanger dat wel had met de antenne op de oude plek. Na verplaatsen van enkele meters had de nieuwe ontvanger 100 % signaal.
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @Digibeet60 Ik zie dat Peter je al aardig op weg heeft geholpen, maar ik ben toch nog even benieuwd naar de stand van zaken.

Laten we even de zaken op een rijtje zetten, om de situatie helder te krijgen.Je geeft aan dat je niet alle zenders ontvangt. Welke zenders zijn dat dan? En kun je me ook vertellen welk type ontvanger je hebt? Krijg je een specifieke foutmelding te zien of valt het gewoon weg?

En welk type antenne heb je? Het is hoe dan ook een goed idee om te testen waar je het beste ontvangst hebt. Als je binnen bent, zul je je antenne hoog en in de buurt van een raam kwijt willen. Het kan inderdaad ook noodzakelijk zijn om hem buiten te plaatsen.

Als je jouw KPN Forum profiel voorziet van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer en je klantnummer, kan ik met je meekijken. (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?
Badge
De zaken op een rijtje zetten??
Ik heb gewoon een slechte ontvangst met de v4 antenne.
Dat zal nog wel erger worden als straks in HD word uitgezonden
Ik ga wel op zoek naar een andere manier om TV te kunnen kijken
maar dan niet van de KPN natuurlijk
Het kan nodig zijn de antenne te verplaatsen. Bij kennissen (ook nog steeds DVB-T ontvangst) onlangs oude ontvanger voor nieuwe verwisseld zonder de antenne te verplaatsen: nog maar 8 zenders te krijgen.
Na verplaatsen antenne (horizontaal 2½ meter voor de volledigheid) kwamen, na nogmaals scannen natuurlijk (dat moet als je de antenne verplaatst) alle zenders te voorschijn.

Het lijkt me waarschijnlijk dat je de antenne horizontaal danwel verticaal wat moet verplaatsen.
Badge
Krijg ik nog meer van dat gelul te lezen hier, ik heb alles al geprobeerd en ik weet dat deze nieuwe ontwikkeling in de praktijk niet goed is getest.
Het is één grote shitzooi.
Wat jij gelul vind is ervaring uit de praktijk. Dus het scheelt wel degelijk. En is dus geen gelul/gezwam/uitdeneklullerij etc.
Maar ik snap het al: we wilt hier eigenlijk alleen (blijven) mopperen dat het allemaal gewoon niet werkt. Nou, dat mag, maar dan geven we je ook geen adviezen meer.
Het gaat hier om ethersignalen die door van alles en nog wat tegengehouden worden in de laatste meters in geval van een binnenantenne.
Voor de test, naar zolder met de antenne (en ontvanger) en/of buiten.
Op een stok omhoog, draaien.
Wat is de dikte en lengte van de antenne kabel ?

https://forum.kpn.com/digitenne-12/ontvangst-mogelijk-postcode-controle-niet-vertrouwen-457530
Reputatie 7
Badge +20
De zaken op een rijtje zetten??
Ik heb gewoon een slechte ontvangst met de v4 antenne.
Dat zal nog wel erger worden als straks in HD word uitgezonden
Ik ga wel op zoek naar een andere manier om TV te kunnen kijken
maar dan niet van de KPN natuurlijk


Ik wil de situatie inderdaad graag duidelijk hebben. Dat je niet alle zenders ontvangt kan namelijk te maken hebben met een vaker voorkomend probleem, dat ik gelukkig redelijk snel voor je kan oplossen. Dat heeft dan te maken met de nieuwe ontvanger. Het kan ook te maken hebben met een antenne: je geeft later in het topic aan dat je over een v4-antenne beschikt. Een v5 is een stukje nieuwer en je ontvangst kan daarmee flink verbeteren. Ook het verplaatsen van je antenne of 'm buiten opstellen kan al het nodige verschil maken.

Krijg ik nog meer van dat gelul te lezen hier, ik heb alles al geprobeerd en ik weet dat deze nieuwe ontwikkeling in de praktijk niet goed is getest.
Het is één grote shitzooi.

Zowel ik, als moderator van KPN, en de andere mensen in dit topic bieden je hulp aan. Daarom worden er enkele vragen gesteld en krijg je al enkele praktische tips en adviezen. Ik zie dat persoonlijk niet als 'gelul'. Verder kan ik uiteraard niet goed beoordelen wat je wel of niet hebt uitgeprobeerd, omdat ik je toelichting nog mis. Als ik je nog verder kan helpen doe ik dat graag en lees ik graag je verdere verhaal.
Badge
Wat ik allemaal heb uitgeprobeerd is te veel om hier allemaal op te noemen dan ben ik hier nog wel een half uur aan het typen.
Wat ik nu wel ondekt heb is dat het ladje op de antenne niet meer gebrand heeft sinds ik de nieuwe decoder er op aangesloten heb.
Maar ja dat zal dan ook wel weer aan mij zelf liggen, dat ik blind ben of zo iets.
Reputatie 7
Badge +20
Je ogen zijn vast prima in orde en half uur typen is niet nodig. Als een ledje op de antenne niet brandt is dat een signaal dat er iets met de antenne mis is. Dit soort dingen zijn handig om te vermelden: dan kan ik het probleem herleiden en ook snel een oplossing bieden. Ik stuur je graag een nieuwe antenne en ik ga er vanuit dat alles dan prima gaat werken. Als je toch nog ergens tegenaan loopt lees ik uiteraard graag je toelichting.

Ik heb nog wel je gegevens nodig.Vul je jouw KPN Forum profiel aan met de naam van de contractant, je postcode / huisnummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?
Badge
De gevraagde gegevens staan nu in het profiel.
Reputatie 7
Badge +20
Prima! Er is een nieuwe antenne onderweg! Ik hoor natuurlijk graag van je of het met de nieuwe antenne beter gaat.
Badge
Nieuwe antenne ontvangen en uitgeprobeerd.
Conclusie: _ Geen enkel beter resultaat.
_ Ook bij deze antenne is er geen ledje wat brand

Al eerder heb ik gemeld dat sinds ik de nieuwe decoder heb ontvangen,
ik geen ledje meer heb zien branden wat het voor die tijd met de oude
decoder wel deed.
Reputatie 7
Badge +20
Dat is gek, @Digibeet60 We kijken uiteraard verder. Dat een gloednieuwe antenne niet werkt kan gebeuren, maar het lijkt me niet heel logisch. Waar heb je de antenne staan en hoe heb je deze aangesloten? Je kunt het wellicht op de foto zetten, om vervolgens de foto's hier te plaatsen? Dan kan ik waarschijnlijk wat meer zien. Ik zou dus graag een foto zien van het niet brandende LEDje, van de locatie van de antenne én van hoe de antenne op de setupbox is aangesloten.

Verder. je geeft aan dat je niet alle zenders ontvangt. Kun je dit specificeren? Welke zenders ontvang je wel en welke zenders ontvang je niet? Ik had ook gevraagd of je een foutmelding ziet. Daar had je nog niet op gereageerd en ik zou het wel graag willen weten.
Badge
Ongelofelijk, ik had natuurlijk ook gisteren kunnen reageren maar ik was werkelijk door stomheid geslagen.

In deze laatste reactie die ik hier krijg staat hier dus,
_ Dat ik na 6 of 7 jaar nog niet instaat ben om een antenne te plaatsen voor een goede ontvangst.
_ Dat ik zelf niet kan bordelen of een ledje wel of niet brand.
_ Dat ik ook niet weet hoe coax stekker op op de decoder, of zoals jullie dat nu met een interessante term
een setupbox noemen, kan aansluiten.
Ja nu weet ik waarom ik die idioote antwoorden krijg, ik word hier aangezien voor een zwakzinnige,
handelings-onbekwame mongool.
Nou ja, ik ben jaren geleden eens langs geweest bij de stichting Mensa en die dachten daar toch heel anders over.
Dus als je een dergelijke eerdergenoemde persoon zoekt kijk dan eens of je niet ergens een spiegel kunt vinden en ga daar maar een poosje in zitten staren.
Reputatie 5
Badge +4
Ik durf het bijna niet te vragen maar doe het toch. Staat de antennevoeding van 5V wel ingeschakeld op je ontvanger? Het is raar dat op beide antennes geen ledje graat branden.
Reputatie 7
Badge +20
In deze laatste reactie die ik hier krijg staat hier dus,
_ Dat ik na 6 of 7 jaar nog niet instaat ben om een antenne te plaatsen voor een goede ontvangst.
_ Dat ik zelf niet kan bordelen of een ledje wel of niet brand.
_ Dat ik ook niet weet hoe coax stekker op op de decoder, of zoals jullie dat nu met een interessante term
een setupbox noemen, kan aansluiten.
Ja nu weet ik waarom ik die idioote antwoorden krijg, ik word hier aangezien voor een zwakzinnige,
handelings-onbekwame mongool.

Dit lijkt me echt jouw interpretatie. Ik probeer je alleen maar te helpen.

Ik kan je het beste helpen als ik zoveel mogelijk informatie tot mijn beschikking heb. Vandaar mijn vragen. Als je me deze informatie -om wat voor reden dan ook- niet kan of wil geven dan wordt het heel moeilijk.
Badge
Welke informatie moet ik nou nog geven dan.

Als ik zeg dat ik het ledje van de antenne niet meer heb zien branden sinds ik de
nieuwe decoder heb aangesloten en dat het ledje ook niet brand met een andere antenne,
begrijpt iedere boerelul dat dan de antenne niet goed werkt maar dat de decoder naar de bliksem is.
Reputatie 4
Badge +4
Je ontvangt niet alle zenders meer, dus wel een paar?
En als je je oude ontvanger weer aansluit, werkt het dan wel weer?
(er van uitgaande dat je deze nog niet terug gestuurd hebt)

Groet,
Theo
Wat een drama hoe krijg je wel goed beeld zonder haperingen. Dit is drama. En iets voor kassa. Onbudsman.
Reputatie 5
Badge +4
Welke informatie moet ik nou nog geven dan.

Als ik zeg dat ik het ledje van de antenne niet meer heb zien branden sinds ik de
nieuwe decoder heb aangesloten en dat het ledje ook niet brand met een andere antenne,
begrijpt iedere boerelul dat dan de antenne niet goed werkt maar dat de decoder naar de bliksem is.


Ja, dat zei ik al. Heb je je instellingen al gecontroleerd #doeslief
Badge
Ik zal nog even mijn vorderingen omtrent dit probleem kenbaar maken:

_Mijn maandelijks KPN prepaid telefoon abonnement heb ik inmiddels omgezet naar een andere provider.
_Deze worden wisseling op dit forum heb ik gekopieerd en opgeslagen als word bestand wat
ik later ga mailen naar enkele van de bestaande consumenten programma's en
naar de directie van KPN
_Ben nu nog bezig wat telefoon nummers te verzamelen om mijn klacht verder neer te zetten,
mijn abonnement geld terug te eisen en dit abonnement op te zeggen.

Dit gezeik heeft nu bijna een maand geduurd, een hoop ergernis, amper nog iets aan de TV gehad
en een klantenservice van KPN waar je je reed aan af kan vegen.