Beantwoord

Omzetten insteekkaart naar tuner

  • 19 August 2023
  • 12 reacties
  • 109 keer bekeken

Ik had al jarenlang een Digitenne insteekkaart, maar moest naar een ontvangstkastje vanwege de omschakeling van dvb-t naar dvb-t2. Nu begreep ik dat er weer een mogelijkheid was om over te gaan op een insteekkaart en heb die besteld. Die insteekkaart heb ik op 4 aug jl ontvangen en ik zou nog te horen krijgen hoe ik de oude ontvangstkast retour zou moeten sturen.  Die had ik dus nog in bezit en wel aan boord van mijn zeilschip waarmee ik nu op vakantie ben.

Niet iedereen kent het verschil tussen dvb-t en dvb-t2. Ik dus ook niet. De nieuwe insteekkaart werkte dus niet, want ik heb een dvb-t tv, zoals nu is gebleken. Een simpel verzoek om e.e.a. weer terug te zetten blijkt onmogelijk. Ik heb vier dagen moeten wachten om te horen dat “backoffice” mijn verzoek daartoe heeft afgewezen!. Zoals gezegd: Op dit moment ben ik dus op vakantie met de zeilboot en daar heb ik de oude ontvanger nog. Er is vanwege de initiële afwijzing van “backoffice” op 17 aug jl. opnieuw een aanvraag gedaan door de  KPN medewerker voor de omschakeling van insteekkaart naar een ontvangstkast, maar het is goed mogelijk dat die aanvraag opnieuw zou worden afgewezen, zo begreep ik van die KPN collega. Hoe moeilijk kan het zijn om het contract van de insteekkaart terug te zetten naar ontvangst via het oude ontvangstkastje waarvan ik het CAS NUMMER (4657-196-068-4) al 4 dagen geleden heb doorgegeven.

Ik heb zelf de dag daarna maar weer eens gebeld omdat ik niets meer hoorde van KPN en heb het hele verhaal alweer uitgelegd. De kpn medewerker die ik aan de lijn had begreep het: hij zou ervoor zorgen dat de insteekkaart uit het systeem zou worden verwijderd; dat er geen nieuwe ontvangstkast naar mijn huisadres gestuurd zou worden en dat ik mij oude ontvangstkastje zou kunnen gebruiken. Ik zou snel worden gebeld, omdat ik het CAS nummer van mijn bestaande ontvangstkast, welk nummer door mij al was doorgegeven, opnieuw zou moeten opgeven!!

Omdat ik niet werd teruggebeld heb ik zelf met KPN gebeld op vrijdag 18 aug jl. 13.00 uur. De afdeling Digitenne werkt niet in het weekend en ik wilde graag in het weekend TV kunnen kijken, en dus niet alleen omdat ik het gehele jaar betaal om een paar weken in de zomer tv te kunnen kijken. 

Ik heb ook deze collega alles opnieuw uitgelegd. Ik wil van de insteekkaart af en wil weer gebruik maken van de ontvangstkast die in mijn bezit is en waarvan ik het casnummer al had doorgegeven.

Dat CAS nummer heb ik deze collega opnieuw opgegeven en kreeg de belofte dat ik snel door de technische dienst zou worden gebeld. Dat is inderdaad gebeurd. Dat inkomende gesprek kreeg ik diezelfde dag om 16.02 uur, maar werd door mij gemist. Er is dus een voicemail ingesproken door een KPN medewerker en dit dat luidde ongeveer als volgt:

“Ik heb begrepen dat u van uw ontvangstkastje af wil en gebruik wil maken van een insteekkaart !!!!” Ik moest hem op maandag bellen, dan zou hij er persoonlijk voor zorgen dat dit voor elkaar komt!

Wordt het niet eens tijd dat er bij KPN de interne organisatie eens tegen het licht wordt gehouden? Dat zou in ieder geval bij mij onnodige ergernis en frustratie voorkomen.

icon

Beste antwoord door Rutger van KPN 22 August 2023, 20:25

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Hoi @Birdroy ,

Het is gewoon mogelijk terug te gaan naar een losse ontvanger.Als je je profiel invult kan een moderator het vast voor je regelen🙂

Dat zou mooi zijn…mijn profiel was al ingevuld.

krijg ik van KPN vandaag info zodra ik weer tv kan kijken of moet ik dan eerst zelf nog activeren?

Reputatie 7
Badge +28

Die kans acht ik klein. Er is op het forum een wachttijd van twee tot drie dagen.

 

Dat CAS nummer heb ik deze collega opnieuw opgegeven en kreeg de belofte dat ik snel door de technische dienst zou worden gebeld. Dat is inderdaad gebeurd. Dat inkomende gesprek kreeg ik diezelfde dag om 16.02 uur, maar werd door mij gemist. Er is dus een voicemail ingesproken door een KPN medewerker en dit dat luidde ongeveer als volgt:

“Ik heb begrepen dat u van uw ontvangstkastje af wil en gebruik wil maken van een insteekkaart !!!!” Ik moest hem op maandag bellen, dan zou hij er persoonlijk voor zorgen dat dit voor elkaar komt!

 

Jammer dat je het telefoontje gemist had! Ik zou hem toch maar maandagochtend bellen. 

Laat voor de zekerheid wel jouw ontvanger aanstaan op NPO 1. De TV kan eventueel uitblijven. Want stel dat er wel een activatiesignaal wordt verstuurd, dan moet de ontvanger wel aanstaan. 

Fijn zo..

Wie is nu “Martijn197108”, die mij toezegt dat een moderator voor mij direct aan de slag kan en wie is dan “Noordzee”, die zegt dat er op het forum een wachttijd van drie dagen is. Wie van jullie werkt bij KPN… of is dit een vrijblijvend forum wie iedereen een post kan plaatsen … en waar ik dus ook niet aan heb?

en ja.. ik ga uiteraard maandagochtend weer

bellen om voor de zoveelste keer uit te leggen dat ik van de insteekkaart afwil en dat ik weer Digitenne wil ontvangen op mn oude tuner.

 

@Birdroy ,

Dit is inderdaad een forum waar iedereen vrijwillig kan berichten plaatsen.Zowel ik als Noordzee werken niet bij KPN.

Ik geef aan dat een moderator het vast wel kan regelen, maar niet dat dit direct gebeurt.

Reputatie 7
Badge +28

en wie is dan “Noordzee”,

 

 

Ik ben Noordzee 😎

Net als Martijn197108 een klant van KPN. Iedereen kan hier berichten plaatsen. Nu weten wij beiden wel "iets" van hoe het hier werkt. 

Aan jou of je maandagochtend gaat bellen, of dat je hier wacht op een moderator. 


 

 

Ok, helder. Aan beide dank voor de info

Weet een van jullie of dit Forum gelezen wordt door medewerkers van KPN, zodat er wat van opgestoken wordt en de KPN service wordt verbetert.? Want wat mij nu overkomt is bizar, met name dat laatste voicemail bericht van KPN

Reputatie 7
Badge +28

Ja, zoals gezegd komt hier nog een KPN-moderator langs. Maar pas na enkele dagen. 

Weet een van jullie of dit Forum gelezen wordt door medewerkers van KPN, zodat er wat van opgestoken wordt en de KPN service wordt verbetert.? Want wat mij nu overkomt is bizar, met name dat laatste voicemail bericht van KPN

Hallo @Birdroy dit forum wordt regelmatig gemodereerd door het moderatieteam.

 

-verwijderd-

 

Reputatie 7
Badge +15

@Birdroy Welkom op het forum. 

Ik zie dat je al goed op weg bent geholpen door @Noordzee en @martijn197108

Ook zie ik dat er ondertussen weer contact is geweest en dat er een ontvanger naar je onderweg is. 

Fijn dat het probleem uiteindelijk opgelost is.