Vraag

ontvangst nieuwe kastje digitenne slecht !

Reputatie 1
goedemorgen forumleden .vorige keer grandioos geholpen hier met mijn digitenne ,dus probeer het hier weer 🙂 sinds kort het nieuwe kastje zonder kaart .en nieuwe antenne .
ik heb geen hd tv ,maar toch alles aangesloten met meegeleverde tullip stekker op scart. daarna netjes update gedaan . en hopla beeld !! en mooi beeld ook .na een 20 min gekeken te hebben begon de ellende . sommige zenders prachtig beeld .maar anderen zenders spontaan weg of beeld slecht .wij zitten in buiten gebied net even onder Leeuwarden .
ligt het daaraan ? of ligt het aan het feit dat de antenne weer binnen staat ipv buiten ? en kan deze buiten ?waar ik met mijn oude digi zeer goed beeld had .
of kan en bestaat er een soort van signaal versterker ?die ook op dit kastje kan ?
op mijn oude buiten antenne werkt dit kastje nl niet .
bij voorbaat dank
ton ✌

5 reacties

Reputatie 7
Badge +16
Hallo @ton haak

Leuk dat je er weer bent. De nieuwe Digitenne techniek is wat gevoeliger dan de oude, dat kan een reden zijn. maar op zich moet je gewoon goed beeld hebben, zeker als je onder Leeuwarden woont, vlakbij de tv toren.
Wat ik je aan kan raden:
Zender zoeken - uitgebreid zoeken (dus niet via provincie)
NPO zit op kanaal 40 in Leeuwarden.
Bij ontvangst de antenne dusdanig uitrichten dat het ontvangst balkje maximaal uitslaat.
Reputatie 7
Badge +9
Wat betreft je vraag over het mogelijk buiten plaatsen van je antenne : De Funke V5 kan je inderdaad buiten plaatsen met behulp van deze montageset:

https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/132720/digitenne-antennemontageset-voor-buiten-v5/?nextchapterfeed

Dat zal een flink betere ontvangst opleveren........
Reputatie 1
Hallo @ton haak

Leuk dat je er weer bent. De nieuwe Digitenne techniek is wat gevoeliger dan de oude, dat kan een reden zijn. maar op zich moet je gewoon goed beeld hebben, zeker als je onder Leeuwarden woont, vlakbij de tv toren.
Wat ik je aan kan raden:
Zender zoeken - uitgebreid zoeken (dus niet via provincie)
NPO zit op kanaal 40 in Leeuwarden.
Bij ontvangst de antenne dusdanig uitrichten dat het ontvangst balkje maximaal uitslaat.

we gaan het proberen dank je wel
👊
Reputatie 1
Wat betreft je vraag over het mogelijk buiten plaatsen van je antenne : De Funke V5 kan je inderdaad buiten plaatsen met behulp van deze montageset:

https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/132720/digitenne-antennemontageset-voor-buiten-v5/?nextchapterfeed

Dat zal een flink betere ontvangst opleveren........

ik heb nog buiten antenne liggen van de vorige keren ! ik dacht v5 met dat lullige beugeltje 😂 dus ga deze proberen . wat ik nou niet kan of wil begrijpen waarom KPN dit er niet gewoon bij leverde .ipv een binnen antenne ? waarom moet er weer geld verdiend worden over de rug van een aow er . heb even gekeken wat antenne kost en lullig beugeltje !! kpn veranderd toch ? had ook eerst gevraagd kost dit extra ? neeeeee hooor !!!! JA DUS WEL !!! 😡 maar in ieder geval jij bedankt noordzee🐟
Reputatie 7
Badge +16

we gaan het proberen dank je wel
👊

👊

Reageer